terug naar Windows

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

29 dec 2014, 15:26

Allo,heb net een laptop Acer Aspire(gebruikt dus) van een familielid gekregen.Oorsronkelijk met W7 maar draait nu op Linux.Graag had ik terug W7 zoals oorspronkelijk,heb deze dus gedownload en op DVD gezet en ook op "bootable"USB gebrand.
Er gebeurt echter helemaal niks als ik deze wil openen,noch de DVD noch de USB stick.Zelfs als ik een oorspronkelijke XP CD in het toestel steek gebeurt er niks...
Moet ik eerst volledig formateren ? alles er af dus ?
Kan iemand mij helpen aub ? met dank bij voorbaat.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

30 dec 2014, 08:45

arizona schreef:Allo,heb net een laptop Acer Aspire(gebruikt dus) van een familielid gekregen.Oorsronkelijk met W7 maar draait nu op Linux.Graag had ik terug W7 zoals oorspronkelijk,heb deze dus gedownload en op DVD gezet en ook op "bootable"USB gebrand.
Er gebeurt echter helemaal niks als ik deze wil openen,noch de DVD noch de USB stick.Zelfs als ik een oorspronkelijke XP CD in het toestel steek gebeurt er niks...
Moet ik eerst volledig formateren ? alles er af dus ?
Kan iemand mij helpen aub ? met dank bij voorbaat.
Afgezien van het feit dat ik het een vreselijke vergissing vind om terug naar Windows te gaan, vermoed ik dat je bij de Acer Aspire tijdens de opstart op een of andere F-toets (F10???) moet drukken om te kiezen vanwaar de PC gaat opstarten. Dat moet onderaan het scherm helemaal in het begin ergens te lezen zijn gedurende een paar sekonden.

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

30 dec 2014, 18:36

Bedankt hviaene,inderdaad hoe langer ik er mee leer te werken hoe meer die Linux me wel aanspreekt.Die toets F10 (ik probeerde ook mt de andere )geeft geen resultaat.Ik zou toch wel eens willen weten wat te doen om W7 aan de klap te krijgen voor een eventuele installatie..
Als iemand mij kon helpen zou ik dat zeer waarderen...

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

31 dec 2014, 09:07

Noteer dan eens het juiste modelnummer van die Acer Aspire en zoek (Google) eens de handlaeiding van de PC op het net. Daar moet ergens de juiste toets in staan om het boot device (start toestel in het nederlands?) te kiezen.

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

31 dec 2014, 12:51

boot meestal F12 voor acer aspire, bios meestal F2, en daar kan men dus ook de opstartvolgorde bepalen.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

01 jan 2015, 10:30

arizona

eens lezen, rechter kant:
https://sites.google.com/site/computertip/grub

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

07 jan 2015, 08:29

Nogmaals iedereen bedankt voor uw hulp.Ik ga het voorlopig bij Linux houden en er mee leren werken.Beste wensen allemaal.