Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

11 okt 2016, 08:51

Ondanks geantwoord te hebben op berichten uit mijn prullebak, krijgt de bestemmeling toch het bericht aan; waarom zou dit in SN anders zijn dan ?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

11 okt 2016, 09:54

telloorlekker schreef:Ondanks geantwoord te hebben op berichten uit mijn prullebak, krijgt de bestemmeling toch het bericht aan; waarom zou dit in SN anders zijn dan ?
Test het dan eens uit TLL.
Als u een pb verwijdert komt dat niet in een vuilbak terecht waar je het alsnog kan opvissen.
Daar is het voorgoed verwijderd.
Ik veronderstel dat katana naar een mail verwijst, omdat hij schrijft : zit nu op verwijderen.
Hangt een beetje af met welk prog men werkt om mails te versturen .
Meestal kan je bij de verwijderde mail die gewoon verslepen met de muis naar de gewenste map, bv verzonden items .
Of probeer rechts te klikken op die mail zodat je met een snelmenu een keuze krijgt om die naar een map te verplaatsen, je klikt dan op die map met de muis.
Op tablet is dit weer een andere werkwijze, langs een icoon , maar katana moet eerst zijn toestel hier aanduiden dan.
Fazal

11 okt 2016, 10:46

katana schreef:Zit met een probleem dat ik een verzonden bericht ( dat belangrijk is voor mij) heb verwijdert ( zit nu op verwijderen) , wil het terug naar verzonden berichten , hoe moet dit gebeuren ?
In 'Windows Live mail', sleep je dat bericht uit 'verwijderde items' gewoon terug naar de map 'verzonden items'.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

11 okt 2016, 11:03

Fazal schreef:
katana schreef:Zit met een probleem dat ik een verzonden bericht ( dat belangrijk is voor mij) heb verwijdert ( zit nu op verwijderen) , wil het terug naar verzonden berichten , hoe moet dit gebeuren ?
In 'Windows Live mail', sleep je dat bericht uit 'verwijderde items' gewoon terug naar de map 'verzonden items'.

Bedankt beste Fazal,

Durf daar niet aan beginnen, ergens gelezen, oplossing, we raden met klem aan herstel windows live mailfouten niet handmatig op te lossen. Als u dit wel doet , kan dit meerdere uren duren, meer kwaad dan goed en uiteindelijk is het goed mogelijk dat het onderliggende probleem niet wordt opgelost enzv...

Vriendelijke groeten katana
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

11 okt 2016, 11:15

Dat is een misvatting, en aldus voor mij althans, een grove leugen.
Probeer het, en u zult zien, het is een fluitje van een cent.
Ik heb het als test zonet gedaan, zonder enig probleem.
Zolang het uit uw 'verwijderde' items' niet is verdwenen kan je alles terugzetten naar andere items, naar eender de welke.
Je dient het bericht dan wel vanuit de 2de kolom (middelste dus), van rechts naar links in de gewenste map te slepen, en klaar is Kees. (En jij dus ook.) :wink:

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

11 okt 2016, 15:04

Fazal schreef:Dat is een misvatting, en aldus voor mij althans, een grove leugen.
Probeer het, en u zult zien, het is een fluitje van een cent.
Ik heb het als test zonet gedaan, zonder enig probleem.
Zolang het uit uw 'verwijderde' items' niet is verdwenen kan je alles terugzetten naar andere items, naar eender de welke.
Je dient het bericht dan wel vanuit de 2de kolom (middelste dus), van rechts naar links in de gewenste map te slepen, en klaar is Kees. (En jij dus ook.) :wink:
Inderdaad!

Katana, maak een berichtje (noem het bvb "Test" in de titel) en verzend dit naar jezelf. Na een tijdje komt het aan.
Vermits het mag verdwijnen wip je het in "Verwijderde items".
Sleep het daarna terug naar "Postvak in" ... miracolo, miracolo, het staat terug van waar het kwam.
Zelf sleep ik bijna dagelijks wel een verwijderd item naar "Postvak in" of "verzonden" omdat ik wat te snel was om iets weg te pierelen :roll:
Fazal

11 okt 2016, 16:32

Katana, laat ons weten of het lukt of niet a.u.b.!

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

11 okt 2016, 16:53

Fazal schreef:Katana, laat ons weten of het lukt of niet a.u.b.!
Het is gelukt , weggesleept naar IN en dan verzonden naar mij zelf :D

Bedankt
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

11 okt 2016, 19:21

Zie je wel, fluitje van een cent. :P

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

11 okt 2016, 20:09

Katana, was de uitleg voordien van een "lady" , niet goed genoeg ?
Was hij te summier, mag je immers voort uitleg vragen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 okt 2016, 21:47

katana schreef:[
Durf daar niet aan beginnen, ergens gelezen, oplossing, we raden met klem aan herstel windows live mailfouten niet handmatig op te lossen. Vriendelijke groeten katana
Waarschijnlijk had de raadgever het wel over andere mogelijke fouten in de software van win mail zelf, daar kan men inderdaad beter zijn fikken afhouden maar een mail die op jouw harde schijf zit moet jij zelf toch zoveel kunnen " verschuiven" als je maar wil; "Verzonden" of "In" of "verwijderd" zijn tenslotte enkel andere adressen op jouw harde schijf, zolang je die niet met een speciaal programma hebt overschreven, blijven die daar staan en kan je ze naar believen " verschuiven" van het ene vakje naar het andere; Wat Reini je trouwens ook al had geadviseerd.
Zelf was ik niet zeker of je het over een mail dan wel een bericht op het forum of eventueel een persoonlijk bericht had, De toe te passen "remedies" zijn dan immers van een ander kaliber.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

12 okt 2016, 15:49

Als dank voor jullie inzet , een stuk geschiedenis van de de jaren 1940 !!!

Een ingestuurde mail naar het stadsarchief van Brugge...

Beste Bruggelingen .
Mijn naam is ....(84) wonende in Leopoldsburg (Limburg)3970

Ben mijn herinneringen aan 't opfrissen, herinner mij nog de legendarische vlucht ( voor de oprukkende Duitsers) , het was niet alledaags , vlucht met crèmekar en paard van mijn nonkel en tante en mijn moeder en jonge broeder en ik als 8 jarige knaap,die eindelijk geen einddoel had maar vluchten voor de Duitsers en wij zijn toen beland in Brugge ,gastvrij zijn opgevangen door een gezin in St Michiels in Brugge en toen was elke dag een avontuur, herinner mij nog goed , wij gingen elke dag te voet naar het Belfort om te zien of er geen berichten uithingen van familie of kenissen . Onze crèmekar met paard is te zien in 't militair museum van Leopoldsburg.
kan gepolst worden. Weet nog dat de heer des huiszens ons terug gebracht heeft naar Leopoldsburg , denk dat er waarschijnlijk weinig overlevende getuigen zijn, de volwassenen van toen zijn dood . Als ik diep put uit mijn herinneringen komt er waarschijnlijk nog meer avontuur. Neem aan dat deze brief , misschien niet de aandacht zal verdienen die het hoort te zijn, mijn enige wens is , een bevestiging van mijn schrijven.



En die wens kwam met een antwoord; Hartelijk dank voor het bericht , ik begrijp dat het museum van Leopoldsburg een foto bewaart van de 'crèmekar' die gebruikt is voor de vlucht van de fazmilie naar Brugge . Aangezien we hier een fotocollectie van de Brugse geschiedenis bewaren , zullen wij zeker een kopie van deze foto opvragen De begeleidende uitleg is is in elk geval gestoffeerd !

Met nogmaals dank voor de tip


Dr Noël Geirnaert hoofdarchivaris stad Brugge



Hopelijk wat stof tot lezen , echt gebeurd ....
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

12 okt 2016, 16:17

Succes ermee Katana.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

07 dec 2016, 11:40

:oops: Ben al vele jaren klant hier en al vele jaren problemen met dat wachtwoorden geklungel :x

Het is nu weeral meer dan 2 maanden dat ik niet op 't forum geraak ! Probeert men deze collum te nekken ? ( dan is men goed bezig ) .

Is er niemand die zich die zich wil/kan/mag bezig houden met dit Kafka probleem / wachtwoordenjungle ? :cry:

Vele om niet te zeggen ALLE Senioren hier ( zorg bedrijf ) hebben dit probleem . Zelf probeer ik mijn mede bewoners te helpen tijdens de pc bijeenkomsten 3 x per week maar 't is hopeloos .

:idea: ?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 dec 2016, 21:45

spiksin schreef::oops: Ben al vele jaren klant hier en al vele jaren problemen met dat wachtwoorden geklungel :x

Het is nu weeral meer dan 2 maanden dat ik niet op 't forum geraak ! Probeert men deze collum te nekken ? ( dan is men goed bezig ) .

Is er niemand die zich die zich wil/kan/mag bezig houden met dit Kafka probleem / wachtwoordenjungle ? :cry:

Vele om niet te zeggen ALLE Senioren hier ( zorg bedrijf ) hebben dit probleem . Zelf probeer ik mijn mede bewoners te helpen tijdens de pc bijeenkomsten 3 x per week maar 't is hopeloos .

:idea: ?
Misschien is dit niet de beste rubriek om dit probleem onder de aandacht te brengen, best U rechtstreeks naar moderator of administratie richten;
Laat het middel nooit het doel vervangen !