1962 Eerste comp brug Westhoven

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Boyeveer
Lid geworden op: 11 mei 2007, 17:10

11 mei 2007, 17:51

Waar zijn de legermakkers van eerste compagnie brug,gekazeneerd in Westhoven.
Wij deden onze legerdienst lichting 1962

de rosse
Lid geworden op: 25 aug 2006, 00:14
Locatie: sdam

11 mei 2007, 21:54

hela, Boyeveer

Kijk ook eens op www.kamp-vogelsang.be Rubriek uw foto s.

De 1e cie Brug ST heeft ook een eigen MSN group.( sinds kort )
U kunt ge daar bij aansluiten, uw foto s plaatsen en foto s van andere
ex-bruggers bekijken.

Met GENIEale groet.

De Rosse 1eciebrug-stwesthoven@groups.msn.com
de rossebrockwaym.a.n.

francis-
Lid geworden op: 28 aug 2006, 18:14

14 mei 2007, 15:01

[helo,

Ik "lag" ook in Brasseur 1dec '63 tot eind mei '64.

Na 6 maanden opleiding genieschool Jambes werd ik samen met Erik Vanderstock ingedeeld bij de 1e brug.
Andere collegas waren Jos Zalewski en Cis Maes ( 5e brug) en Wilfried Buyck (GT).

Het voelt wel fijn aan hier nog namen terug te vinden van mensen waarmee je wel wat uurtjes hebt gesleten ( vooral aan den toog!)

Spijtig genoeg heb ik zelf geen fotos of andere aandenken meer (brand).

Groetjes
François Engelen.[/b]

Boyeveer
Lid geworden op: 11 mei 2007, 17:10

14 mei 2007, 15:20

Hallo,
Ik ben afgezwaaid op 28 December 1962,waarschijnlijk zullen we dan elkaar niet gekend hebben doch een groot aantal legermakkers zullen we samen wel gekend hebben.We spreken hopelijk toch over dezelfde comp.
Kommendant was Koopman en Mouchard
Serganten De Vos Wendey Goseiye
Chef Ken ik niet meer bij naam
Luitenant Jennekens en ????

francis-
Lid geworden op: 28 aug 2006, 18:14

14 mei 2007, 18:15

Halo,

de namen die je daar opsomde zijn allemaal "bekenden" behalve Mouchard.
Verder ken ik nog korporaal Gerard en natuurlijk chef Borgers.
Weet nog wel toen met zijn vijven (Genieschool) aankwamen met de dvt
en we de bar onderofficieren gingen verkennen we daar ontvangen werden door de aanwezige onderofficieren op een ongelooflijke manier.
Onze groene lintjes (kroo) werden direct afgeknipt, de pinten verschenen op den toog en we waren ingeburgerd!

Toen we enkele dagen later onze medeleerlingen van Jambes gingen bezoeken in kwartier Passendale stapten we de bar binnen als "anciens".
Vlogen we van den oudste in bevel (den enen of andere boeffer met vier latjes) sofort buiten omdat we de militaire regels niet respecteerden(voorstellen, naam, rang enz.....)van een trieste mentaliteit gesproken!

Zo dat was het groetjes!!

Boyeveer
Lid geworden op: 11 mei 2007, 17:10

14 mei 2007, 19:08

Hallo,
Kommendant Mouchard was destijds tweede in bevel en frans sprekend,een bullebak van een vent,heb er een aantal dagen politiekamer aan te danken
Nu je me de naam van chef Borgers meld,kan ik mij hem weer herinneren
Koperaal Gerard komt mij ook terug voor de geest,hij nam destijds de fotos waarover ik nog beschik.
Ik voer met een vedette,en diende bijgevolg veel maneuvers mee te maken.Ik denk nog wel een aantal uren te kunnen vertellen,bij gelegendheid stuur ik een aantal fotos mee indien je daar in geinteresserd bent
Groetjes Jan

francis-
Lid geworden op: 28 aug 2006, 18:14

14 mei 2007, 19:26

Hlalo,

Jan, stuur maar door die fotos, is altijd plezierig het nog eens terug te zien thx!

Groetjes François

Boyeveer
Lid geworden op: 11 mei 2007, 17:10

14 mei 2007, 20:05

Volgens mij moet je hier nog personen herkennen,een aantal waren van klas 1962 Via seniornet lukt het mij niet de fotos te verzenden,indien ik uw email heb misschien wel

francis-
Lid geworden op: 28 aug 2006, 18:14

15 mei 2007, 14:43

Halo Jan,

heb je foto's goed ontvangen.

Ik herken er echter niemand op ( zal wel normaal zijn zeker ) in ieder geval was het wel plezant het materiaal nog eens terug te zien!!

Bedankt voor de moeite en tot horens hé

groetjes François.

victorijo
Lid geworden op: 11 aug 2010, 20:26
Locatie: ekeren

15 mar 2013, 17:17

francis- schreef:Halo Jan,

heb je foto's goed ontvangen.

Ik herken er echter niemand op ( zal wel normaal zijn zeker ) in ieder geval was het wel plezant het materiaal nog eens terug te zien!!

Bedankt voor de moeite en tot horens hé // hallo franyois moet toch echt plezant zijn hé zoo wat vrienden terug te vinden hé persoonlijk zit ik zoo al enkele weken aan het zoeken naar vrienden van in mijn tijd hoor is echt wel wat vroeger hoor // 58.2732O maar nog altijd niets gevonden hoor ga morgen naar foto's zoeken en hier opzetten misschien lukt het dan wel hé hoop ik toch groetjes victor

groetjes François.
de beste groetjes victorijo

Stan42
Lid geworden op: 20 apr 2015, 20:03

20 apr 2015, 20:48

Boyeveer schreef:Waar zijn de legermakkers van eerste compagnie brug,gekazeneerd in Westhoven.
Wij deden onze legerdienst lichting 1962
kie

Ik was eveneens gekazerneerd in de 1kie brug van 1960 tot 1965
onder commandant koopmans LT Creytens onder LT Jennekens
chef Borgers chef Colpin, chef Verscheuren,
sergeant Egermont, sergeant Crauwels, sergeant D'hondt sergeant De Vos, sergeant Gosseye (bureel).
Korporaals Gerard, Bouche, Deman, Maes, Severijns, Cuvelier, Spilebeen,
Struys (ik), Bongaerts, Vermeire (chauffeur van commandant Koopmans), Stevens (wapenmaker)
Dedobbeleer (mt) Peeraer (kompresseur), reeds vele kameraden van de 1ste brug overleden.


Groeten,

Constant