schoonmoeders!

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

26 jul 2006, 09:48

In Groot-Brittannië is een 52-jarige vrouw uit Essex veroordeeld tot het betalen van 35.000 pond schadevergoeding, wegens het terroriseren van haar nu ex-schoondochter. De vrouw in kwestie, Dalbir Kaur Bhakar, hield haar 26-jarige schoondochter Gina Satvir Singh maandenlang feitelijk gevangen
het is toch overal hetzelfde met die schoonmoeders! 8)
gelezen op Fok!
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
Gast

26 jul 2006, 09:54

Ik geef op sennet geen kritiek meer op mijn schoonmoeder: heb ondervonden dat men het haar gaat terugzeggen!

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

26 jul 2006, 09:58

Als het is om op de kleinkinderen te passen en het huis daar eens onder handen te nemen , hoor je geen klachten :!: :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Gast

26 jul 2006, 10:04

Waarom zijn er zoveel klachten van schoonmoeders en geen van schoonvaders??? :wink:

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

26 jul 2006, 10:28

ha, een goeie vraag maar ja zij zijn minder strikt, hoewel...:P
Hier is een tekst van Jan Blaaser

Nou is het zo, dames en heren, dat... Je hebt wel 'ns grappen over schoonmoeders en daar hou ik niet van
Ik hou wel van schoonmoeders, hoor
Maar ik vind Schoonvaders zijn veel lastiger
Die beginnen, als ze een dochter van zestien hebben, elke knaap al kwaad aan te kijken
En zo'n man betrekt 't altijd op z'n eigen vak
Ik ben 'ns met de dochter van een schilder gegaan. Dan zei die man altijd "Daar heb je die kwast weer"
O, ben je ook met de dochter van een schilder gegaan
Ik heb ook nog verkering gehad met een dochter van een badmeester. Die zei "Hij is al verzopen voor 'ie water gezien heeft"
Nou, toen ben ik nog met een dochter van een kruidenier gegaan. Die zei "Ah meid, laat 'm wachten tot 'ie een ons weegt"
Nou, en toen kwam de dochter van de groenteman. Nou, die zei "Die rare druif schop ik nog voor z'n raap"
Ja. Nou, 't laatste was de dochter van een waarzegger. Die zei "Ik heb het al gezien"
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
Gast

26 jul 2006, 13:52

Ja, twee bazen onder één dak dat gaat altijd moeilijk.

Tenslotte is ze de moeder van je man of je vrouw en ze bedoelen het ook goed.
Gast

26 jul 2006, 14:12

kwezel schreef:Ja, twee bazen onder één dak dat gaat altijd moeilijk.

Tenslotte is ze de moeder van je man of je vrouw en ze bedoelen het ook goed.
En de verstandigste "past", zelfs met goei kaarten. :wink:
Gast

26 jul 2006, 17:16

De verstandigste laat zijn schoonmoeder altijd winnen bij 't kaarten... :lol: :lol: :lol:
Gast

26 jul 2006, 17:30

zorro schreef:De verstandigste laat zijn schoonmoeder altijd winnen bij 't kaarten... :lol: :lol: :lol:
Neen helemaal niet mee akkoord Zorro. De verstandigste zegt dat ze niet kaarten kan. :lol:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

26 jul 2006, 20:12

Of dat zo verstandig is, durf ik te betwijfelen... Een schoonmoeder moet je ophemelen i.p.v. ze op de kast te jagen. Daar bereik je meer mee en als je dan geluk hebt kun je met twee vrouwen uitpakken.... één voor 's nachts en één voor de kleintjes... :wink:

Itsme
Lid geworden op: 19 aug 2005, 20:07
Locatie: Grens Hageland - Kempen

27 jul 2006, 11:39

Bij ons is het zo: De eerste vrouw die ik ooit ontmoette is mijn vrouw haar schoonmoeder - is dat niet sterk?
Chi pecora si fa, il lupo mangia
Gast

27 jul 2006, 17:09

telloorlekker schreef:Of dat zo verstandig is, durf ik te betwijfelen... Een schoonmoeder moet je ophemelen i.p.v. ze op de kast te jagen. Daar bereik je meer mee en als je dan geluk hebt kun je met twee vrouwen uitpakken.... één voor 's nachts en één voor de kleintjes... :wink:
Euuuh?? Een schoonmoeder voor s'nachts dat zie ik toch niet zitten hoor. :wink:

Fikske
Lid geworden op: 16 dec 2003, 12:31
Locatie: W-O 1970

28 jul 2006, 14:22

Smilie schreef:
telloorlekker schreef:Of dat zo verstandig is, durf ik te betwijfelen... Een schoonmoeder moet je ophemelen i.p.v. ze op de kast te jagen. Daar bereik je meer mee en als je dan geluk hebt kun je met twee vrouwen uitpakken.... één voor 's nachts en één voor de kleintjes... :wink:
Euuuh?? Een schoonmoeder voor s'nachts dat zie ik toch niet zitten hoor. :wink:
Ik had een fantastische schoonmoeder en ook een heel toffe schoonvader.
Mijn schoonvader is veel te vroeg gestorven (66) en zij heeft na zijn dood nog 23 jaar bij ons ingewoond. Op haar 90ste stierf ze.
Schoonmama was dag en nacht bij ons. Overdag paste ze af en toe op de kinderen en
‘s nachts maakte ze ons al wel eens ongewild wakker.
De eerste keer toen dit gebeurde schrok ik me een aap en dacht dat er inbrekers in huis waren. Het lawaai kwam uit haar slaapkamer en zonder nadenken stormde ik - poedelnaakt - naar binnen. Ze zat op de rand van haar bed en schudde luidruchtig met een blikken doos, half vol met hoestbonbons. Verbaasd keek ze op en haar mond viel open toen haar ogen op mijn kruis bleven gefixeerd. Snel sloeg ik mijn handen voor mijn schaamplek maar ze lachte luidop.
‘ Och menneke, ge moet hem niet verstoppen zulle, ik was gewoon van schoner dingen te zien.’
Ik deed mijn mond open en wilde iets zeggen, maar dan besefte ik dat ze me niet kon horen want haar hoorapparaat lag op het nachtkastje ... :lol:
Wie tevreden is met wat hij heeft,
is de rijkste die er leeft.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

28 jul 2006, 20:11

wat kan ik zeggen? behalve, niet iedereen heeft dat geluk! :(
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

30 jul 2006, 08:54

Mijn schoonmoeder vereenzelfde ik met de ... zee.
Zij als " belle-mère " ging met ons vaak op vakantie ' à la mer ' :roll:
Spijtig, in '96 verdronk ze in Wenduine ...
Laatst gewijzigd door STONE. op 01 aug 2006, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII