Prettige feestdagen voor iedereen

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
Gast

21 dec 2005, 18:20

De zonnewende is ondertussen al flink achter de rug, hopelijk heeft niemand er een kristalverschuiving van overgehouden of een teveel aan eiwitten gehad. Echter de Nieuwjaarswende staat voor de deur en het Kerstfeest nadert met zevenmijlslaarzen. Alvast ligt de kalkoen in haar eerste fase van braden in de oven en staat de champagne op springen. Onze huisdieren liggen te snorren voor het knetterend haardvuur en zijn alert om de kluifjes op te vangen die we van tafel per ongeluk laten vallen. Dit geeft ons de gelegenheid om eens achter ons te kijken, of het jaar dat voorbij is, wel aan onze wensen heeft voldaan. Voor velen is de beroepskeuze op lange kouzen bezig om te genieten van de welverdiende rust na intense arbeid.
Even maak ik tijd voor de kolderaars om hun te bedanken voor de ingegeven teksten, de lezers die zich moeite deden om ze te begrijpen en te komen lezen. De mods, die in een heel benarde positie huizen en onze jonge webmaster om ons de kans te geven om onze grieven hier neer te pennen. Wij hopen voor iedereen van harte dat dit op persoonlijk vlak een meer dan goed jaar mocht wezen en dat 2006 iedereen zal geven wat in 2005 niet gerealiseerd is. Wanneer om welke reden dan ook het voorbije jaar voor sommigen toch niet is geweest wat ze ervan verwacht hadden, bij deze dan, niet wanhopen, hoop doet leven.
Op professioneel vlak kunnen we stellen dat we een goed jaar achter de rug hebben, maar zeker niet het gemakkelijkste. Ongeplande shutdowns, zorgden voor velen voor een gevarieerd menu met ongekende ingrediënten maar daarom niet minder geliefd. We kunnen echter stellen dat iedereen zijn beste beentje heeft voorgezet in de keuken van het seniorennet en hopelijk zetten we de resultaten verder.
Degene die zich vergeten voelt, hierbij een welgemeend sorry. Zonder lezers is er geen schrijvelarij, zonder publiek blijft de zaal leeg.
De kolderbrigade dankt iedereen voor deze geleverde inspanningen en hopelijk tot lees!

Een fijne Kerst en spetterende Nieuwjaarsdagen voor iedereen.
Laatst gewijzigd door Gast op 29 dec 2008, 23:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Gast

21 dec 2005, 19:22

Bis repetitia placent
Mooi gezegd Kwezelke, dit behoeft geen commentaar.
Ik wens u alles wat ge aan uw vrienden wenst.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

21 dec 2005, 19:34

Van mij evenveel wensen aan de "pen-isten"= nieuw woord dat binnen een paar jaar wel in de Van Dale zal staan! :wink:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

22 dec 2005, 10:36

Aan de genoemde penisten van Ed. komen dan nog de wensen van zandmannetje, op een rijtje:

-een goede gezondheid, niet TE veel last van rheuma, Alzheimer, aderverkalking, arthrose, zere rug en vul zelf verder maar in...
-een actief sexleven, als het voornoemde dat nog enigszins toelaat
-en een lieve vrouw, anders wordt het voornoemde lastig
-6 juiste cijfers op de Lotto
-een PC die niet te dikwijls in de patatten valt
-de belastingen zijn jouw bestaan vergeten, of nog beter, je gaat terugtrekken!
-de auto die geen enkele maal weigert te starten, en niet betrokken raken in een ongeval
-een reis naar een tropisch paradijs, waar de hoela-meisjes best wat opdringerig mogen zijn, zoals de Turken in Turkije.
-Stop, dat is wel genoeg...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

22 dec 2005, 10:54

"Spetterende feestdagen" klinkt me zo een beetje bedenkelijk. Net nu -volgens Test Aankkoop- blijkt dat dure champagne niet persee de beste hoeft te zijn; en champagne kan spetteren... dat houden F1-piloten wel in ere na de pitstop en het schavotje.
By the way, mijn kalkoen zit nog in de diepvries. De kalkoen die ik verschalkte na een gekend pluimke te hebben neergehaald. Het pluimke zelf was maar hersatz en niet afkomstig van dat amerikaans kieken; vermoedelijk ook kunststof.
Nu hou ik niet alle reportages of keukenuitzendingen bij; ik vermoed dat het klaarmaken van die kalkoen wel ergens is uitgezonden. Mijn ega weet er niet goed raad mee; op welke verscheidene manieren kun je een kalkoen klaarmaken ? Op eenzelfde hoeveelheid als er wensen op je toe worden geworpen ? Waarschijnlijk wel, omdat uitgerend in deze periode die uit de kluiten gewassen kip wordt klaargemaakt.
Wat dit met wensen van doen heeft ? Nou ja, ik wens mij een menukaart met die ontvleugelde op, anders zit die toekomende jaar nog in de vrieskast. En niemand wenst mij dat waarschijnlijk toe... bedankt voor de condoleances... :)
Wensen om jezelf zijn trouwens de prettigste... je mag trouwens je beste vriend niet vergeten hé... Als je jezelf vergeet, staan je vrienden ook in de kou; en dat wens je toch je vrienden niet aan hé...
Dus, wil je het lekker warm hebben met die feestdagen, kom mee aanzitten aan de dis en peuzel mee aan die joekelekoeke waarvan ik jullie recept mag ontvangen.
Ik wens jullie geen indigestie, geen buikloop, geen kater en geen houten kop... mag het jullie allemaal smaken. Laat geen wrange nasmaak over van een voorbije jaar dat niet geworden is wat je vorig jaar hebt toegewenst.
Jongens, meisjes en kadeekes... Ik wens jullie allen nog een goede gezondheid in het komende seizoen en hopelijk zien we mekaar weer terug voor het einde van het volgende jaar.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

01 jan 2006, 18:26

Niet TEVEEL gegeten of gedronken met het eindejaarsfeest?
Hopelijk niet, ik alleszins heb me beperkt, omdat ik wel moest tenslotte.
De kalkoen was wel heel klein uitgevallen dit jaar, was mijn eerste gedacht toen mijn eega het gevogelte op tafel bracht.
Waarschijnlijk te wijten aan de ophokplicht voor alle pluimvee, dus maar niet te veel commentaar leveren dacht ik wijselijk.
Maar ik kan moeilijk de tong achter de kiezen houden en al gauw moest ik dus een schampere opmerking maken over het feit dat men aan beesten zelfs niet meer de tijd gunt om volwassen te worden...
"Dat is geen jonge kalkoen, dat is een kwarteltje...." antwoordde eega, en ze zei er nog iets achter dat ik niet best verstaan heb "...jood" of zoiets.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

02 jan 2006, 07:56

Zandmannetje, waarschijnlijk door de drank of door een andere onoplettendheid, maar zou je vrouw niet iets gezegd hebben van "jodium" of "jodelen" Ik heb er het gissen naar. Dat kwarteltjes of kalkoenen iets met "jood" van doen hebben is me niet duidelijk. Waarschijnlijk moet je ega aan je gelaatsuitdrukking bij het aanschouwen wat jij voor kalkoen hield gedacht hebben dat er nog iets op het sanitair blok te wachten stond, de spoelbeker en de tandenborstel. Voor het nuttigen van spijs en drank, en ook om de goede smaak te behouden, moet men toch z'n tanden poetsen, vandaar.
Maar mag ik je troosten, onze kalkoen ligt nog steeds in de diepvries. Ik vrees zelfs dat die er niet meer uit komt voor de vervaldag. En het is deze keer geen kwartel. Het karkas weegt iets van een kilo of vijf en is dus -voor ons getweeëen- iets te groot. Het zou zonde zijn, moesten wij meer dan driekwart hiervan naar het vilbeluik voeren.
Nu is er, op een dezer fora, wel geopperd het verorberen te delen met de aandachtige lezers, maar eigenaardig genoeg is het bij die suggesties gebleven. Zolang er geen vast afspraken gemaakt worden kunnen wij kadaver toch niet ontdooien hé... Maar er is hoop, hoop op een betere toekomst. Het was gisteren, 1 januari, niet veel soeps, dus kunnen we er voor Pasen wellicht een soepke van koken...

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

02 jan 2006, 10:44

op " Verloren Moandag "...
Sint Sylvester is voorbij gegleden. Het vuurwerkspektakel is uitgedoofd.
Het GALA-diner met de nodige Moët en Chandon ligt nog op mijn maag.

Had ik toch maar die kalkoen gegeten! Het had iets 11-11-11's kunnen worden: broederlijk aan tafel met zelfgezinden; geen dansende pubers, geen disk-jockey gebulder uit de boxen... maar gedistingeerde dames en heren aan de feestdis, met op de achtergrond een zacht muziekje à la Bach of Helmut Tutti.

Maar het heeft niet mogen zijn! Nu heeft die Turkse - eigenlijk moet ik zeggen Vietnamese import -TLL's diepvriezer aangevreten. Het VIRUS zit vastgebeiteld in het bovenvak van zijn Friac's kist .
Hoe gezellig had het kunnen zijn: grappen maken- lachen- over diverse forumrubrieken keuvelen - het glas bevend heffen- Parkinson begroeten- morsen ...

Maar ja... veel beloven - niks delen ! Waar is " hij " gebleven ?
Medebroeders en zusters,en ik die dacht dat met de moderne communicatie-techniek van ' today ' iedereen bereikbaar zou zijn ...
Mayday - m' aidez ...
'k Zal mijn korte golfontvanger maar afzetten; dan hoor ik tenminste TLL's < ON3HF > -call niet meer ... :idea: :lol:
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

28 jan 2006, 22:19

Afbeelding

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

29 jan 2006, 00:16

Bedank, Mira! Voor jou ook een zalige pasen!
Gast

29 jan 2006, 00:30

Ja, voor de Chinezen is 't nu Nieuwjaar. 't Is van den hond...tenminste, 't is 't jaar van den hond. :lol:

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

29 jan 2006, 16:51

zorro schreef:Ja, voor de Chinezen is 't nu Nieuwjaar. 't Is van den hond...tenminste, 't is 't jaar van den hond. :lol:
Awel ik ben gisterenavond nieuwjaar gaan vieren en dat viel goed mee.
Gast

12 mei 2006, 20:48

Met de aanstaande moederdag in zicht wordt het weer moeilijk om een gepast cadeautje te verzinnen voor de beiden moeders. Mijn man zegt altijd, dat hij mijn eega is, dus ik ben zijn wettelijke echtgenote maar niet zijn moeder. Alhoewel ik er dikwijls aan twijfel qua keukenopdrachten, het lijkt verdacht op het verderzetten van een moedertaak. De meesten weten zelf niet meer wat ze eigenlijk voor cadeau willen krijgen, laat staan het geven aan derden. Iedereen heeft ondertussen het huis tot aan de nok gevuld met allerhande souvenirs uit de gehele wereld alleen een lege stevige kartonnen doos om alles in op te bergen ontbreekt nog. Verzin maar eens iets voor iemand die alles al heeft of nog meer heeft dan jezelf. Ook speelt het geen rol of je nu rijk of arm bent, iets uitzoeken voor een ander blijft moeilijk. Wel konden ze eens voorstellen om een klus op te knappen in de tuin of eens aan routinewinkelen te doen. Tenslotte zit iedereen onverlegen aan dezelfde tafel mee. Zeiljachten en sportauto’s die heeft men genoeg op afbeeldingen in de keukenlade liggen, daar kunnen we niks meer mee doen. Veel liever zou ik een nieuwe versbakken jeansbroek willen maar wie zou deze broek eerst willen passen zodat ik er in kan geraken zonder moeite? Voorzichtig heb ik mijn huisgenoten al gebiecht, ik heb genoeg wc-lectuur en mijn lade puilt uit van de versleten topjes. Ook wil ik geen boekenvoer dit jaar om maar te zwijgen van onbeluisterde cd’s. Voor in de keuken behoef ik niet meer te hebben dan er al staat. Geen mengpanelen voor bak- en snijwerken uit te voeren, geen geldbonnen om het tekort aan te vullen als je erboven gaat en op verlof zijn we al geweest. Liever had ik een nieuwe fietsketting voor mijn racebike of een blok uit carbon maar als ze voor dit alles geen geld willen ophoesten, vind ik het ok als ze met bloemen afkomen. Zeg het met bloemen zondag aanstaande, het is zo mooi een tuiltje te krijgen van die grote charels en zeker van de kleinsten in onze troep. Niet de versgeplukte bloemen uit eigen tuin, zoals onze oudste ooit deed. “Voilà mam, hier voor jou.” Mijn god” dacht ik, “en die sierbloemen stonden juist zo mooi in de bloei,” maar ik aanvaardde ze in dank, hij was immers nog een kleuter. ‘Viert moeder’ hangt er overal op de vensterramen in de grootwarenhuizen, viert moeder met een bloemenkrans. Hoe mislukt de cadeautjes ook mogen zijn, het siert hen die op koopjesjacht ervoor zijn geweest. Ze demonstreren het geluk dat ze aan moeder geven op die dag en moeders weten het te waarderen. Heel gelukkig voelt men zich als groot(moeder) erbij en apetrots. Aan de moeders nu de ernstige taak om blijdschap te tonen bij iedere gift, wat het ook mogen zijn. Het huis hoeft niet dichtgeslibd te worden met gefingeerde ideeën, we kunnen ook buitenshuis iets nuttigen, al dan niet een coupe de banane met dikke wolken slagroom erbovenop afgeboord met chocoladeschilfers. Als we maar laten zien, dat het ons deugd heeft gedaan, ons vreugde heeft verschaft maar vooral, dat we nog van elkander houden, in lief en leed, in ouder en grootouderschap. Leg in de ban van moederdag het verlanglijstje niet te hoog, immers over lage stokken springen kan makkelijker en dat is wat telt. Enfin, zolang als het maar geen foulard is in roderibstof, in de mening dat ik er een koninklijke bandana uit kan vervaardigen of een boormachine met afstandsbediening. Prettige moederdag aan iedere mama, waar ook ter wereld.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

13 mei 2006, 08:54

Of ik die dag zou kunnen vergeten ? Ja, en liefst zo vlug mogelijk. 't Lijkt een negatief bericht hé, maar dat is het niet hoor. 't Komt allemaal door die plotse opwelling van dislexie, ik leg de klemtonen dan ook verkeerd. MOE-der-dag. Die heb ik gisteren al gehad, ik was moe, hét moe.
Wat nu volgt is niet direct toepasbaar in dit forum, maar 't was wel de reden.
Het lijkt mooi kadokes te krijgen voor een of andere gelegenheid, maar is het dat wel ? Vorige week kreeg ik de "toestemming" om me een ander pc-speeltuig aan te schaffen... Iets wat men je al jaren afraadt en nu ineens met een draai van 180° toewerpt mag je toch een kado noemen hé. En de laptop kwam er. Nu zou ik daar eigenlijk een lap op kunnen geven, want sinds mijn oude homecomputer last krijgt van dementie kwam deze toegift wel iets te vroeg voor de nakende moederdag.
Het kado, wat ik me zélf heb moeten aanschaffen nota bene, had een leuke verpakking met klinkende slogans -eigen aan pc-reclame- maar waar ik de waarheid nu ver van in twijfel trek. Je kan er alles mee, ze noemen het dan ook Multimedia Entertainment Notebook. Voor het entertainment moet ik wel zelf zorgen want aan multimedia ontbreekt het aan essentiele onderdelen. Die slogan heeft dus heel wat noten op z'n zang zonder dat men nog van een boek kan spreken; het is een log plat ding met zwarte knopkes met een wirwar van simbolen op. De icoontjes met de inhoud ontbreken echter niet, maar da's dan ook het énige.
Waar ik echter mee zit, ik heb hier nog een aantal attributen aangeschaft -lang voor de inontvangstname van dit kado- die moeten dienen als back-up voor mogelijke probleemgevallen. Een memoriestick die ik op de ouwe zou moeten gemonteerd krijgen om én programma's én memories over te zetten van de pc naar de laptop. Maar hoe ik het ook draai of keer, dat ding wil zich niet geplaatst zien. 't Moet dan wel Win98 aan kunnen, maar 't schijnt slechts probleemloos te werken bij een XP. 't Zou dus enkel voor mijn laptop kunnen dienen; maar daar alleen heb ik het niet voor aangeschaft. Dat notebook kan branden, dvd's en cd's dan wel.
Sinds een crash van de pc laat deze ook geen brandprogramma's meer toe hoewel er een attribuut insteekt dat vroeger wel z'n werk deed.
Ik kreeg er zowaar hoofdpijn van; hoe moet ik nu de gegevens van die pc overtappen op mijn nieuw kado ? Is er een mogelijkheid om gegevens van de HD zondermeer over te zetten naar de laptop ?
Kunnen jullie mij suggesties kado doen hoe ik dat zou kunnen klaren, liefst nog voor moederdag. Want voor "moeder" zou ik me moeten laten transformeren, ik ben nl. van het andere geslacht... :lol:
Was het alvast maar vaderdag... :wink:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

13 mei 2006, 10:39

Gisteren was ik ook moe! Vandaag word ik misschien nog moeder! Wat een vader lijden kan!