Video kaart-

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix
Gast

23 sep 2009, 22:20

Onlangs mijn videokaart kapot ( was nog in garantie)( ati ??) daar werkte ik met een Linux mee zonder problemen. Nu gaf de verkoper me een ATI radeon hd 3650. Kocht ook een nieuwe hd en wou er Ubuntu 9.04 op zetten, alles scheen goed te lopen tot ik de pc opnieuw moest opstarten, dan kreeg ik alleen een paar fijne lijntjes in alle kleuren. Dan haalde ik die ATI 3650 eraf en plaatste een andere oudere videokaart?? en de Ubuntu doet het prima. Die ATI radeon hd 3650 werkt met 2 schermen en zou die graag opnieuw gebruiken.

Wegens een trombose heb ik het moeilijk te googlen en te lezen en het antwoord stap voor stap. Kan er mij iemand helpen de drivers voor die ATI radeon hd 3650 te vinden en hoe plaats ik die drivers dan op mijn nieuwe hd. Kan ik die nieuwe drivers eerst installeren met die oude videokaart of ???????????

Mvrgr

Eric

Windows XP Home Edition Service Pack 3/office 2007/ 1,8GHz/ 1538MB Proc./ 8 /Ad-Aware / Cclaener/hd 250 g (oude) en hd 320g (nieuw)

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

24 sep 2009, 20:08

De Noorman schreef:Kan er mij iemand helpen de drivers voor die ATI radeon hd 3650 te vinden
http://support.amd.com/us/gpudownload/l ... ng=English
De Noorman schreef:en hoe plaats ik die drivers dan op mijn nieuwe hd. Kan ik die nieuwe drivers eerst installeren met die oude videokaart
ik zou opteren om die driver eerst met je oude videokaart te installeren, en dan NIET 'aan te koppelen', dan zie je nog tenminste wat je doet...
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !
Gast

25 sep 2009, 22:10

Beste, heb de drivers gedownload op usbstick, ben dan naar Ubuntu gegaan met die oude videokaart en geprobeerd die driver te installeren. Ik kreeg een terminaalvenster die me onbekend is ( zet mijn eerste stappen met ubuntu ), toch begon er iets te lopen op dat terminaalvenster, maar duurde een paar minuten. Er werd niet naar mijn paswoord gevraagd wat ik niet normaal vind. dan de pc afgesloten en die Ati 3650 erop geplaatst, maar ik krijg die vervelende lijntjes terug en Ubuntu kreeg ik niet open. Bij het veranderen van de videokaart heb ik waarschijnlijk iets verkeerd gedaan want ik vond die hd met ubuntu erop niet terug in de bios. Ik veronderstel dat mijn hd een gekraakt is. Als alles opgelost lis aat ik u zeker iets weten. Tot later en sluit de topic maar.

Eric
Gast

25 sep 2009, 22:12

Sorry, heb nu ubuntu op die hd samen met xp geplaatst op die oude videokaart en die doet het.
Dank
Eric

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

28 sep 2009, 07:27

Hallo Eric,
als je die nieuwe driver installeerd met je oude videokaart, en daarna de computer afsluit, en dan je nieuwe videokaart plaatst i.p.v. je oude...heb je dat al eens geprobeerd?
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !
Gast

02 okt 2009, 11:00

Heb het gedaan zoals u zegt. Allen ben ik maar een beginde linuxer en weet niet goede te handelen met het terminaalvenster. De maandag is het linuxles en daar vind ik missdhien iets nieuw.
Tot later
Eric
Gast

08 okt 2009, 22:37

De leraar is zelf een beginnend ubuntuman, en die krijgt die videokaart er ook niet op. Ik werk nog een tijdje met die oude kaart tot we een oplossing hebben gevonden. Heb geprobeerd zoals nougabolle vroeg maar geen oplossing. U kunt de topic sluiten.
Dank en tot later

Eric