zeemacht! MSC nieuwpoort

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

15 mar 2013, 10:58

kamiel2 schreef:beste Komma,
op de achterkant van de foto staan namen en handtekeningen
misschien ben je daar iets mee
Afbeelding
hierbij nog een foto van enkelen die op de centrale foto staan een paar namen herinner ik me wel, misschien herken jij er sommigen?
Afbeelding
ik zit links onderaan
groetjes
Kamiel
Inderdaad, staande de eerste is ook met mij aan boord van de M902 geweest, naam vergeten natuurlijk .................

De derde van links staand is "Roger" hij was dekmatroos toen ik op de M902 Van Haverbeke was , en hij was inderdaad BVKT voor 3 jaar denk ik
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

15 mar 2013, 11:25

Weet je de naam nog van de matroos die achter U staat , rechtstaand 1e van links ?


In 1969/1970 was Fred Van Vooren "radarist" op de M932 Nieuwpoort !

Bekijk eventjes dit :

http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=167157

Hier staat Fred op de foto onderaan uiterst rechts

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

15 mar 2013, 13:18

Beste komma,
Nee die herinner ik me niet meer hij heeft gans de opleiding met mij doorlopen Brugge, Lombardzijde, wacht aan het paleis, kijk maar eens naar de foto's
Afbeelding
ik 2e van rechts zittend
Afbeelding
ik vooraan
Afbeelding
ik achter hem
Afbeelding
ik eerste in de rij

Die grote man was jij dat misschien???

het aangezicht van Fred van Vooren herinner ik mij al was er weinig kontakt tussen ons.

Bedankt voor al de informatie
groetjes
Kamiel
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012

Kris50
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:38
Locatie: Grimbergen

16 mar 2013, 12:58

Beste Kamiel,
Hierbij nog een foto die ik gevonden heb van in de Kerstperiode 1969.
Rechts vooraan zie je ook Staf van Tulden.
Hopelijk duiken er nog enkele andere mannen op, maar het is niet eenvoudig om makkers van toen terug te vinden.
Groetjes,
Kris
Afbeelding

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

17 mar 2013, 09:09

Beste Kris,
Kerst 69 dan moet ik ook aan boord geweest zijn of misschien in verlof, dat herinner ik me niet meer, ja de Staf, daar had ik ook meer contact mee dan met sommige anderen, die man met de baard die herinner ik me ook nog, het is heel spijtig dat ik uit die periode bijna geen foto's heb, nadien als ik mijn "kamp" gaan doen ben op de Nieuwpoort ong. 2 a 3 jaar na de legerdienst, daar heb ik wel een paar foto's van, ik was ondertussen ook al gehuuwd en had een kindje, 10 dagen van huis! het vrouwtje was niet erg tevreden!!
De cocxon Carl was er nog altijd maar veel bekende gezichten heb ik dan niet gezien iedereen van onze generatie zal dan al van boord geweest zijn denk ik ook de meeste BV's voor 2 jaar ofwel gemuteerd naar een andere boot.
Als ik er aan terugdenk, toch een mooie tijd gehad aan boord en zeer verschillend tegenover die enkele weken in Kallo want daar was het kazernedisipline al was het daar ook niet zo streng volgens dat ik gehoord heb tijdens die dagen of nadien!
Groetjes
Kamiel
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

23 mar 2013, 12:25

Afbeelding
Hé dat is mijn ventje (wit kruisje)
Die gast boven meent mijn man te herinneren als Freddy Troch..
Waar is die foto genomen???Dat herinnert mijn man niet...
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

23 mar 2013, 13:28

@jadi
die foto is bijna 100% zeker, gefotografeerd in Lombardzijde (Nieuwpoort) in de opleidingskazerne om knopen te leren maken enz.... Na de opleiding in St-Kruis Brugge moesten we daar naartoe. Deze foto was de klasse van juni 69 denk ik, heeft je man dan gevaren? Op de foto staat Kris van Messem (4e van links staande) misschien herkent je man deze dan wel, kijk eens hogerop dan vindt je veel foto's terug, groepsopleidingen enz....
Ik herken er ook niemand anders op want ik was lichting april 69 en dus al weg in Lombardzijde.
Was je man dan beroepsvrijwilliger? ik zie dat aan het koortje, hoelang is hij dan gebleven? zijn ganse loopbaan of misschien alleen de 2 jaar of meer?
wachtend op een antwoordje
veel groetjes
Kamiel
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

23 mar 2013, 15:49

Danke voor de inlichtingen.
Just lichting juni 69
Yip gevaren op M935 de Veurne,aansluitend M906 de Breydel.Nee herkent Kris niet..beroepvrijwilliger 2jaar.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

23 mar 2013, 23:11

Hoy makkers,

Was Yves Debolle toen niet CIC man op de M935 Veurne ?
Ik zelf heb mijn kamp op de Veurne gedaan in 1972 !
We zijn beiden van de lichting 69 , we zijn binnengekomen op 2 juni 1969 in St-Kruis. Na de eerste opleiding zijn we de Nautische school gaan volgen in Lombardsijde, daarna opleiding "Radarist" - CIC en daarna aan boord.

Bekijk dit even als julle willen:

http://www.belgian-navy.be/t2748-recher ... 935-veurne

Dit zijn matafs geweest uit die periode !

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

Kris50
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:38
Locatie: Grimbergen

24 mar 2013, 18:28

Beste Kamiel,
Ik heb op zolder een ontdekking gedaan.. een serie dia's van mijn legerdienst. Die vondst heeft mij ertoe aangezet verder te zoeken een een fotoboek samen te stellen van toen. Maar daar is nog een beetje werk aan.
Hierbij enkele ingescande dia's.
Afbeelding
Fred Vanvooren aan de rader op de M932
Afbeelding
Fred vierde van rechts
Afbeelding
Feestje aanboord, sta jij hier ergens op ?
Afbeelding
Staf van Tulden, Luc Vanveerdeghem en ikzelf in Brest
Afbeelding
Rechts Luc Vanveerdeghem (links, dat zou jij kunnen zijn)
Ik laat nog wel van mij horen...
Kris

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

25 mar 2013, 09:17

Bedankt Kris voor de foto's en de mooie herinneringen uit onze tijd bij de Zeemacht

:P 8)

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

30 mar 2013, 13:38

Kamiel, wanneer ben jij in St-Kruis toegekomen ? in 1969 , vroeger of later ??? Welke maand ?
Welke specialiteit had je aan boord ????
Ik kan mij heel veel herinneren van mijn periode bij de Zeemacht.....

Die gasten de dag van vandaag weten niet wat ze missen of gemist hebben !

Heb al een paar van mijn "oude" maten van toen ontmoet !

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

30 mar 2013, 14:14

@ Kris
natuurlijk sta ik op die foto, links ik steek er met mijn blond kopje boven uit, naast de scheepselektrieker (gentenaar denk ik maar naam weet ik niet meer) ik zit bijna naast jou!!! bedankt ik zal die foto opslaan!!!
Die andere foto dat ben ik ook inderdaad, dit was het buitenlaten van de magnetische kabel om dat soort mijnen te vinden en te vernietigen,
met deze foto's doe je me een groot plezier hoor!! DANK U WEL!!!
@Komma
ik ben in St-Kruis toegekomen op 1 april 69 ik was dekmatroos kroo (kandidaat reserve onderofficier)
ik herinner mij ook nog veel maar de details niet meer!
inderdaad die gasten weten niet wat ze gemist hebben, daar zijn we trouwens man geworden ( de tijden waren toen anders ook hé)
Ik ben al lang op zoek en heb de kans nog niet gekregen om iemand te ontmoeten, spijtig! heb ook vroeger weinig tijd gehad met de drukke job! het is maar begonnen nadat ik in brugpensioen ben gegaan (heel vroeg door omstandigheden)

Wie mij denkt te kennen reageer maar hé! ik heb al zoveel mogelijk foto's doorgestuurd!
een vrolijk Paasfeest voor allen!
groetjes
Kamiel
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

31 mar 2013, 12:06

@ Kris
Na de foto van het feestje dichter bekeken te hebben, herken ik er toch een paar, links vooraan een Franstalige die samen met mij de boot klaarmaakte, ( wij waren nogal veel samen, op mijn foto staat hij links achteraan) rechts met het baardje ook van in het prille begin, daarachter half verscholen de Staf Van Tulden dan helemaal rechts onderaan de hulpkok, links terug, de elektrieker (Joris denk ik) met sigaretje, dan ik, dan nog iemand en dan jij, rechts de zingende man (ik weet zijn naam niet meer)
Herken jij er meer???

tot later beste vrienden
Kamiel
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012

Kris50
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:38
Locatie: Grimbergen

20 apr 2013, 20:09

Beste Kamiel,
Het is een tijdje geleden maar het is een beetje druk geweest op de zaak en ben ook bezig met het maken van het fotoalbum over mijn legerdienst. Tijdens de opzoekingen ben ik op een foto uitgekomen die genomen is toen mijn moeder, zus, tante, nicht en neef op bezoek waren op de Nieuwpoort. Herken jij hier nog enkele mensen ?
Ik sta uiterst links (wat waren wij toen toch knappe gasten) dan de kok en daarnaast de steward verder kan ik me weinig herinneren. Een vraagje mag ik enkele van jouw foto's gebruiken in mijn fotoalbum ? ik kan die dan wel downloaden van de deze site.
Ik hoor (lees) het wel.
Groetjes,
Kris Afbeelding