hitte

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

rosie61
Lid geworden op: 27 jun 2006, 00:03

25 jul 2006, 22:39

Wat denken jullie van degene die echt liggen te bakken in de brandende zon.
De sterren an de hemel zien schitteren

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

25 jul 2006, 23:11

rosie61 schreef:Wat denken jullie van degene die echt liggen te bakken in de brandende zon.
D'as daar verdekken heet, zulle Rosie.

Zoals den Urbain ooit zong "té laat, mijn zonnebrandolie....mijn vel ligt op de grond!" Er zullen er terug een heleboel bij zijn, die vroeg of laat van die rare "bruine plekskes" gaan krijgen!

rosie61
Lid geworden op: 27 jun 2006, 00:03

25 jul 2006, 23:16

Inderdaad ed, heel onfezond voor jong en oud.Zo was ik gisteren op Sint Annastrand.Niet te geloven wat men ziet,natuurlijk doet ieder wat hij graag doet,maar oudere vrouwen,jazeker rond de 80 jaar lag er in monokini in de vlakke zon.De jeugd is mooi om te zien,die zouden wel wat beter mogen nadenken,tenslotte zijn wij toch blanke mensen,wil ook niet zeggen dat een fijn kleurtje mogen hebben,bij get normale blijven is mijn oordeel.
De sterren an de hemel zien schitteren

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

26 jul 2006, 08:23

De mens is geschapen in veel varieteiten. Je hebt er geen idee van hoeveel er hier echter rondlopen waarvan men rustig kan zeggen dat de huidige homo sapiens van de aap afstamt. Michael Jackson wou persee "blanc" zijn en heeft zich daarvoor laten behandelen. Welke neger gaat in de zon liggen om te bruinen ?
De mensenmassa die toch bruin willen worden in de zon, zijn die allen dan voor de multicul ? Of zijn zij het die onze gekleurde medemens naar Belgie lokken ? " Ben je nog niet bruin, of bak je het graag bruin, kom dan naar het asiellandje Belgie " zou een slogan moeten zijn.
Bruin is niet gezond; iedereen wil er trouwens vanaf, men spoelt het door het toilet.... en toch willen ze nog bruin zien... :?

rosie61
Lid geworden op: 27 jun 2006, 00:03

26 jul 2006, 13:14

Telloortreker,whow :!: Dat is alles heel beleefd uitgedrukt :D
En ja zo is het wel.Zelfs een neger verbrand al heb ik al veel negatieve antwoorden daarop gekregen maar het is waar.Vandaag in de voormiddag even naar het Revierenhof gefiets en heel vlug terug thuis,zelfs onde de bomen is het warm,het is wel erg nu is het zomer en voor zijn eigen bestwil binnen blijven,ramen en overgorijnen dicht tot vanavond dan alles open.Een airco een reuze uitvinding,jammer genoeg mag ik ze van de dokters niet gebruiken.
De sterren an de hemel zien schitteren

rosie61
Lid geworden op: 27 jun 2006, 00:03

28 jul 2006, 23:30

:D :D :D Clausewtch
De sterren an de hemel zien schitteren

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

30 jul 2006, 06:29

Verleden week, op bedevaart in Lourdes, zag ik in Hitte, mensen afzien van de hitte :cry:
men sprak er al van een hitte-golf...
http://maps.google.fr/maps?oi=eu_map&q=Hitte&hl=nl

Maar in Hitte lagen er alleen witte.
De bruinen, die wandelen in Bredene in de duinen...
En waar zitten de rooie :?:
Misschien in Ardooie :?:
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

beachman
Lid geworden op: 31 mar 2003, 14:10
Locatie: Loppem België

30 jul 2006, 20:27

Wie zei ook al weer: "trop is teveel". En inderdaad ge moet niet overdrijven. Uw vel laten verbranden is misschien leuk voor zotte masochisten maar voor roodhuid spelen is vaneigens pijnlijk en wreed ongezond.
Wij zijn alle twee van de kust en houden nog altijd veel van zon, zee en strand. En elk jaar zijn we gebruind zonder te verbranden. We worden in de winter nooit meer wit-wit. Kwestie dat je huid zich langzaam aanpast aan de zon zonder te verbranden en om tijdig uit de zon te gaan. Nu mogen we heel de dag van s' morgens tot 's avonds in de zon lopen, liggen of zitten, we verbranden niet meer. We kennen geen één strandliefhebber die ooit huidkanker gekregen heeft.
Volgens mij komt die huidkanker door al die chemische rommel met factor zoveel en zoveel die ons aangepraat wordt. Knettergek al die zonnemelk, zonneolie of -spray om langer in de zon te blijven. Daar krijg je pas kanker van. Gewoon niets op je vel smeren en tijdig uit de zon gaan voor je verbrand, zo simpel is het.
De cosmetische en pharmaceutische industrie pushen al die chemische smeersels en de wel edel geleerde heren dokters geloven dat allemaal klakkeloos. Huidkanker voorkom je er niet mee, integendeel je krijgt het er net van. En vooral mensen met een bleke huid die nooit veel zon gezien heeft: aub niet smeren maar heel voorzichtig en langzamerhand natuurlijk zonnen. Ook Kinderen: geen produkten, maar kleren terug aandoen, eerst na een halfuurtje, dan een uurtje, dan twee uurtjes enz. zonder een rode huid. Want de zon zorgt voor de vitamine D die ons behoedt tegen de arthrose en de osteoporose. Suggestie: een medische thesis omtrent de correlatie tussen zon op je huid, het gehalte aan vitamine D en arthrose. Een uitgebalanceerde statistiek over gebruinde nudisten die niet smeren en bleke binnenzitters die er maar op los smeren, en de frekwentie van huidkanker. En de correlatie tussen naturisme, of een zonnige jeugd en pijnlijke arthrose of osteoporose. Maar ja, dat zal wel niet gepubliceerd worden met steun van de cosmetica of pharmaceutische industrie.
Groetjes van Roland, de beachman
Acer Predator G3610
Windows 10 - Intel i7-2600 3,40GHertz,

The older I get, the better I used to be.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

30 jul 2006, 21:49

Behoedzaam ben ik uit mijn kelder gekropen. Dat was de enige plek waar het te harden was, de afgelopen weken.
De temperatuur steeg er niet boven de 25°C.
Ik was daar prima geïnstalleerd, met TV en de nodige versnaperingen en drankjes. Vermits het een schuilkelder betreft die gebouwd werd vlak na de oorlog, zat ik daar behoorlijk veilig ook nog, als de Israëlies het soms in hun hoofd moesten halen om België te bombarderen.
Want je weet maar nooit, met al die Hezbollah's die hier een Belgisch paspoort hebben gekregen...
Maar toen het water begon te stijgen tot anderhalve meter hoogte, door een hevige stortvloed, begon het zelfs TE frisjes te worden.
(Als iemand soms intresse moest hebben in enkele zakjes chips, - ze zijn wel nat geweest-, dat is misschien echter practisch voor iemand zonder tanden, die kan ze gewoon opzuigen. Paprika of zoutsmaak...)
In die kelder of anders in de auto met de airco op was het leven nog enigzins dragelijk, maar dan moest de motor draaien heb ik ondervonden, anders werkt het niet, en met de tegenwoordige dieselprijzen is dat geen lachertje.
Ik trek mijn natte plunje uit en posteer me voor de computer, en wat lees ik daar in de laatste berichten?
Een Japanner doet DE uitvinding van het jaar, vind HET gat in de markt!
Een hemd met airco, een airco die op de rugzijde van het hemd bevestigd wordt, en die in werking treedt wanneer de temperatuur de dertig graden overschrijdt, enkele batterijen zorgen voor de voeding.
Waarom kon ik nu niet op dit idee komen nondedju?
Vanaf volgend jaar (volgende hittegolf) te verkrijgen, prijs nog onbekend.
Het enige nadeel schijnt te zijn dat je er bijloopt als het mannetje van Michelin, maar wie maalt daarom als je het lekker fris hebt?
Misschien sponsort die bandenfabrikantgigant mijn hemd wel, als ik zijn naam in het groot op de rug laat borduren!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
Gast

30 jul 2006, 23:41

Knap werk, Zandmannetje. Heb genoten! :wink:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

31 jul 2006, 08:03

Zandmannetje, dat kan je wel een uitvinding van Japan noemen, maar 't is toch maar een afkooksel hoor...
Motorrijders hebben tegenwoordig van die backpacks, zogezegd om hun ruggewervel te beschermen... één ventilatorke daarin of en ijskoud galzakje kan ook voor verfrissing zorgen.
Spijtig dat ik mijn wetsuit heb weg gedaan; enkele lekkende tuinslangetjes tussen body en neoprenen pakje en aansluiten op de luchtfles... en wedden dat ik het daarna lekker fris gehad zou hebben ? :)
MaLoReg

31 jul 2006, 09:52

Heb ook genoten van de "visuele" tekst van zandmannetje maar mijn vraag: en wat hebben ze dan voorzien voor de dames ivm airco? :lol:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

14 apr 2007, 15:33

Bijna een jaartje voorbij, nu april, en 't is weeral van dattum. Welk een temperatuur ? Ik zit hier buiten op mijn theater bij het vijvertje alsof het midzomer is.
Toch een prima idee om mijn voorbereidingen te treffen voor als het écht heet wordt. In de schaduw klik ik op mijn laptopje om te kijken of mijn internationale verbinding het wel doet; het zacht briesje koelt het inwendige wel mee al moet ik af en toe wel naar het batterijtje kijken of ik nog wat voorradig heb.
De fles is bijna half leeg, daarstraks was zo nog half vol. Verrek, ik heb nog niet gedronken...
Schol ! :lol:

montana
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:31
Locatie: Westland

14 apr 2007, 16:02

Nou nou Rosie, de zomer is nog niet eens begonnen en je zeurt nu al over "de hitte?". Dat valt wel mee natuurlijk, wat wil jij dan, het hele jaar winter hebben? Er zijn ook mensen die blij zijn met dit weer, nooit bij stil gestaan? Als je niet tegen "hitte" kan dan moet je naar de Noordpool verhuizen, daar heb je nooit "hitte" :D
mvg montana