Het koldercafé

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
Gast

30 mar 2005, 20:21

ED schreef:Wat weeral eens bewijst, dat Friesland en Vlaanderen(land) meer gemeen heeft dan dat we denken! :wink: Leve de moeders!!
Zo is het maar net.Afbeelding

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

30 mar 2005, 22:51

En hoe zat dat nu met die tournée generale? Per slot zijn dat belangrijke begrippen in een café.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

31 mar 2005, 20:22

[quote="MEM"][quote="ED"]Wat weeral eens bewijst, dat Friesland en Vlaanderen(land) meer gemeen heeft dan dat we denken! [/quote]
Zo is het maar net.[/quote]

Ja, maar... je naaste buurland "Groningen" heeft meer met ons van doen, dan je zou denken... Winschoten bv... ook "telloorlekkers"... :)
Gast

01 apr 2005, 19:33

Mensen wat is het stil in dit cafe.
Waar zijn al die gasten heeft dan niemand zin in een pilske.Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gast op 03 apr 2005, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

01 apr 2005, 20:08

Ik heb mijne tournée al gedaan MEM; eerst naar het groot magazijn onderdelen ophalen en huiswaarts gereden met een omweggetje. Op het marktplein de bistro-dame lastig gevallen met een bestelling van één wijntje, rood mét toetje.... :)
Thuis nog enkele klusjes opgeknapt en alweer richting supermarkt; 't is toch altijd wat als je ouder wordt, je vergeet zo makkelijk... en daarna weer in een ander kroegje een ander kaliber rood achter mijn kiezen gekapt.
Na de werkzaamheden thuis er stiekem tussenuit gemuisd richting stamkroeg, want van dat drinken krijg je alweer dorst. Dus alweer een Frans roodje achterover geslaan...
Nee, na drie kruiken hou ik het hier voor bekeken... Jij mag je portie zelf opdrinken... ik kijk wel toe. :lol:
Gast

01 apr 2005, 20:15

telloorlekker. ik mis het oeverloze geklets hier een beetje.
De domme dingen die je in het cafe soms zegt.
Het gezeur over voetbal,of man of vrouw.
Het tegen elkaar vertellen van stoere verhalen.
Dus gewoon het geklets en gezwets.Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gast op 03 apr 2005, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

01 apr 2005, 21:02

Domme dingen zeggen in een café? Hoe kom je daar nou bij. Spijkers met koppen worden er geslagen ja. Koersen gewonnen. Goals gemaakt. Jaja, als ze ons lieten doen!
Spijtig dat we hier binnen moeten zitten. Daarstraks was het toch gezelliger daar op het terras. Met die donkere trappist. Of een engeltje op mijn tong piste. Ik drink hem zonder smos. Dat is het lekkerste.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

02 apr 2005, 08:16

Tillie, maar ook voor Mem... Dit cafeetje wordt meestal 's avonds bezocht, na de dagtaak én als moeder de vrouw begint te zeuren. De dames gaan op koffieklets omdat manlief persee een ander program wil zien dan "familie" of "The bold and the beautiful" of meer van dat saais.
Ik daarentegen, ben een vroege vogel..; mijn inspiratie moet je erbij nemen nog voor de dag begint. Mijne koffie mag dus goed sterk zijn, Italiaans of zelfs Turkse mokka. Ik hoef niet meer te slapen; mijn dacht begint.
Een forum waar echter alleen gezwets en geluld wordt, moet je hier niet zoeken. Zoals Tillie al aanhaalt, het is hier alleen serieuze praat. Al durf ik af en toe wel eens over de schreef gaan...
Om zwetsers te vinden moet je naar auteurs als Katana of MonteChristo zoeken; maar die vindt je hiet niet... alhoewel, ze zijn ook welkom hoor...
Deze laatsten hebben maar één gebrek; praat je ze onder de tafel, zie je ze ook nooit meer terug... :lol:
Gast

02 apr 2005, 08:26

Deze thread willen we tillen op het niveau van de café-toog-praat, wat al een hele verdienste is, want een café is een sociale instelling.
Dat staat er toch in de intro :?:
En in een cafe klets je toch ook lekker onzin.Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gast op 03 apr 2005, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

02 apr 2005, 08:44

Onzin, ja zin uit een andere dimentie. Lullen kan ik ook hoor, maar daar is deze vroege morgen, mij nog in pijama, me te fris voor. De verwarming hoger zetten zeg je ? Nee, want die pijpjes lekken; ik kan alle dagen potjes water in het vergiet kappen tot de leidingen helemaal leeg zijn. En dan maar water bijvullen. Een gesloten circuit is ook niet alles; ik zou dat eens moeten kunnen klaren met een overloopbak van het hemelwater. Maar nu regent het niet, smelt geen sneeuw meer; tenzij op de gletsjers.
Ik ga nog eens ff naar beneden, ik denk eraan om koffie te gaan zetten nu mijn halve trouwboek nog ligt te maffen. Zolang ik mijne kater niet tegenkom, want dan begint die ook alweer te zaniken dat ie geen brokjes gekregen heeft. Die slaat ook geen moment af om voor je voeten te gaan liggen zodat je er makkelijk over struikelt... Moet dan altijd eerst "gepuusd" worden. Eerder krast hij niet op...
Zo MEM, genoeg geluld ?
Mvg... :lol:
Gast

02 apr 2005, 09:00

Ja hoor maar mijn opmerking was vannacht.
Afbeelding Drink maar gauw je koffie.Afbeelding

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

07 apr 2005, 19:53

Goede avond,

En geef iedereen iets te drinken; dat is een "tournée générale" geachte heer of mevrouw Mem.
Ik heb vandaag nog over jou gesproken, want ik zeg zo tegen mijn vrouw: "Memme just nen nieuwe auto gekocht, maar het zal nog een tetteke duren eer we hem kunnen betalen".
Bij ons in Vlaanderen zijn er dus alle soorten memmen he Mem.

Och ja ik ben al een tijdje niet meer opgedoken, verdwaald en verzopen onder het werk, en dat voor een senior; terwijl een jonge gast mij nog nariep: "werken jong, dat is voor de zotten".

Is getekend: uw zotte senior.

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

07 apr 2005, 23:08

Zolang het genen zatten is! Want die kunnen wel eens zagen.
En van je héla, hola, houdt de moed er in houdt de moed erin...
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

27 apr 2005, 11:11

Is het café gesloten geweest, of was het bier op?

Ik kom hier zojuist terug van Ibiza, baby-sit-sessie op het programma, en het eindeloos bekijken van De Teletubbies, K3 en Bambi, een mens zou er nog kinds van worden.

Allé geef ze er nog één patron, een koffieke zo vroeg op de morgen.