Nieuwe stijl van solliciteren...

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
Gast

21 aug 2006, 12:37

Zanmannetje had beter een sollicitatie gedaan om de benen te masseren na een deftige fietspartij.
Als je aan de Salamander parkeert, daar waar de wandelaren van het forum ook bijeenkomen, kan je rechtop tot in Kotem geraken. Men moet eerst natuurlijk door het centrum van Maasmechelen waar we bepaalde forummers oppikken als die tenminste meewillen, om in Kotem te geraken.

Er staat een amfibievoertuig op een sokkel die we kunnen passeren als de weg in orde is gebracht, om zo op de dijk uit te komen.

De uiterwaarden van de Maas bieden een romantische aanblik en natuurlijk fietsen we aan de Belgische kant stroomopwaarts.

Wie even een terrasje wil doen, kan in het fietscafé bijkomen van amper 12 km de benen te gebruiken.

Hier gaat het terug naar de dijk. De beruchte dijk die vele jaren voor overstromingen zorgde om de helft van Kotem onder water te zetten.

We fietsen door naar Uikhoven en laten de voetveren gewoon links liggen, die nemen we niet. En kajakken doen we daar ook niet, wie let anders op onze fiets hé Tillie?

Stilaan komt Herbright in zicht met haar boerderijen, jammer dat de meesten al verdwenen zijn wegens het overstromingsgevaar.

Het fietscafé ligt hier in een rustige omgeving die ook zeer gegeerd is door de wandelaren. Holland ligt hier binnen handbereik.

Terug bekomen van onze koffie verkeerd, proberen we onze fiets bijeen te rapen om naar de brug van Neerharen te fietsen of wie niet een brugheuvel kan doen, mag hem leiden tot boven.

Vlak langs het kanaal loopt er een mooie weg die je tot in Oud-Rekem brengt en wie van architectuur houdt kan hier zijn of haar hartje even ophalen.
Maar niet blijven lummelen op de Groenplaats, daar ligt het oude gesticht in al haar gratie en we hebben nog een weg te gaan.

Hier kunnen we twee kanten uit. Ofwel doen we verder langs het kanaal tot Boorsem en gaan zo langs de Kik, tot aan de Salamander terug waar onze beginpost is ofwel gaan we naar de Steenweg door de Tombos om tenslotte op dezelfde weg uit te komen.

Aangekomen gaat ieder zijn of haar eigen weg of gewoon een dikke pint nemen.

Alleen die wegenwerken overal, die willen in mijn ogen maar niet vorderen. :twisted:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

10 feb 2007, 22:36

Zou ik het aandurven?
Heb ik daar überhaupt nog de ambitie voor, zou ik beter kunnen stellen, om mij nog kandidaat te stellen voor een betrekking?
Niet zomaar de eerste de beste betrekking, dat had je waarschijnlijk al gesnopen, neen met minder dan fabrieksdirecteur of crisismanager neem ik geen genoegen.
De ouderdom mag geen rol spelen, speelt trouwens ook geen rol bij alle mensen die vetbetaalde postjes hebben.
Kijk maar naar onze politiekers, om zomaar iemand te noemen.
Kijk naar een Herman De Croo, is die de honderd reeds niet een tijdje geleden gepasseerd?
En alleman die mij niet kent schat mij veel jonger dan ik in werkelijkheid ben. In mijn jonge jaren vond ik dat verschrikkelijk, dat ik zo’n jong voorkomen had. Ik moest niet proberen in de cinema binnen te raken, als er op de affiche stond ‘Kinderen niet toegelaten’.
Paske laten zien, en toen was ik de zestien reeds gepasseerd hé!
Maar nu ben ik daar eigenlijk niet rouwig om, soms zie ik de een of andere ouwe zak op TV zijn ding doen, en als dan toevallig zijn ouderdom aan het licht komt schijnt hij verdorie jonger te zijn dan ikzelf, terwijl hij op het uiterlijk best mijn vader zou kunnen zijn...
Alleen mijn eega is daar niet zo gelukkig mee, je begrijpt zeker waarom?
Nu stop ik met deze posting, want ik ga op Google eens zoeken naar de bedrijven die in moeilijkheden verkeren, waar de managers gewoonlijk ontslagen worden tegen een gigantische opstappremie, en waar dan crisismanagers worden binnengehaald tegen dezelfde riante vergoeding.
Als ik die beide jobs kan combineren is mijn broodje gebakken.
Belegd met oud-Brugse, of met filet americain....
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

11 feb 2007, 15:38

Sandeman, je kunt alleen nog terecht in de politiek, en dan de Nederlandse nog wel. In het Belgisch bestel schat ik dat je niet aan de bak komt, men doet hier alleen nog "kinderachtig" en zonodig hebben ze dan ook niet van het uiterlijk van doen. In Nederland daarentegen kun je de concurrentiestrijd met Jan-Pieter B. wel aan, één baby-face meer of minder, daar zal het niet op steken hé.... :lol: