't Es Gèntsche Fieste

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
Fazal

19 jul 2009, 14:35

Ieder jaar hetzelfde liedje met dezelfde kluchtspelers.
"Chérie, chériiiiiiiiiii"; "iiiiiiën---maaaaaaanne---vlieger ..."; "je veux l'amour", alleen "goeie morgen morgen", ontbreekt nog op het lijstje.
Neem er de stank en de regen ook nog bij, en vlucht dan in cafeetjes waar je niet mag roken. Hou liever uw hand op uw portefeulle dan op de schouder van uw liefje, want er zijn gauwdieven op pad, en lig voor de rest van de week maar lekker wakker van het hels gebrul door de luidsprekers, tot vroeg in de morgen. Als je dan nog het geluk hebt gehad om tussendoor eventjes de blaaskop van Termont te kunnen bewonderen, terwijl hij van een gratis glaasje champagne zit, of staat te genieten, dan heb je het alweer helemaal gehad en kan je alweer verder tot volgend jaar, want volgend jaar, als je iets zou hebben gemist en het volgende nog niet wist ..., zijn Eddy Wally, Koen Wouters, Walter De Buck, Biezebaaze en nog een paar kneukels, wéér van de partij. Want tons ... est wéére gènsche fieste, troelala, troelala! :lol:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

19 jul 2009, 19:01

Fazal, op een ander is 't niet beter, rustiger, geurlozer enz. hoor; wil je geen gehoorschade oplopen blijf dan liever alle week-ends thuis... hier is't véél erger dan éénmaal Heintse fieste... :wink:
Fazal

19 jul 2009, 19:20

Doe ik meestal Tell, doe ik. Alleen spijtig dat 's nachts, de ramen dicht moeten tijdens dat lummelfeest. En stinken, doet het hier al het ganse jaar door, ook tijdens de week-ends dus. :wink:

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

20 jul 2009, 13:12

Helaba Fazal, ik win den prijs zenne. Ik woon er dichter bij dan jij :cry:
Als ge weet dat ik in de driehoek tussen het Baudelopark, St Jacobs en het Steendam woon, dan zal je wel al meer weten zekers :wink:
Inderdaad, ik zit ver dus bijna kompleet in. Inderdaad, lawaai, stank, vechtpartijen, diestal, vernieling, en noem maar op, het is leuk voor ons hoor :cry:
Van mij hoeft het zeker niet meer!!!! Dat ze die feesten dan doen aan de Blaarmeerse of in den hof van de burgemeester.
Je moest eens horen wat ze nu weer hebben uitgevonden... "Zorg dat de Gentse Feesten gratis kunnen blijven. Breng niet je eigen drank mee"????
Gratis?? Voor wie??? Voor wattte ???
Ik ben eens benieuwd hoeveel portefeuilles ik nu in men brievenbus ga vinden? En ja hoor, ze zijn allemaal leeg wat het geld betreft natuurlijk. Ik ben dan nog zo eerlijk om via de ingesloten papieren de eigenaars te waarschuwen. Dan komen ze die bij mij afhalen met zo een gezicht van "das toch normaal dat je mij op de hoogte brengt", en poef ze zijn weg, meestal zonder een dankwoordje. Ik ben zeker dat Fazal mij wel een pintje zou tracteren, nietwaar jong? :lol:
Hoe zeggen ze dat ook alweer : "De Gentenaar feest"??? Mij kl... ook ja, "De Gentenaar ziet af", das een betere leuze. :wink:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
bakker

20 jul 2009, 13:18

Erg hé Fazal , zeker voor die 220.000 onnozelaars die het eerste weekend al meemaakten en die 1.500.000 die er zeker de volgende dagen nog gaan " genieten " want zo noemen ze dat dan nog , hoe is het mogelijk !!!
Goed dat er toch nog éné mens is die het bekijkt zoals het is , lawaai, stank , den dikke termont enz enz , ze moesten die kleine 2.000.000 mensen die er komen " genieten " opsluiten hé Fazal
Maar nog beter zou zijn, want ik maak me echt bezorgd over uw gezondheid , zou zijn dat ge naar den boerenbuiten verhuist, weg van de stank, het lawaai, van de boerkas waar ge u door moet wringen op straat , van de mensen die uitkijken naar de volgende verkiezingen, van de mensen die naar de voetbal gaan , van de mensen die van koers houden, van Freya enz enz
Aarzel niet te lang Fazal , vertrek man ,want ge gaat eronder door gaan anders . Neem het aan van iemand die het goed met je meent
Fazal

20 jul 2009, 13:32

Kunt ge wat duidelijker zijn bakker? Ik begrijp in de verste verte niet wat je bedoelt! Ik begin zo stilaan te denken dat jijzelf eronder doorgaat.
Met dat verschil dat het mij niet schelen dat jij tenonder gaat aan het voetbal, dat je stikt door de stank van het gewring onder de burka's, en nog minder dat je met frole Freya zoudt gaan slapen, enz., enz. ...! Integendeel, ik gun u dit alles van harte. :lol:

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

20 jul 2009, 13:43

bakker schreef:....Maar nog beter zou zijn, want ik maak me echt bezorgd over uw gezondheid , zou zijn dat ge naar den boerenbuiten verhuist, weg van de stank, het lawaai, van de boerkas waar ge u door moet wringen op straat , .......
Moest ik het geld hebben, direct, subiet, sitto presto, enz ... Maar het gaat niet enkel over het geld, maar der is ook geen plaats meer, want op den boerebuiten zie je al teveel hoevekes die optgeknapt zijn door en voor onze poiltiekers, die zo bewogen zijn met de ontvluchting uit de steden :wink:
Ik heb zo een licht vermoeden dat jij, bakker, ook ergens op den buiten woont, of tenminste in een stadswijk die van dit alles geen last heeft :?:
Pak eens een tentje bakker, en kom eens die tien dagen van de feesten doorbrengen in het Baudelopark, es zien hoelang je het zal uithouden :roll:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
Fazal

20 jul 2009, 13:54

Ik begin te denken dat bakker een politieker is, want hij durft beweren dat hij bezorgd is om mijn gezondheid, hetgeen ik dus absoluut niet geloof! Politiekers staan namelijk bekend om hun onbeschaamde leugens. :twisted:

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

20 jul 2009, 13:58

Ik zou graag eens willen weten hoeveel "echte Gentenaars" die in het centrum wonen, nog naar de feesten gaan? Had ik het geld, dan was ik nu al op vakantie ergens waar er weinig volk is. Maja, ik ben maar nen arme werkmens hé :wink:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
bakker

20 jul 2009, 14:03

Fazal schreef:Ik begin te denken dat bakker een politieker is, want hij durft beweren dat hij bezorgd is om mijn gezondheid, hetgeen ik dus absoluut niet geloof! Politiekers staan namelijk bekend om hun onbeschaamde leugens. :twisted:
t is niet omdat jij iets niet gelooft dat het niet waar kan zijn hé fazal :wink:
Fazal

20 jul 2009, 14:06

Behalve dan als men zéker weet dat het niet waar is he bakker!

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

20 jul 2009, 19:08

Laat je niks wijsmaken; ik woon op den boerenbuiten... en als men dacht van alle kwalen verlost te zijn dan ? Ik wil jullie niet teleurstellen: Zo erg als bij de Reflex of Bobbejaanland is het hier nog niet, want 's avonds houden ze die afgewezen azielzoekers gelukkiglijk nog binnen, maar wat Bredero ook voor uitspraak deed, vér zat hij er niet naast...
Fazal

21 jul 2009, 18:20

En jawel, ze hadden zich uiteindelijk dan toch nog geamuseerd, die jongeren uit Lokeren.
Fazal

21 jul 2009, 18:29

Er werd weer duchtig geprofiteerd door de stad Gent.
Vandaag 21 juli is een feestdag, waarop men denkt geen parkeergeld te moeten betalen. Amaai, honderden wagens werden bekeurd, de eigenaars zullen wel geen goesting meer hebben om morgen nog verder te feesten. :?

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

21 jul 2009, 18:42

Fazal schreef:Er werd weer duchtig geprofiteerd door de stad Gent.
Vandaag 21 juli is een feestdag, waarop men denkt geen parkeergeld te moeten betalen. Amaai, honderden wagens werden bekeurd, de eigenaars zullen wel geen goesting meer hebben om morgen nog verder te feesten. :?

Hallo,

Ik ben ook een Gentse strop van in het centrum....Fazal dat klopt niet he, van dat parkeren, 21 Juli wordt aanzien als een feestdag en dan moet er niet betaald worden aan de parkeerautomaten,

En als echte Strop vraag ik mij inderdaad af hoeveel Gentenaars nog op de Gentse feesten lopen, wij zijn ook aan het aftellen :D


Wanneer moet ik betalen?
Betalen voor straatparkeren hoeft niet op zondag. Ook niet op een feestdag en op 11 juli.In de centrumzone (geel) en in de groene niet-centrumzone geldt de betaalplicht van maandag tot en met zaterdag van 9 uur tot 24 uur.
In de blauwe niet-centrumzone geldt de betaalplicht van maandag tot en met zaterdag van 9 uur tot 19 uur.




zie

http://www.parkeerbedrijf.gent.be/nl/st ... tml#anker8[/b]
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."