Moderne Sprookjes

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

30 dec 2007, 20:40

Ik heb aandachtig de commentaren gelezen van Viviane (juist?) en Mira, en ik moet eerlijk toegeven dat ik aangenaam verrast ben.
Hun schrijven behoort het meest integere en intelligente dat ik hier al gelezen heb, en eindelijk word ik op mijn echte waarde geschat.
Door vrouwen dan nog notabene!
En Mira verheft mij zomaar zonder boe of ba tot de hoogte van Einstein?
Bij nadere beschouwing moet ik bekennen dat ik de relativiteitstheorie van die kerel toch nooit veel soeps heb gevonden.
Waar blijft hij met zijn bewijzen, vroeg ik altijd, maar hij is er nooit mee boven water gekomen.
Mede daarom heeft men zijn hersens er onder gezet om te bewaren, (onder sterk water dan wel).
Maar het wilt zo niet lukken om ze in een harde schijf te stoppen en alzo nog een antwoord te verkrijgen op die prangende vraag.

Overigens Mira, zie jij het niet zitten om eens tot in Schoten af te zakken, om eens een praatje te maken met mijn eega over mijn fenomenale eigenschappen?
Ik betaal jouw verplaatsingsonkosten als je met de fiets komt, en je mag hier ongelimiteerd zoveel eten en drinken als je kunt binnenproppen!
Laat langs deze weg maar weten wat je graag lust, zolang het maar geen extravagante dingen zijn zoals foie-de-gras of kaviaar, en geen ‘Chateau Lafitte’ om het zootje door te spoelen.
Ten persoonlijke titel dacht ik meer aan boerenkool met worst of iets in die strekking, en daarbij een ‘Cahors’ wijntje of een glaasje bier!
Want een mens krijgt zo snel het etiket van ‘dikke nek’ opgespeld, en probeer dat later nog maar kwijt te raken.

En Viviane, indien jouw buren wat veel capsones verkopen, zal ik dan eens langskomen met mijn discipelen?
Het zijn er wel geen twaalf, maar ze volgen allebei sinds een tijdje karatelessen, en het is dus beter met hen kersen eten. Wat dit spreekwoord behelst zou ik om de dooie drommel niet weten, maar ik heb het eens ergens gelezen en het klinkt wel mooi vind ik, daarom!
En over de kijkcijfers gesproken, die kunnen natuurlijk gemanipuleerd worden!
Ik heb een klein illegaal kereltje ( tenminste dat denk ik toch, hij ziet zo zwart als de nacht en begrijpt kennelijk geen kloten van wat ik hem zeg ) ingehuurd tegen de billijke vergoeding van 20cent per uur om telkens en telkens opnieuw die topic aan te klikken, zo schieten die cijfers als een raket de hoogte in.
En verder kunnen die cijfers nog verklaard worden door de eenvoud waarmee ik schrijf. Een epistel wordt door mij eerst opgemaakt in WORD zodat de schrijffouten er al meestendeels uitgefilterd worden. Vervolgens overlees ik mijn tekst nog eens, en de woorden die ikzelf niet begrijp schrap ik er uit en vervang ze door simpeler omschrijvingen, zo ben ik zeker dat iedereen verstaat wat ik hier neerpoot…

Zal ik aan alle lezers nog een gelukkig nieuw jaar wensen?
Laat me dat maar doen, en blijf nog een tijdje weg uit het hiernamaals, daar is niets te beleven dat ook maar enigszins de moeite waard is!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Vve.Clicquot
Lid geworden op: 20 apr 2004, 23:13
Locatie: Oost-Vlaanderen

01 jan 2008, 00:34

Sprookjes zijn bedrog zandmannetje.
Helaas voor Merlijn de tovenaar (wie heeft jouw gps verkeerd ingesteld?) Vve.Clicquot is niet/geen Viviane.
Vermits het DE (het?) moment is. Aan alle Columns & kolderaars, doe zo verder in 2008 en de daaropvolgende jaren.
Anders gezegd, blijf gezond, lach als de gelegenheid er is, het is nu of nooit.