Zeveren

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
Gast

23 aug 2006, 23:06

micmac schreef:Hoe krijgt ge nu één kamionlading in een safe ??? , comprimeren ?.
zéééér heet spoelen!

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

23 aug 2006, 23:16

Met een jpeg-compressie krijg je niet teveel verlies, de blauwe kleur vervaagt en de actieve bestanddelen zijn nog steeds bruikbaar voor mannelijke gebruikers van tussen de 16 en de 18 :lol:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

24 aug 2006, 08:54

Op een vuilnisbelt vindt je, zelfs na jaren, nog bruikbaar spul. Hoe zouden anders die sloppenwijken rond de grote steden kunnen overleven.
Hebben ze daar ook ijskasten ? Of is de maaginhoud van die inwoners ook gecomprimeerd... ? :lol:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

24 aug 2006, 14:00

Verdikke! Ik schoot vanmorgen nu toch wel wakker, zeker! Raar gedroomd dat ik heb, zeg! Het moet zijn dat ik slaapwandel, want deze tekst heb ik, bij mijn weten, niet geschreven in wakkere toestand.

Normaal zou ik deze tekst bij politiek moeten zetten. Maar ik vind hem zelf zo onnozel, dat ik hem maar bij “kolder-zeveren” ga plaatsen. Eén ding is zeker: Ik moet van die Tsjetsjeense drank blijven, zoveel is zeker!

Hierbij mijn gedroomde tekst. Het product van een zware nacht -of engstmerrie:

_______________________________________________________

Nor aan zee.

Dat terugsturen van een groot aantal in ons land veroordeelden naar hun thuisland, zal wel bij een mooi plan blijven. Geen enkel land zit op hun geëxporteerde gangsters te wachten. Ik heb het hier dan wel over gangsters van het erge soort, waaronder ik de "kleine" overvallers en repetitieve messentrekkers ook reken.

Een Europees Alcatraz,midden op zee, zou een oplossing kunnen zijn. Ieder land heeft er voordelen bij. De eigen gevangenispopulatie van alle EU-landen zal dalen. De landgenoten gevangenen zouden beter kunnen opgevangen worden en beter worden voorbereid op hun terugkeer in de maatschappij. Taalproblemen in de gewone eigen gevangenissen zijn voor een groot deel opgelost. De mixt van zovele nationaliteiten is weg. Men moet géén nieuwe gevangenissen bouwen, maar de huidige moderniseren. Dat Alcatrazgedoe zou kunnen bestaan uit afgedankte zeer grote zeeschepen. Daarvan moeten er genoeg te vinden zijn op de Europese markt.

Bandieten in spé zullen twee keer nadenken vooraleer hun slag te slaan. Zij zijn bijna zeker, wanneer ze gesnapt én veroordeeld worden, dat er een plaatsje voor hen is voorbehouden. Eentje waar ze hun straf zeker zullen uitzitten en waar de "wet Lejeune- wegens plaatsgebrek" niet meer nodig zal zijn. Dit telt ook voor onze eigen misdadigers die méér plaats gaan hebben in onze eigen nationale instellingen. Dus die wet verliest, wat België betreft, zijn oorspronkelijk doel. De rechters kunnen realistischer straffen uitspreken omdat ze weten, dat ze zullen uitgevoerd worden omdat er geen sprake meer is van plaatsgebrek in de nor.

Wil men een groot Europa? Goed! Wij hebben van alle Europese instellingen en raden. Een EU- parlement en zeer dik betaalde Eu-ambtenaren en politiekers tot zelfs EU- rechtbanken. Allemaal instellingen die ons veel, héél veel geld kosten. Eén of meerdere Europese gevangenissen, met zicht op zee, kunnen er dan ook nog bij!

Dus, een niet-Belg die hier het varken heeft uitgehangen,- omgekeerd ook de Belg die in het buitenland is veroordeeld voor zwaar criminele feiten-, die zou kunnen opgevangen worden in, of op de "nor-aan zee."

Als tegenargumentatie zou men kunnen stellen dat, de mixt aan nationaliteiten dan gewoon "naar zee" wordt geëxporteerd. Dat dit bv. de taalproblemen niet zal oplossen onder de gevangenen. Tja, het gaat hier niet over doetjes die van de ene op de andere dag engeltjes zullen worden. Zij kiezen ervoor om zelf zo te moeten leven. Het bijzonderste is, dat de gewone gevangenissen ontlast worden -en niet onbelangrijk-, dat de kleine gestrafte- dus niet de zwaar crimineel- in de gewone gevangenis niet in aanraking moet komen met onverbeterlijke gangsters, met alle negatieve gevolgen van dien, voor zijn reïntegratie.

De cipiers mogen voor mijn part een Europees loon krijgen, met alles erop en eraan. Per slot van rekening zullen ze toch ook meertalig moeten zijn en, af en toe een paar dagen op internationaal gebied moeten verblijven. In feite is dit ook al niet slecht voor de tewerkstelling.

Stom, hé? :(


[
Laatst gewijzigd door ED. op 25 aug 2006, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.

drum
Lid geworden op: 06 jun 2003, 17:05
Locatie: vlaanderen

24 aug 2006, 15:11

De cipiers mogen voor mijn part een Europees loon krijgen, met alles erop en eraan. Per slot van rekening zullen ze toch ook meertalig moeten zijn en, af en toe een paar dagen op internationaal gebied moeten verblijven. In feite is dit ook al niet slecht voor de tewerkstelling.

Stom, hé?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hoe stom ????Alleen dat laatste vind ik een beetje gek ED. :roll:
Een gevangenis midden in zee zal wel op een eiland zijn zeker .
Waarom dus zouden de cipiers een loon moeten krijgen ????Ik heb nog nooit geweten dat haaien iets met geld kunnen aanvangen hé .En dat is volgens mij de énige bewaking die daar moet zijn ,haaien enorm veel haaien rond dat spel . voor de rest zullen die heertjes en dames wel op elkaar passen hoor .En overbevolking kun je daar zeer waarschijnlijk vermijden door wanneer deze zich dreigd voor te doen maar juist genoeg eten om de drie dagen te droppen voor de helft van het bevolkingspeil .
Dit zolang het nodig blijkt om de getallen terug in evenwicht te brengen .
dit gezegd zijnde moet ik toegeven dat ook ik rare dromen heb en dan nog in zeer wakkere toestand :roll: :wink:

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

24 aug 2006, 15:45

Armada gelezen van China Miéville?
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

drum
Lid geworden op: 06 jun 2003, 17:05
Locatie: vlaanderen

24 aug 2006, 17:01

Tillie schreef:Armada gelezen van China Miéville?
Nie gelezen Tillie ,(kan nog komen als ik mij een nieuw bed koop :wink: )

Het ligt onder die éne poot van mijn huidige bed die een beetje te kort is.
En Trezebees kan niet tegen dat gewiebel als we aan het wiebelen zijn .Vandaar ziede :roll: :wink:

drum
Lid geworden op: 06 jun 2003, 17:05
Locatie: vlaanderen

24 aug 2006, 17:42

Heb één van mijn dagboekjes terug gevonden :roll:


05:30 Wakker geworden, gehuild. Wilde bij papa en mama in het grote bed.
Mocht niet. Nog harder gehuild. Mocht wel.
08:30 Moest melk drinken. Wilde niet, wilde cola zoals op TV. Woest
gebruld. Hielp niet. Melk vies, bijna dood.
09:00 Pijp in papa's koffie gedaan. Papa boos.
09:15 Zeep gleed uit in bad. Mama nat. Mag niet met zeep spelen. Zeep in
mond gestoken. Nooit meer doen, smaakt vies.
09:45 Reuk op mat gegoten. Mat van kleur veranderd en raar ruiken. Nog meer
reuk op gedaan. Nu goed ruiken. Mama boos.
10:10 In papa's werkkamer geweest. Vliegertjes gemaakt van papa's papieren.
Ben buitengevlogen, net als vliegertjes. Spijtig!
10:45 Sleutel uit kast getrokken. Weggestopt. Mama wilde hem terug. Eerst
snoep gevraagd, dan sleutel teruggestoken.
11:00 Worm gevonden. Wilde weten of hij kon zwemmen. Zonk.
11:30 Kalender afgescheurd tot 6 december. Gewacht op Sinterklaas en Zwarte
Piet. Kwamen niet.
12:00 Kalender verder afgescheurd tot 25 december. Gewacht op
Kerstman. Kwam ook al niet!.
12:30 Moest pap eten. Geweigerd. Wou frieten met stoofvlees. Stoelen
omvergegooid en pap naar papa gesmeten. Kletsen gekregen op blote billen. Rest
van pap toch maar opgegeten.
13:00 Middagrust in bed. Kon niet slapen. Pluisjes van deken getrokken, in
neus gestoken. Terug eruitgehaald, waren nat. Heb ze maar onder bed
gestoken.
15:00 Rood potlood gevonden. Op deuren getekend. Slaag gekregen. Alles zelf
moeten uitgommen.
15:35 "Dju, dju miljard" gezegd. Mocht niet. "Ju, ju paard" mag.
16:00 Behangpapier van muur getrokken. Zo veel mooier. Mama vond van niet.
Bijna doodgefolterd.
17:45 In mama's handtas gekeken. Poeder op kanarie gedaan. Kanarie nu
lekker ruiken. Mama niet weten. Beter ook zo.
18:15 Kat bij staart gepakt. Krabte. Klets gegeven. Krabte nog. Meer
kletsen. Werd kwaad. Best afblijven, poes gevaarlijk.
19:00 Moest weer gaan slapen. Wou niet. Wou Jerry Springer zien. Mocht
niet. Blokje naar TV gegooid. TV kapot. Ikke niet
zien, niemand nog zien. Hihi!
19:30 Ben toch gaan slapen. Hoorde mama tegen papa zeggen: "'t Is toch zo'n
braaf manneke..." Weltruste..
Gast

24 aug 2006, 20:14

Alle zware criminelen naar de Amerikaanse gevangenis op cuba , dat zou de idiale oplossing zijn .

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

24 aug 2006, 20:33

Met de reisbus van Vermeulen naar Guantanamo ... en onderweg maar zingen jongens " Quanta na mero " :lol: en " My Bonnie is over the Ocean "
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII
Gast

24 aug 2006, 21:36

Overigens ben ik er steeds meer van overtuigd dat de "Verenigde Staten" met hun Guantanimo Bay-methode misschien wel de effectiefste bestrijdingswijze van terrorisme gevonden hebben.
De Belgische gangsters zouden zich zeer snel bekeren , en werken van liefdadigheid uitvoeren :lol:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

25 aug 2006, 09:39

STONE. schreef:Met de reisbus van Vermeulen naar Guantanamo ... en onderweg maar zingen jongens " Quanta na mero " :lol: en " My Bonnie is over the Ocean "
Of van Sarie Marais...
Ik kan Toon Hermans zaliger alleen maar bijtreden als het heeft over " ... en breng mij terug naar die Oud Transvaal..." "Die had al lang weg kunenn zijn, er vliegen per dag meerdere vliegtuigen daarheen, maarnee, hij moet 'gebracht' worden..." :wink:
Gast

25 aug 2006, 12:51

De gevangenis van Dendermonde is zoals de Ronde van Frankrijk:

"28 zijn er ontsnapt .... en er is geen enkele Belg bij"

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

25 aug 2006, 20:58

En nog een giller... de gekende ontsnapten zijn allen gekend bij het gerecht.
Wat stond er ook alweer op het menue ?

Ajoin
Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen

25 aug 2006, 22:10

STONE. schreef:Met de reisbus van Vermeulen naar Guantanamo ... en onderweg maar zingen jongens " Quanta na mero " :lol: en " My Bonnie is over the Ocean "
"En wij gaan nog niet naar huis, belange niet, belange niet !" :lol:
Doe wel en zie niet om