Ongezond.

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Softail
Lid geworden op: 31 aug 2007, 22:17

06 sep 2007, 22:56

Het meest gehate geluid in huis schrikt me wakker, verdomde wekker.
Met stramme ledematen verhef ik me uit m'n bed en ga me wassen, nog 'n spuitbusje hier, 'n reukske daar, en zet het raam wat open om de stank naar buiten te laten, goed voor de ozonlaag.
Nog half slapend werk ik mijn ontbijt naar binnen, kruimels en plastic afval verdwijnen in de vuilzak, wat kan mij dat millieu nu schelen.
Ik wandel naar mijn auto, en begeef me naar mijn werk.
Langzaam schuift de file richting stad, voor en achter me blazen dikke vrachtwagens zwarte wolken uit, zelfs als ik het raam dicht zou doen, kwam die rommel wel via de verluchting naar binnen komen.
Een blauwe-grijze damp hangt over de stad en haar fabrieken.
In de eerste pauze slurp ik dankbaar mijne koffie uit het plastic bekertje.
S'middags eet ik mijn boterhammekes, gehuld in blauwe sigarettenrook, houden links een stel werkmakkers een felle politieke discussie, en word rechts 'n kaartje gelegd.
De ventilators in de hallen zoemen om de dampen van lassers en snijders af te voeren.
De werkdag word afgesloten met dezelfde saaie en eentonige rit in de file.
De warme zomerdag heeft de temperaturen naar ongekende hoogte gevoerd, stank of geen stank, dat raam moet open.
Ik heb geen tijd en zin om te koken want ik moet thuis nog wat schilderen, en neem dus onderweg in een stinkende frituurke ne pattat.
Mijn logeerkamer is bijna klaar, nog de helft van die grote kast schilderen, en het zit erop. Ik haal de borstel uit de terpentine, roer de verf op, maak snel het karwei af, wat 'n stinktroep die verf, het beneemt me bijna de adem.
Iets na 20u geef ik er de brui aan, ik ga 'n pintje pakken.
In het cafe is nog plaats genoeg, het is nie meer zoals vroeger.
Net als ik op m'n vast plekje neerplof, 'n grote ferme pint in m'n knuist, zie ik iets wat mij, als niet-roker, vreselijk irriteerd.
MENEER.... WEET U NIET DAT U IN EEN CAFE NIET MEER MAG ROKEN?
U DRINGT MIJ SMERIGE SIGARETTENROOK OP, DAT BEDREIGT MIJN GEZONDHEID, WILT ONMIDDELIJK DIE SIGARET UITDOEN!

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

07 sep 2007, 08:39

Inderdaad, ongezond... om van Umicore in een file naar Umicore te rijden... :lol:

Softail
Lid geworden op: 31 aug 2007, 22:17

07 sep 2007, 21:52

telloorlekker schreef:Inderdaad, ongezond... om van Umicore in een file naar Umicore te rijden... :lol:
Gelukkig zijn daar de files nog een zeer zeldzaam verschijnsel. :lol:

Nee hoor, ik ben ne stevige roker, en het verhaaltje was enkel maar om duidelijk te maken, dat veel van die klagers echte hypocrieten zijn. :wink:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

08 sep 2007, 10:31

Als men snel genoeg rijdt op een rotonde, is er altijd ene sneller in de file dan je voorganger... :lol:

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

09 okt 2007, 17:33

Softail schreef:
telloorlekker schreef:Inderdaad, ongezond... om van Umicore in een file naar Umicore te rijden... :lol:
Gelukkig zijn daar de files nog een zeer zeldzaam verschijnsel. :lol:

Nee hoor, ik ben ne stevige roker, en het verhaaltje was enkel maar om duidelijk te maken, dat veel van die klagers echte hypocrieten zijn. :wink:
Dat is al meer dan eens bewezen.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

08 dec 2007, 10:24

Softail schreef:
telloorlekker schreef:Inderdaad, ongezond... om van Umicore in een file naar Umicore te rijden... :lol:
Gelukkig zijn daar de files nog een zeer zeldzaam verschijnsel. :lol:

Nee hoor, ik ben ne stevige roker, en het verhaaltje was enkel maar om duidelijk te maken, dat veel van die klagers echte hypocrieten zijn. :wink:

Roken doe je nu maar alleen in je eigen huis , doen :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

12 dec 2007, 10:19

En de vuile lucht met haar stofdeeltjes die je inademt als je met de fiets rijdt en de uitlaatgassen van vliegtuigen, industrie en autos of kamions is ook niet gezond. en er zijn nog zovele ongezonde toestanden. Ik zla er mij niet druk om maken.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

22 jan 2008, 15:11

katana schreef:
Softail schreef:
telloorlekker schreef:Inderdaad, ongezond... om van Umicore in een file naar Umicore te rijden... :lol:
Gelukkig zijn daar de files nog een zeer zeldzaam verschijnsel. :lol:

Nee hoor, ik ben ne stevige roker, en het verhaaltje was enkel maar om duidelijk te maken, dat veel van die klagers echte hypocrieten zijn. :wink:

Roken doe je nu maar alleen in je eigen huis , doen :lol:
Als je dat al mag van je eigen Lady natuurlijk. Ik heb er geen probleem mee, rook zelf niet en mijn bezoek mag rustig binnen roken. Sta de dag nadien om 6.30 uur op en voor ten minste 3 uur alle deuren en ramen beneden tegen elkaar open. tegen dat de grote baas dan beneden is, alles terug dicht en de verwarming erug op. Gen stank meer in huis en aangenaam warm. Wat moet dat meer zijn??????????
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

22 jan 2008, 15:12

Natuurlijk zullen er altijd kaneraars rond lopen en blijven bestaan. Maar laat ze hun leven maar vergallen met op alles en nogwat ( waaronder de haat op rokers) te zitten vitten en te kankeren.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie