itsme account heractiveren

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

pessoa
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:27
Locatie: Beernem

11 jun 2022, 12:15

Dag iedereen,
ik heb een vervelend probleem bij het heractiveren van een itsme account.
Mijn vrouw heeft een nieuwe smartphone en dus moet die account opnieuw actief gemaakt worden.
Volgens de website van itsme moet je eerst de account blokkeren.
dat is probleemloos gebeurd en bij het opnieuw actieveren moet ik de Connective SignID downloaden en installeren.
Dat lukt perfect maar de pagina blijft het volgende beeld tonen.

2022-06-11 12.10.46 ids.connective.eu 8fe909407765.jpg

[attachment=0]2022-06-11 12.10.46 ids.connective.eu 8fe909407765.jpg[/attachment][attachment=0]2022-06-11 12.10.46 ids.connective.eu 8fe909407765.jpg[/attachment]

Wanneer ik het heractiveren opnieuw wil uitvoeren blijft de toepassing vragen om de software te installeren.
Het lijkt of mijn browser niet ziet dat die software geïnstalleerd is.

Ik heb de procedure met verschillende browsers geprobeerd, maar krijg steeds hetzelfde resultaat.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Dank bij voorbaat.
Bijlagen
2022-06-11 12.10.46 ids.connective.eu 8fe909407765.jpg
2022-06-11 12.10.46 ids.connective.eu 8fe909407765.jpg (29.82 KiB) 4818 keer bekeken

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

13 jun 2022, 14:07

ik heb deze plugin - zie hieronder - moeten installeren in Safari op iMac met Big Sur en alles werd normaal geïnstalleerd. Ik zou itsme contacteren als het probleem zich blijft voortdoen. Succes
Afbeelding
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma

pessoa
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:27
Locatie: Beernem

13 jun 2022, 17:27

Beste Janneman1,

deze plugin heb ik ook geïnstalleerd maar verandert niet aan de zaak.
Toch bedankt voor je reactie.
Ik neem contact op met itsme en laat het resultaat weten.

pessoa
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:27
Locatie: Beernem

14 jun 2022, 12:37

Het antwoord van "itsme": High Sierra wordt niet meer ondersteund.
Mijn iMac kan ik echter niet verder upgraden dus moet ik op zoek naar een Windows pc of een iMac met een MacOS dat wel ondersteund wordt.
"Opgelost" kan je dat niet noemen maar ik weet nu toch wat ik moet doen.

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

15 jun 2022, 11:24

Gewoon ter informatie. In het laatste nummer van iCreate, het Nederlandstalig tijdschrift (alles over Apple producten), staat (zeer duidelijk) beschreven hoe je een "verouderd" macOS systeem kan upgraden door middel van een patch.
Deze opencore-patcher kan je gratis downloaden en installeren. Verleden jaar heb ik voor mijn zoon een oude macbook (jaar 2008) met "El Capitan" kunnen upgraden naar Catalina eveneens met deze patcher en dat lukte zeer goed. Wij hadden daar ook een nieuwe SSD in gestoken (hij gebruikt deze oude macbook nog steeds).
Aldus ben je niet verplicht een nieuwe computer te kopen.
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma

pessoa
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:27
Locatie: Beernem

20 jun 2022, 14:19

Bedankt voor de tip maar ik ga me daaraan niet wagen.
Uiteindelijk is het enkel voor het heractiveren van de "itsme" account.
Het leven gaat ook verder zonder "itsme"!

Toch bedankt voor het meedenken.