Nieuw!!! KOOKRUBRIEK

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

02 nov 2006, 11:30

Prairieoesters vind ik anders ook goed gevonden. Maar op runderen toegespitst.
Die stonden destijds in Antwerpen aan het Slachthuis ook op de menukaart van de restaurants daar. De naam van het gerecht begon met prins.....
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Fikske
Lid geworden op: 16 dec 2003, 12:31
Locatie: W-O 1970

02 nov 2006, 11:44

In Gerona (Spanje), naast de arena voor stierengevechten, is er een klein restaurant.
Een toerist komt er binnen en ziet hoe een man een schotel geserveerd krijgt met twee dikke bollen vlees op, overgoten met een heerlijk ruikende saus.
De toerist wil weten wat dit is en krijgt als antwoord : Dit zijn stieren kl…. mijnheer’
‘Dat wil ik ook eten’ zegt hij beslist.
‘Het spijt me mijnheer maar vandaag kan het niet meer. Deze heer had ze gisteren al besteld. Misschien wil je bestellen voor morgen?’
‘Jazeker! Morgen wil ik ze.’
De volgende dag krijgt de toerist een bord voorgeschoteld waarop slechts twee kleine vleesbolletjes liggen en hij vraagt waarom die vandaag zo klein zijn.
Een beetje verlegen kijkt de kelner hem aan en zegt: ‘Niet elke dag verliest de stier van de matador hoor mijnheer …’

:roll: :wink:
Wie tevreden is met wat hij heeft,
is de rijkste die er leeft.

DoDoRemi
Lid geworden op: 16 okt 2006, 10:55

02 nov 2006, 13:43

Mira die Rouldouldoules 'a la Gueuze zijn onweerstaanbaar, Wat de Franse taal toch kan doen met een mens zijn Voorkeur.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

14 jun 2007, 10:24

Aangezien het reeds lang geleden is dat ik het diploma van chefkok behaald heb aan de volkshogeschool, ben ik niet helemaal zeker of ze wel goed bezig zijn in Limburg.
Ik bedoel met het verbranden van de processie-eikenrups. Is daar niet het één of andere gerecht mee klaar te stoven?
De negers vreten wel kakkerlakken en muskieten, een rups zit toch ook vol proteïnen zeker, zoals een aardworm?
En slakken, is dat geen delicatesse in Frankrijk?
Maar de schade die onze Limburgse vrienden eventueel ondervonden hebben door die processiegangers (of is processiekruipers beter?), gaat ruimschoots gecompenseerd worden door de volgende plaag die er aan staat te komen.
De Amerikaanse brulkikker, en hier wordt geen verwijzing naar Bush gemaakt, maar naar de naaste verwant van de breedsmoelkikker, is aan zijn invasie begonnen!
Ik zie onze vrienden aldaar reeds met een grote plastic zak op pad trekken, om zoveel mogelijk van die brullers op te snorren. Niet om hen te verzamelen om een concert ten beste te geven, maar om heel laagbijdegronds hun de poten uit te trekken.
Kikkerbilletjes, of ze nu van een inheems exemplaar afkomstig zijn of van een brulkikker maakt geen verschil, als ze maar goed klaargemaakt zijn!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

14 jun 2007, 10:34

Als er maar genoeg look in zit! :lol:
Er is alleszins veel aan te knabbelen, die beesten kunnen tot 23 cm lang worden, 't zijn bijna kippenbillen ipv kikkerbillen. :)
Er is natuurlijk veel kans dat die mannen van Gaia beginnen brullen, die brulkikkers!
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

pitteke
Lid geworden op: 03 nov 2006, 17:57
Locatie: dicht bij broek gevarenzone

15 jun 2007, 17:07

bij het beluisteren van de reportage over de brulkikker ben ik toch eventjes geschrokken, ik hoorde dat die afkomstig zou zijn uit amerika en ik had altijd gedacht dat die oorspronkelijk uit leuven zou zijn, weet iemand de juiste toedracht?
pitteke.
is en blijft een vlaming.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

20 jun 2007, 11:35

De oorspronkelijke brulkikker, de oerkikker als het ware, is inderdaad afkomstig uit Leuven, waar hij trouwens nog steeds te vinden is.
Maar zijn nazaten hebben zich razendsnel ontwikkelt in de Joenijtet Steets, alwaar ze nu het merendeel der bevolking uitmaken.
Maar wat let onze Limburgse medemens eigenlijk nog om op pad te gaan en massaal kikkerbillen te verzamelen?
Het karkas van de kikker zal met liefde opgepeuzeld worden door de gieren, die de Spanjaarden speciaal hiervoor naar onze contreien gestuurd hebben.
Om vervolgens op de kookrubriek terug te komen, welke saus is het beste geschikt om brulkikkerbillen in onder te dompelen?
Want we moeten niet klakkeloos aannemen, omdat het beest uit Amerika komt, dat ketchup dan het meest aangewezen attribuut is. Experimenteren met een looksaus met hierin een weinig currypoeder gemengd, alsmede een weinig fijngehakte groene kruiden zoals daar zijn peterselie of gras, lijkt mij niet te kunnen mislukken.
Met dat laatste toevoegsel hoef je dan weer niet te overdrijven, het is alleen maar om de saus ook voor het oog aantrekkelijk te maken.
En zo'n beetje fris groen doet het altijd. Het is niet omdat de koeien het massal vreten dat wij dat ook zouden moeten...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

21 jun 2007, 19:16

Zijn die brulkikkers halal genoeg om in de couscous te draaien???
De zon is gratis voor iedereen

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

21 jun 2007, 19:50

Is 't weeral van datte! :roll:
Ooit al couscous gegeten, idefix? Daar wordt niets gedraaid en komen geen tweepotigen aan te pas, of het zouden Vlaamse driftkikkers zijn!!! 8)
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

25 jun 2007, 17:22

air schreef:Is 't weeral van datte! :roll:
Ooit al couscous gegeten, idefix? Daar wordt niets gedraaid en komen geen tweepotigen aan te pas, of het zouden Vlaamse driftkikkers zijn!!! 8)
Ja hoor, zeker al couscous gegeten, maar vraag me niet wat er inzat? Ik ben zelfs zo beleefd geweest het niet aan de gastheer te vragen. Goe van mij hé.
De zon is gratis voor iedereen

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

25 jun 2007, 17:24

Idefix schreef:Ja hoor, zeker al couscous gegeten, maar vraag me niet wat er inzat? Ik ben zelfs zo beleefd geweest het niet aan de gastheer te vragen. Goe van mij hé.
Allez, voor ene keer! :wink:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

25 jun 2007, 19:10

Het hoofdbestanddeel van couscous tegenwoordig zijn de karkassen van de brulkikkers, die zomaar op te rapen vallen wanneer ze van de poten zijn ontdaan, beste Idefix.
Maar mits voldoende gekruid, zodanig dat de tong in de muile als het ware in de fik staat, proef je toch niet meer wat je eet.
En vermits iemand die ECHT honger heeft zelfs de zolen van zijn lederen schoenen opeet, -heb ik eens gelezen, als die schrijver liegt dan lieg ik ook- kan je bij deze couscousser al beginnen oefenen met ook schoenen met caoutchouc zolen te verorberen.
Verorberen klinkt veel mooier dan vreten, maar eigenlijk is er maar miniem verschil...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

25 jun 2007, 19:55

zandmannetje zei;
En vermits iemand die ECHT honger heeft zelfs de zolen van zijn lederen schoenen opeet, -heb ik eens gelezen, als die schrijver liegt dan lieg ik ook
Hmm, je liegt, zandmannetje, je hebt dat gezien, in de 'Goldrush' van Charlie Chaplin! :lol: [/i]
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.