Zeg nooit "NOOIT MEER"

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
Gast

10 jan 2007, 23:47

telloorlekker schreef:Smaailie...
Ik heb je engelse teksten eens onder ogenschouw genomen; ik zeg opzettelijk ogenSCHOUW want van jouw teksten krijg ik zowaar wallen onder m'n ogen, gelijkend op een schouwmantel (uit dezekes'tijd).
Dat ik commentaar krijg op fouten in het Nederlands heb ik, en verschillende anderen, al aan den lijve ondervonden.
Dat dit ook voor Engels het geval is wist ik nog niet.
Openen we een topic: Schandpaal voor foutenschrijvers? :evil:
PS: wordt Engels niet met een hoofdletter geschreven?????????

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

11 jan 2007, 00:04

Smilie schreef:
telloorlekker schreef:PS: wordt Engels niet met een hoofdletter geschreven?????????
Met die Nieuwe Spelling is alles Mogelijk. Gelieve(n) dus geen
Moeliijke vragen te stellen, Astamblieft!

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

11 jan 2007, 05:56

Te oordelen aan het tijdstip waarop jullie een reply houden veronderstel ik dat men zeer tolerant is op het gebied van schrijffouten. Op dergelijk tijdstip zit ik ofwel volledig onder de booz en deert mij de taal- spellings- en leestekenfouten geen zier ofwel is de bedgenoot niet genietbaar en vit men op alles en nog wat om de frustratie kwijt te raken... :wink:

Ik ben een kortslaper, dat hebben jullie wellicht -als het sen.net-klokje h'r werk doet- in 't snuitje. Niet dat ik een ochtendmens ben -ik zou wel eens willen- maar als vroege vogel zing ik een heel ander liedje.
Of het nu engels is of Engels, ik blijf er met mijn (t)engels af. Van Dale heeft mij al vier maal liggen gehad; nochthans ben ik, omwille van mijn verborgen talent al verschillende malen genomineerd in literatuurkringen.
Niet dat ik mij daarop beroem, want eigen lof stinkt hé... maar dit ter titel van inlichting.
Verrek, hou ik me wéér niet aan de topic; ik weet geeneens meer waarover dat gaat. Zou een korrectie niet aan te brengen zijn door de webmaster om onze Altzheimer ter wille te zijn ?
Ik zie alleen in welk forum ik schrijf, het onderwerp in topic is vervlogen... sorry jongens (en meisjes)

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

11 jan 2007, 11:11

Smilie, nog zo geen slecht gedacht. Is het schanpaal of schandpaal? En moet dat met een verbindingsstreepje of aaneen geschreven?
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

13 jan 2007, 07:11

Tillie schreef:Smilie, nog zo geen slecht gedacht. Is het schanpaal of schandpaal? En moet dat met een verbindingsstreepje of aaneen geschreven?
geen probleem van maken hé Tillie...
bij "schavotje" het je er geen problemen mee... hoop ik.. :wink:
Gast

14 jan 2007, 12:11

Tillie schreef:Smilie, nog zo geen slecht gedacht. Is het schanpaal of schandpaal? En moet dat met een verbindingsstreepje of aaneen geschreven?
Heeft geen belang Tillie, daar moet je alleen aanhangen en verder niets mee doen. :wink:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

24 mar 2007, 11:33

Hoewel ik momenteel niet in beste doen ben kan ik nog best de concurrentie aan met de onderstaande bruidegom...

Indische vrouw trouwt met lijk
Een Indische vrouw, wanhopig nadat haar verloofde bij een ongeval het leven verloor, stond erop om met het lijk van de man te trouwen. Vlak voor de crematie van het lichaam werden ze in de echt verbonden.

"Enkele minuten lang was het meisje een bruid, daarna ging ze gekleed als een weduwe," zegt agent K.M. Kapadia uit het stadje Anand. "Het meisje weigerde om het lichaam van haar geliefde op te geven voor ze getrouwd waren."

De opgedaagde gasten zongen bruidsliederen en starten dan met de crematieceremonie. De moeder en vader van het meisje weigerden eerst elke deelname, maar kwamen even later toch op de plechtigheid om hun dochter haar bruidscadeaus te geven.

Afbeelding
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

12 apr 2007, 10:55

Als een bliksemstraal heeft het volgende inzicht mij getroffen, niet te geloven dat niemand voordien tot die gevolgtrekking gekomen is.
De moslims die met de regelmaat van de klok bomauto's laten ontploffen waarbij dan meestal dodelijke slachtoffers vallen, die moslims waarvan wij denken dat ze gewoon vuige moordenaars zijn, die hebben helemaal niet de bedoeling om deze mensen om zeep te helpen!
Neen, de enige en echte reden waarom zij dit doen is omdat ze milieubewust zijn na het gezien hebben van de film van Al Gore.
Ze willen gewoon alle oude en milieuvervuilende wagens opruimen, zodat ze vervangen worden door nieuwe zuinige en weinig vervuilende exemplaren.
Dat daarbij heel veel medemoslims linea recta bij Allah hun opwachting dienen te maken is helaas onvermijdelijk, maar aangezien het in het paradijs toch veel aangenamer vertoeven is dan hier is dit geeneens erg, het bewijs is dat er nog niemand is teruggekomen om zijn beklag te maken.
Persoonlijk vind ik dat zeer erg, je zo inzetten voor het milieu en vervolgens het etiket van terrorist opgespeld krijgen.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

12 apr 2007, 12:28

Baat het ene niet het andere schaad wellicht ook niet, ware het maar om de theorien van Al Gore te ontkrachten.
Natuurlijk zijn dat terroristen, want hoewel ze oude wrakken liquideren om deze schokkende manier schaden ze het milieu dermate dat wij, milieubewusten, het niet kunnen nalaten hén op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Elke knal veroorzaakt niet alleen geluidsoverlast maar ook een luchtverplaatsing waarbij de vrijgekomen C0² niet alleen de direkte omgeving naar Allah stuurt, maar nadien en op lange termijn ook nog andere burgers het astmatisch Walhalla opsolfert.
Zoals je ziet kun je dus den boom in met dat martelaarschap... :)

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

17 apr 2007, 19:08

Vandaag lees ik een klein berichtje in de krant:

zieke Tom Boonen rijdt niet mee in Scheldeprijs!

????? Jamaar, zo niet hé Tommeke!
Ik ben al zo dikwijls ziek geweest, maar heb ik hier al ooit forfait gegeven? Momenteel zit ik zelfs met een snotvalling geplaagd, maar hoor je mij daarover zagen? Vanmorgen nog heb ik zeker 10Km.afgehaspeld, aan een terrasje blokkeerde plots mijn achterrem.
Weette gij wel goed wat ge mij aandoet beste Tom?
Ik heb verleden jaar mijn huis verkocht in Antwerpen-Zuid, om op een appartement te komen hokken in Schoten. Waarom nu net in Schoten, zal een aandachtig lezer opmerken, niet geheel ten onrechte trouwens.
Wel bij deze geef ik de verklaring:
om de Scheldeprijs voorbij te zien rijden natuurlijk!
vanuit het venster van mijn slaapkamer zie ik de renners niet éénmaal, niet tweemaal maar DRIEMAAL passeren tijdens de plaatselijke laatste rondes.
Dat appartement heb ik veel te veel betaald, maar daar maalde ik niet om. Ik zou Tom Boonen driemaal zien passeren tijdens de Scheldeprijs en daar was het allemaal om te doen, tijd zat om hem een handtekening te vragen.
En laat ik hem dan zijn paragraaf zetten op een vodje papier, of zoals er tegenwoordig van die dolle supportersgrieten zijn, op hun blote tieten?
(Tiens, dat rijmt nog ook)
Neen potdorie, ik was van plan hem een document onder zijn neus te proppen juist na de aankomst, als het zo'n getrek en geduw is heeft hij toch geen tijd om te lezen wat hij tekent.
Daar heb ik veertien dagen aan gewerkt, aan een officiële acte waarbij hij zijn eigendom in Monaco aan mij afstaat, met het bovengedeelte netjes afgeplakt zodat hij als het ware een blanco papier handtekend.
Dat had ik allemaal netjes uitgepuzzeld, en nu valt alles in het water, verdomme verdomme verdomme...
Hier zal Kwezeltje toch voor niets tussenzitten zeker?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 apr 2007, 09:00

Awel Zandmannetje, jij mag je Boonen-manie voor jezelf houden, gelukkig.
't Is, ook weer gelukkig, bijna een eeuwigheid geleden dat hier onze koersburger Rik I het voor bekeken hield en met z'n hebben en houden naar Zoersel is verhuisd. Sindsdien zijn die omlopen hier gestadig geminderd. Omwille van die RVS (niet te verwarren met die verzekeringsmaatschappij) ging er toen bijna geen gelegenheid voorbij of onze voordeur werd geblokkeerd, onze achtuitgang gebarikadeerd door een meute wielrennersgekken die meenden andermans eigendom te mogen benutten om van shirts en panties te mogen wisselen. Openbare zedenschennis was toen nog niet strafbaar...
Om dan nog maar te zwijgen van de achtergelaten ontlastingen in onze cervitude.
Kwezel zal het wellicht kunnen beamen, ik ben geen hoogvlieger op cyclogebied; supporteren voor die "ziekte" doe ik helemaal niet. Zelfs als het enigszins kan mijd ik alle commentaren van welke ronde dan ook.
"Koers", da's geen sport... da's zelfkastijding.
Waarom worden de boetelingen in een Heilig Bloed-processie niet aangemoedigd ? Waarom staan ze naast het parcours die voorbijtrekkende stoet niet uit te jouwen of anderzijds aan te moedigen ?
Die doen toch kwasie hetzelfde, zij het op een gezapiger manier; langzaamaan op eentonige tromgeroffelmars.
Als ze dan toch de pedalen willen ronddraaien, dat ze dit maar doen in hun wielerhome het Kuipke of het Sportpaleis... maar niet voor mijn deur...
Gast

18 apr 2007, 10:07

Awel TLL, ik heb het voorbeeld gegeven laatst. Ik ben voor je deur niet 'willen' starten want ik kreeg meer punten ergens anders aan de start.

En wat een ander denkt over het wielrennen, zal mij een worst wezen, zolang 'ik ' er maar plezier aan beleef. Trouwens ik heb gisteren mijn 75 km gedaan in heuvelachtig gebied. Kan jij zo hoog schieten met je wip?

En nog iets: ik mag er prat op gaan dat ik enkele jaren geleden de 100 km van de Amstel Gold Race heb mee kunnen doen, het waren zeker de moeite om er 15 euro tegen aan te gooien.

En dat TBoonen er vermoeid uitzag na Parijs Roubaix, wel daar zal dan wel een reden voor zijn.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

19 apr 2007, 11:39

kwezel schreef:Awel TLL, ik heb het voorbeeld gegeven laatst. Ik ben voor je deur niet 'willen' starten want ik kreeg meer punten ergens anders aan de start.
Wat moet een mens nog meer hebben ? Buiten de twee "punten" die je al hebt... :oops:

En wat die heuveltjes betreft, zijn die iets gewelfder dan die van Erika ?
Inderdaad, daar kan ik niet tegen op... :lol:

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

19 apr 2007, 13:00

zandmannetje schreef:...Weette gij wel goed wat ge mij aandoet beste Tom?
Ik heb verleden jaar mijn huis verkocht in Antwerpen-Zuid, om op een appartement te komen hokken in Schoten. Waarom nu net in Schoten, zal een aandachtig lezer opmerken, niet geheel ten onrechte trouwens.
Wel bij deze geef ik de verklaring:
om de Scheldeprijs voorbij te zien rijden natuurlijk! ...
Dat is dan begot twee keer tegenslag, eerst wordt de knappe Marie-Rose Morel geen burgemeesteres, zitten ze daar weer opgescheept met die lelijke CD&V'er Harry Hendrix en vermoedelijk om die reden komt Tommeketommeketommeke ook al niet. Erg, ik leef met je mee.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

19 apr 2007, 13:49

Bedankt Hermano, voor deze woorden van troost.
Het doet toch altijd goed aan het hartje te weten dat er mensen zijn die met je meeleven in zulke zware troosteloze tijden, dat je al dat leed en die miserie niet alleen op de schouders moet torsen.
Vroeger kon ik mijn hartje (hetzelfde als hierboven) al eens uitstorten bij Kwezel, maar als ik dat tegenwoordig wil doen moet ik mij onderwijl verplaatsen tegen een snelheid van 40Km./u.
Vermits ik dergelijke snelheid niet aankan met de fiets -misschien wel over een afstand van 20 meter- zou ik verplicht zijn met de wagen naast haar te rijden, en geef toe dat dit tamelijk lastig converseren is.
Problemen bespreken, terwijl de verkeerssignalisatiepalen opvolgen en een oogje op de weg houden, dat is niet aan iedereen gegeven!
Dus volsta ik maar hier op dit net mijn hartje (2x bis) te luchten en waar de overgrote meerderheid der senioren denkt
" Met die zandman is het altijd iets, hij kan de boom in met zijn problemen " ,
is schijnbaar alle medeleven en mededogen nog niet geheel en al verdwenen, getuige jouw woorden van bemoediging.
Nogmaals bedankt Hermano, die manische depressie is nu voor een gedeelte verdwenen, ik zie het leven weerom wat roziger in!
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 19 apr 2007, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !