Linux Zorin 9 32bit

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

01 jan 2015, 13:03

Die Mageia laat zich ook niet installeren,TTZ de installatie met de full DVD (4.3GB) verliep goed, na het eerst in het NL zetten was het gewoon volgen, ,met op het einde de melding proficiat , de dvd verwijderen en terug opstarten, en dan kreeg ik gewoon eerst het logo en na lang wachten een zwart scherm met de tekst"mp-bios bug 8254 timer niet verbonden met io-APIC" en dat is het, dan terug er de life DVD installeert maar die gaf van in het beging de zelfde tekst, dus heb ik er maar terug de Linux mint 16 petra opgezet,met die APIC zou men in het bios iets moeten veranderen of noapic bijzetten in de laatste regel maar waar en hoe weet ik niet.
De makers van die linuxen zouden die bug er toch kunnen uitdoen, want als met eens googelt zijn er veel met dat probleem.
Maar nu staat er dus terug de mint 16 petra op , en die ga ik nu volledig goed zetten ,zodat het laptopje prima draait.
Ik wacht maar af ,die kernel bouwers zullen er wel een oplossing voor vinden .
En verder voor al de meedenkers van deze topic, een gezond, en stressvrij 2015

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ik heb nog wat gevonden, en het zou een probleem zijn met de grafische kaart die het open source systeem niet ondersteund , maar of er een oplossing inzit weet ik niet het is mij wat te ingewikkeld, dus blijf ik er van af, de mint 16 petra loopt goed, al muziek en filmpjes op afgespeeld, ook de foto's gaan perfect open,dus verander ik niet meer,het is nu eenmaal een oud laptopje,dus kan ik er mee leven. :)
http://translate.google.be/translate?hl ... rev=search
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 jan 2015, 08:40

tokkio schreef:Die Mageia laat zich ook niet installeren,TTZ de installatie met de full DVD (4.3GB) verliep goed, na het eerst in het NL zetten was het gewoon volgen, ,met op het einde de melding proficiat , de dvd verwijderen en terug opstarten, en dan kreeg ik gewoon eerst het logo en na lang wachten een zwart scherm met de tekst"mp-bios bug 8254 timer niet verbonden met io-APIC" en dat is het, dan terug er de life DVD installeert ....knip .....
Dat APIC gedoe is volgens mij geen bug, maar een setting die tegenwoordig standaard aan staat. Ik had daar al over gelezen, maar heb het in het echt nog nooit tegengekomen. Ik weet wel dat je het tijdens de installatie kunt veranderen ergens in de "Advanced" opties.
En verder moet het mogelijk zijn om bij het booten de optie noAPIC inte tikken.