Zandmannetje

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Vve.Clicquot
Lid geworden op: 20 apr 2004, 23:13
Locatie: Oost-Vlaanderen

10 feb 2008, 19:49

Mister sandman, bring us a dream
Make him the cutest that we’ve ever seen
Mister sandman, bring us a dream
Mister sandman, someone to hold
Would be so peachy before were too old :oops:
So please turn on your magic beam
Mister sandman, bring us
Please, please, please
Mister sandman, bring us a dream

nelly2
Lid geworden op: 18 jul 2007, 14:28
Locatie: meetjesland

10 feb 2008, 20:21

Ja, de eerste warme dagen zijn er... en de vlindertjes komen in beroering bij de lustige weduuwtjes, nietwaar Vve.Cliquot? :wink:

Vve.Clicquot
Lid geworden op: 20 apr 2004, 23:13
Locatie: Oost-Vlaanderen

10 feb 2008, 20:31

Bah nienek, k'heb er een slot op gezet en probeer ondanks alles toch nog te lachen. 'k Mis hem echt.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

10 mar 2008, 13:35

Beste Vve. Clicquot,
zoals je misschien reeds gemorken hebt, ben ik herrezen.
Niet dat ik echt ben weggeweest, maar wel een beetje beu geworden steeds lange epistels neer te poten, epistels die dan wel gelezen werden maar dan ook niet meer dan het één of ander onnozel onderwerp.
Waarmee ik niet wil aangeven dat mijn hersenspinsels op een hoger niveau staan of stonden dan van iemand anders, maar ik had er alleszins veel meer werk aan dan een willekeurig onderwerp van hooguit twee zinnen aan te dragen, en te hopen dat er veel reactie op komt.
Om een hoofdstuk van de bijbel te herschrijven, om zomaar een voorbeeld aan te sleuren, daar ben je algauw uren mee bezig.
En waarom doe je dat nu eigenlijk onnozelaar, vroeg ik mezelf af?
Het antwoord is: voor een zeldzame fan zoals jij er eentje bent...

Maar voorlopig hou ik het bij computertips aanreiken, in de sticky helemaal bovenaan.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

11 mar 2008, 08:26

Bekijk het als metaal, vroeg of laat lijdt het ook aan moeheid. De oude garde van weleer gaat langzaam ter ziele; daaraan ben ik noch zandmannetje, kwezel e.v.a. niet vreemd.
Wil men als 'ouwe zak' nog iets nieuws aanreiken, moet men nog jong van geest zijn... en al doende leert men hé. Geestrijk is het vocht waarvan het recipient de inhoud bewaart... Is de wijsheid uit de man zoek dan onderaan de kan... :lol:

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

11 mar 2008, 08:50

Lou-wie , stickie foetjie ?

Blijf nog wat , zandmannetje = nodig .

Tot ziens ?

Zeer vriendelijk groeten .Spiksin .

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

12 mar 2008, 17:32

hoi Zandmannetje.
Pasen? :lol:
Of Zandmannetje I in de steigers? 8)
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Vve.Clicquot
Lid geworden op: 20 apr 2004, 23:13
Locatie: Oost-Vlaanderen

18 mar 2008, 20:15

zandmannetje schreef:Beste Vve. Clicquot,
zoals je misschien reeds gemorken hebt, ben ik herrezen.
Niet dat ik echt ben weggeweest, maar wel een beetje beu geworden steeds lange epistels neer te poten, epistels die dan wel gelezen werden maar dan ook niet meer dan het één of ander onnozel onderwerp.
Waarmee ik niet wil aangeven dat mijn hersenspinsels op een hoger niveau staan of stonden dan van iemand anders, maar ik had er alleszins veel meer werk aan dan een willekeurig onderwerp van hooguit twee zinnen aan te dragen, en te hopen dat er veel reactie op komt.
Om een hoofdstuk van de bijbel te herschrijven, om zomaar een voorbeeld aan te sleuren, daar ben je algauw uren mee bezig.
En waarom doe je dat nu eigenlijk onnozelaar, vroeg ik mezelf af?
Het antwoord is: voor een zeldzame fan zoals jij er eentje bent...

Maar voorlopig hou ik het bij computertips aanreiken, in de sticky helemaal bovenaan.
Heb ik "gemorken".
Bedankt voor het antwoord.
Gezien niemand een bijbel kan herschrijven zoals jij het deed, --ook het bijbelcitaat indachtig " als er één rechtvaardige (rechtvaardiging?) kan gevonden worden"...
Please, mister sandman, please, alstemblieft.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

04 apr 2008, 19:50

Na enkele weken van heel hard nadenken beste Vve.Clicquot, en dat ging prima daar in Chaudfontaine , hoewel de naam Froidfontaine veel toepasselijker zou zijn als je het mij vraagt, maar dat doe je niet zodat ik het maar ongevraagd doe, bij mijn zoon tijdens de poezensit (hij heeft geen baby maar wel een poes, dus het zou netzogoed poezenshit kunnen zijn maar dat was het niet) moet ik bekennen dat ik er eigenlijk nog steeds niet uit ben, of ik nu ga ingaan op jouw vraag om de draad weer op te pakken waar ik hem heb doorgeknipt indertijd, met het hergieten van het oude testament in vormen die voor een gewone sterveling ook verstaanbaar alsmede begrijpelijk zijn.
Als je vorige zin niet al te best begrijpt, lees hem dan langzaam en in kleine gedeeltes over, dat heb ikzelf ook moeten doen alvorens ik er achter kwam wat ikzelve nu eigenlijk bedoelde, en ik ben nog niet helemaal zeker of ik het zelf wel versta...
Maar het is godverdomme toch zo'n intensief en tijdrovend werk, dat ik beter tienmaal ipv. negenmaal nadenk alvorens de draad waarvan hierboven reeds sprake weer op te nemen.
En nu zal ik meteen de verklaring geven waarom ik indertijd de teksten verwijderde van de reeds herschreven hoofdstukken.
Omdat ik tamelijk lovende kritiek kreeg van sommige lezers, besloot ik eens de opinie van een uitgever in te winnen, kwestie van er een boek van te laten uitgeven.
Dus nam ik het heldhaftige, zoniet heroïsche besluit om van de proloog Genesis een 50-tal A4tjes af te drukken, en er mee naar een uitgever te stappen om zijn opinie in te winnen, vooraleer verder te schrijven.
Bij een ontvangstcomité van een dame op middelbare leeftijd moest ik mijn map inleveren, en kreeg de stellige belofte dat binnen de 14 dagen een reactie zou volgen. Maar de teksten moesten wel zo snel mogelijk van het internet (in casu seniorennet) verwijderd worden droeg de dame me op het hart, wat ik als zijnde steeds een braaf en ingetogen ventje dadelijk zonder verder mopperen deed.
De veertien dagen verstreken en werden een maand.
Toen ik na deze tijd toevallig in de buurt moest wezen, nam ik de gelegenheid te baat om binnen te wippen bij 'De Standaard' om aldaar te vernemen dat mijnheer de uitgever nog steeds geen tijd had gehad om het epistel in te kijken.
Waarop ik repliceerde met de bedenking dat, wanneer mijnheer de uitgever na een volledige maand nog geen tijd had bijeengesprokkeld om zo'n revolutionair schrijven in te kijken, hij waarschijnlijk ook nooit tijd zou hebben om het uit te geven.
"Stel mij dus mijne papieren terug ter hand beste dame" stelde ik haar voor, en na een behoorlijke wachttijd die alras flink mijn botten begon uit te hangen, werd mij de bundel terug in de klauwen gedrukt.

Zodat nu, heb ik zojuist beslist, er een begin kan gemaakt worden om voornoemde teksten terug in te passen waar ze werden weggehaald, om zodanig het verhaal terug compleet te maken vooraleer er nieuwe hoofdstukken aan worden toegevoegd.
Maar ik heb het donkere vermoeden dat deze nieuwe hoofdstukken niet meer in hetzelfde tempo gaan toegevoegd worden zoals voorheen, omdat de goesting om op seniorennet te schrijven voor een groot gedeelte is weggeëbt, een spreekwoord indachtig dat ergens over zwijnen en parels handelde.
Want ergens is het ook logisch dat mensen die lange epistels willen lezen liever een boek ter hand nemen dan het gelul van zandmannetje voor lief te nemen...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

05 apr 2008, 08:20

Wat je hier meedeelt stelt mijn vermoeden dat Zandmannetje niet standvastig is in het uitkiezen van zijn relaties. "De Standaard" ? Hoe komt ie erbij ? Bij Standard speelt men veel korter op de bal, daar is het winnen bijna elke halve week van toepassing. Om kort te zijn, had je meesterwerkje eens aangeboden bij De Bezige Bij, een oude dame die reeds langer meedraait dan die pupiter van voordien. Toegegeven, in mijn voorgaand leven had ik ook daar zo'n voorval, maar na een kort peoratief briefje aan "De Luie Wesp" ontspon zich daar een metamorfose op zeer korte tijd. Van dat imago wilden ze zo vlug mogelijk vanaf...
Ik begrijp dus niet goed waarom Zandmannetje niet alle middelen aangewend zou hebben teneinde opgenomen te worden tot de orde der "eeuwiglevenden"; want "wie schrijft, die blijft..." :wink:

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

28 mei 2008, 17:00

Zandmannetje, moest Claudia Shiffer het na een eerste mislukte autitie opgegeven hebben, dan was ze nooit het topmodel geworden dat ze nu is.
Loop de uitgevers plat, zoals zij de modellenbureaux platgelopen heeft.
Op een bepaald moment komt ge iemand tegen die een zaak ruikt.
:wink:
De zon is gratis voor iedereen

Jucar
Lid geworden op: 10 sep 2005, 15:07
Locatie: Stekene

19 jul 2009, 11:21

Sedert enkele weken ben ik hier aan het lezen.
Ik heb al goed gelachen, en dat zandmannetje is wel een krak.
Maar meer dan een jaar geleden heeft hij beloofd de teksten van de bijbel herschreven terug te plaatsen, en dat heeft hij nog altijd niet gedaan volgens ik zie. Nu zou ik die ook graag lezen, want volgens Vve.Clicquote is het heel goed.
Dus zandmannetje?

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

19 jul 2009, 19:11

Maak je geen ilusies, het zal nog wel een eeuwigheid duren vooraleer die nieuwe ouwe hier verschijnt; naar het schijnt is ie aan de vernieuwde vertaling van de Koran bezig... en tegen de tijd dat hij zich vervolgens aan de bijbel kan wijden krijgt hij El Kaida op z'n hielen...Moet je'ns zien hoe lang het geleden is dat je nog iets van Salmon Rushdie gehoord hebt... dus... maak je vooral geen ilusies ! :wink:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

25 jul 2009, 18:47

Ai ai ai Jucar, wat doe je mij nu aan?
Ik beschouwde mijn optreden op het Sen.net als voltooid verleden tijd, en nu kom jij me nog op een indertijd gedane belofte wijzen?

Voor mijn gemoedsrust neem ik maar aan dat je mij als een ‘crack’ wou benoemen wanneer je mij voorstelde als een krak?
Want dat laatste woord bedoeld niet veel goeds, al geef ik meteen toe dat mijn lichaamsconditie niet meer is wat ze ooit geweest is…
Wat nu jouw vraag betreft, wat moet ik hier op zeggen?

De goesting om nog iets te publiceren op ‘Columns & kolder’ is bij mij allang verdwenen, om redenen die ik al eerder kenbaar maakte en die niet nogmaals moeten opengespalkt worden.
Als je de recente topics eens overloopt zie je meteen dat er van de zgn. ‘literaire pareltjes’ geen sprake meer is in ‘Columns & Kolder’, het zijn topics die gewoon ergens anders thuishoren, bvb. in de rubriek ‘Openbaar debat’ of in de cafépraat helemaal bovenaan...
Daarom trouwens had ik mij beperkt tot het geven van computertips de laatste tijd, omdat de directie, in casu de webmaster, geen voornemen had of heeft ook maar iets aan de toestand te veranderen.

Nu zou ik eventueel de teksten van ‘De bijbel herschreven’ wel opnieuw kunnen inpassen, dat is maar een kwestie van inscannen, kopiëren en plakken, maar geef eens één goede reden waarom ik dat zou doen?

Voor een enkeling zoals jij?
Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven, de meeste mensen willen gewoon zelf wat aandragen, liefst op een item dat niet te ingewikkeld is. En zonder zich te veel hoeven inspannen.
Dat is helemaal geen verwijt, (het zou goed zijn zeg,) alleen een vaststelling.
Maar het is wel de reden dat ik hier ben afgehaakt…

Mag ik trouwens nog even iets rechtzetten uit jouw PM?
De kijkcijfers die bij een topic staan geven weer hoe dikwijls het bezocht is. Maar dat cijfer is in zoverre onbetrouwbaar, dat na elk nieuw antwoord dat op datzelfde topic komt waarschijnlijk steeds dezelfde mensen dit antwoord gaan lezen…
Indien dus het kijkcijfer gedeeld wordt door het aantal antwoorden, zal je dichter bij de waarheid zitten.
Wat maakt dat betreffende topic van Exodus ipv.door de door jou aangehaalde 16.450 mensen slechts gelezen werd door niet eens 500 lezers!

Wat meteen een heel andere kijk op de situatie geeft.
Als je daarbij neemt hoeveel tijd ik moet besteden aan opzoekingswerk en herschrijven, en als je dan gaat vergelijken hoeveel malen simplistische topics (waarvan ik zelfs de titel niet hoef op te noemen?)soms bezocht worden, sorry dan is mijn inziens het sop de kool niet waard.
Begrijp je dan enigszins mijn frustratie?
Momenteel (reeds lang, om eerlijk te zijn) ben ik aan het overwegen om opnieuw leven te blazen in mijn blog dat ik ooit opgestart ben, maar waar ik al jaren niet meer naar omgekeken heb.
En dit dan weer omreden er hier geen enkele verwijzing naar dat blog mag gegeven worden, al is het net zogoed onderdeel van seniorennet. En datzelfde blog dan ook bij gebrek aan reclame nauwelijks bekeken wordt.

Maar ik zal op deze plaats laten weten wat uiteindelijk zal gaan gebeuren, zogauw ik er zelf uit ben…
Desalniettemin toch bedankt voor jouw aanvraag Jucar!!!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

25 jul 2009, 19:13

Zandmenneke, sorry dat ik kort zal zijn... maar om jou (verdoken)bovenaangehaalde reden (zelfs om minder) hebben ze destijds gedeserteerden literatoir gefusseleerd (mis poes; géén fout !)