Paus moet pastoor met sportauto tot de orde roepen

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Moet de paus ingrijpen

Ja de paus moet ingrijpen
1
5%
Nee de paus moet niet ingrijpen
3
16%
Zulke pastoors , weten wat ze doen
2
11%
Deze pastoor moet ontslagen worden
0
Geen stemmen
Stuur dat baaske maar naar den belgique
9
47%
Is een zottekensspel
4
21%
 
Totaal aantal stemmen: 19

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

05 apr 2007, 14:57

HBvl ; Een vereniging van Portugese automobilisten heeft paus Benedictus XVI verzocht een Portugese priester tot de orde te roepen die de jongeren naar de kerk wil lokken met zijn sportauto en niet aarzelt om de snelheidsbeperking aan zijn laars te lappen.

De vereniging die zich inzet voor verkeersveiligheid , heeft een brief gestuurd naar de paus als naar de Portogese bisschoppenconferentie. De 42- jarige pastoor, die drie parochies onder zijn hoed heeft, rijdt met een Ford Fiesta 2000 ST.Hij pocht erme dat hij al 210km per uur heeft gereden.

"Ik hou van sportwagens maar ik rij voorzichtig", zegt de pastoor.Volgens parochianen zijn de jongeren verzot op zijn wagen. Een plaatselijke krant besteedde inmiddels ook aandacht aan de zaak." De priesters moeten steeds meer parochies bedienen.De roepingencrisis verplicht hen parochies, missen en kilometers te cumilerenn.Zij moeten zich snel kunnen verplaatsen",aldus de krant.
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

05 apr 2007, 15:12

:lol:
Wat de paus te maken heeft met sportwagens ? Zijn geloofsbrieven kan ie toch met de postduif versturen hé; hij heeft er daarboven al een ter beschikking... :lol:

Maar, waarom een herder met een sportwagen z'n schaapkens moet tellen ? In de communicatieve wereld van heden hoeft het zelfs niet dat de pastoor van de ene naar de andere parochie koerst. Grote evennementen worden niet voor niets op reuzeschermen voorgesteld, dus waarom ook niet in verschillende parochies; één mis volstaat dan, en willen ze er meer is er toch nog de "heruitzending" hé...

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

05 apr 2007, 15:23

telloorlekker schreef::lol:
Wat de paus te maken heeft met sportwagens ? Zijn geloofsbrieven kan ie toch met de postduif versturen hé; hij heeft er daarboven al een ter beschikking... :lol:










Misschien was het beter geweest deze 42-jarige schaapherder een kameel cadeau te doen , rijdt niet zo snel en is milieuvriendelijk en maakt ook nog indruk :!: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

07 apr 2007, 16:23

katana schreef: De 42- jarige pastoor, die drie parochies onder zijn hoed heeft,
Afgeleid uit de enorme omvang des man's hersenpan kan ik alleen maar zeggen dat hij gelijk heeft... :lol:

Mecky
Lid geworden op: 05 apr 2008, 01:02
Locatie: Bilzen

05 apr 2008, 22:36

Van een ezel naar een sportwagen.. Ne mens moet zich kunnen verplaatsen :D

Als ik dergelijke dingen lees weet ik weer waarom ik zo'n probleem heb met de katholieke kerk. De pastoor, het voorbeeld, zal alle wetten eens aan zijn laars lappen. Er is ook niks nieuws onder de zon. Maar wat te doen met deze hardrijder/doodrijder. Wat zegt het verkeersreglement...

Verkeerreglement Portugal: Het verkeer houdt rechts aan. Tenzij anders aangegeven heeft rechts voorrang bij kruisingen. Het dragen van een veiligheidsgordel is verplicht. Het maximum alcoholgehalte is 0,5 gr/l. De maximum snelheid is 50 km/u binnen de bebouwde kom, behoudens anders duidende signalering. Op autowegen en snelwegen is de maximum snelheid resp. 90 km/u en 120 km/u.

Het is onvoorstelbaar. Heu en de paus? Tja, die kan zijn werknemer natuurlijk op zijn vingers tikken, zelfs ontslaan. Maar ja, de directeur van een van de grootste multinationals op aarde kan niet al zijn werknemers in de gaten houden.

Rest nog de politie. Zij zouden het moeten oplossen. Ventje gewoon rijbewijs afnemen, flinke boete erbij en als hij volhardt, een paar weekjes achter de tralies.
Groetjes Mecky
De lotus bloeit enkel in de modder. Hoe dikker de modder, hoe mooier de lotus

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

06 apr 2008, 13:09

RIP

scorpio987
Lid geworden op: 06 apr 2008, 00:31
Locatie: Mancosa Velha

26 apr 2008, 23:43

Heb een reportage gezien over die uiterst belangrijke gebeurtenis.

Het ontbreekt hier niet aan verenigingen en groeperingen : het moest er dus van komen, nietwaar mr pastoor.

De paus zal best de brave man vergeten : er zijn al zo weinig pastoors
dat als hij nu ook die "leukerd" eruit gooit het totaal onmogelijk wordt
de schapen in toom te houden.

En wat een schijnheiligheid zeg : zoals de lokale bevolking hier massaal
zijn voeten veegt aan snelheidsbeperkingen.

Als ik bijv. rustig 120 doe op een autostrade dan passeert op het rijvak naast mij "Le Mans" of lijkt het wel de Nuerenbergring.

...en niet met Fiestakes hoor !

Goed, wat mij betreft : laat die brave man zijn herderlijke taak vervullen
met zijn Fiestake. Een beetje tolerantie staat mooi.

scorpio987
Het leven zit nog vol met ontdekkingen, ook na 50... en daar maak ik dankbaar gebruik van.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

15 jun 2008, 22:20

Heeft de Paus om raad gevraagd hoe hij zijn pausmobiel cadeau kreeg. Het was wel zijn voorganger, maar dan moet hij dat ding ook niet gebruiken. En dat is toch wat hij doet. En laat die pastoor dus naar zijn herders gaan met zijn sportcar. Niets verkeerds aan volgens mij.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

12 jul 2008, 12:15

Mathieu schreef:Heeft de Paus om raad gevraagd hoe hij zijn pausmobiel cadeau kreeg. Het was wel zijn voorganger, maar dan moet hij dat ding ook niet gebruiken. En dat is toch wat hij doet. En laat die pastoor dus naar zijn herders gaan met zijn sportcar. Niets verkeerds aan volgens mij.
Na mijn laatste city-trip naar Rome en het bezoek aan 't Vaticaan , vind ik het verantwoord dat de Paus al rechtstaande rondtoert in zijn pauselijk voertuig , dus niet vergelijken met die snob :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

22 dec 2008, 12:07

En zoveel maa,nden later heeft de pastoor zijn sportwagen moeten inleveren bij het vatikaan, of heeft hij deze nog steeds?. Dan rijst de vraag : wie gebruikt die dan voortaan. Ik veronderstel de nonnekens om het eerst bij de Paus te zijn.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

29 dec 2008, 11:31

Mathieu schreef:En zoveel maa,nden later heeft de pastoor zijn sportwagen moeten inleveren bij het vatikaan, of heeft hij deze nog steeds?. Dan rijst de vraag : wie gebruikt die dan voortaan. Ik veronderstel de nonnekens om het eerst bij de Paus te zijn.
Kan die vraag niet beantwoorden beste Mathieu , katana is zo niet ingeburgerd in de nonnen problematiek , heb geen enkele non in de familie :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad