Legerdienst Siegen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

07 aug 2005, 09:28

Had lang geleden nog mijn roets in Siegen bij het 2de A in 1952-1953 :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

retro
Lid geworden op: 27 feb 2005, 10:58
Locatie: turnhout

07 aug 2005, 17:56

Ook ik ben gestationeerd geweest in Siegen Com Hoofdkwartier in 1969-1970. Zeer goede heringeringen eraan zeker als we s'avonds de muur deden om een pakje frieten bij Frits of om een pintje links van de kazerne nl trapje op . Benieuwd of dat er nog staat

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

08 aug 2005, 09:37

Weet wel dat er destijds straffe winters waren in Siegen :)
De rit met den dvt -trein , duurde ook lang , maar na Keulen , koppelde men een barwagen aan , was een afwisseling :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

08 aug 2005, 10:31

katana schreef:Weet wel dat er destijds straffe winters waren in Siegen :)
De rit met den dvt -trein , duurde ook lang , maar na Keulen , koppelde men een barwagen aan , was een afwisseling :D
In die barwagen ben ik nooit geweest wegens gebrek aan de nodige moneten.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

20 sep 2005, 20:37

Ik was in Siegen Bon. Bevrijding van 2/5/1959 tot 30/4/1960 als KROO radio 3de Cie bij Kapitain Vromans.
Mijn opleiding gebeurde in Arlon in de infanterieschool van 2/5/1959 tot
30/10/1959.
Laatst gewijzigd door Gast op 30 sep 2005, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

willy-m
Lid geworden op: 06 jun 2005, 13:37

21 sep 2005, 16:04

Hoi AV U opleiding van KROO is van 2/5/60 tot 30/10/59 zo schrijft U, sorry zou dat niet juister zijn 2/5/59 tot 30/10/59 ? Inieder geval ben jij een Bevrijder. Ik weet de datums en namen niet zo heel percies niet meer, maar zal mijn best doen. ben in Turnhout binnen gegaan op 04/05/59 na opleiding naar Siegen ongeveerbegin Juli gaan geen datum geven zou toch niet kunnen kloppen, ben dan van begin Oktober 59 naar Neheim mutaie gedaan in de mes officieren en heb daar mijn lerger diens verder gedaan tot de voorlaatste dag van mijn afzwaaien waar ik nog terug voor naar Siegen ben moeten voor komen dat zal denk ik de 26 April 60 terug naar Siegen om aldaar de 28 April 60 s'avonds af te zwaaien. U zult misschien wel weten dat BN Beverijding nu in Leopoldsburg gekazerneerd zijn en juist als in Siegen de Karabiniers er naast, bij Beverijding is nu het 5de Linie toegevoegd. Blij iets vernomen te hebben van BN Bevrijding tot weder ziens zou ik zeggen van een Bevrijder Willy :lol: :D

rataplan
Lid geworden op: 04 mei 2005, 23:32
Locatie: Geraardsbergen

29 sep 2005, 22:18

voor de bevrijders hier op het forum.

ga eens kijken op de volgende site ... veel plezier en herinneringen ...

http://www.bevrijding.be/

willy-m
Lid geworden op: 06 jun 2005, 13:37

30 sep 2005, 16:43

ratapan,ik veronder stel dat U ook een oud bervrijder zult zijn ?
heb al eens gaan kijken op het web www.bevrijding.be en is wel de moeite
moet er maar op komen ,het is achteraf gezien heel simpel ,maar aan denken.
In ieder geval toch bedankt :wink: :D

rataplan
Lid geworden op: 04 mei 2005, 23:32
Locatie: Geraardsbergen

30 sep 2005, 17:42

Ik ben geen bevrijder, maar een ex- vijfde liniër.

Door de samensmelting van die twee eenheden, nu dus bevrijding-vijfde linie, is dat één grote groep geworden hé ... vandaar dat ik deze site kende.

en aangezien dat ik weet dat herinneringen onbetaalbaar zijn ... :wink:

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

05 okt 2005, 20:07

Fonny schreef:


Geregistreerd op: 9-2-2005
Ber.: 53
Woonplaats: Kortrijk
Geplaatst: Wo 05 Okt 2005, 8:58 Onderwerp: reünie

--------------------------------------------------------------------------------

ik deed mijn legerdienst in Siegen in 1958 bij 1 ord. Zijn er toevallig nog personen aanwezig van "toen". Ik ben er namelijk teruggeweest verleden maand en wou er eventjes over spreken
_________________
ben nieuw in de wereld van PC, en kijk met interesse en bewondering naar de berichten op dit forum
Fonny, ik heb jouw bericht verplaatst naar deze topic waar je eerder een oproep plaatste. Zo blijven alle berichtjes bijeen, ook de mensen die daar gelegen hebben , hebben zich hier al gemeld. :wink:

Tilly

Fonny
Lid geworden op: 09 feb 2005, 05:10
Locatie: Kortrijk

07 okt 2005, 08:40

ik ben blij dit alles te mogen lezen en terzelfdertijd ook ontmoedigd want niemand spreekt over "mijn" kazerne in de vallei. Daar waren we natuurlijk maar met een 30 tal maar daar zijn vele militairen geweest die daar stukken kwamen halen of inruilen voor het herstellen van camions.
Ikzelf ben in Siegen geweest deze zomer. Het was één grote desillusie wat betreft legerhistorie want NIETS staat er nog overeind en ik heb dus helemaal niets teruggevonden van "toen". Daarentegen is Siegen een zéér moderne stad geworden. Ik heb er enkele foto's gemaakt. Pas op het zijn amateurfoto's maar moest iemand geïnteresseerd zijn zet gerust je adres en ik mail er enkele door
Wil met zeer gedienstige en "slimme" mensen, wat computervragen betreft, in contact komen

rataplan
Lid geworden op: 04 mei 2005, 23:32
Locatie: Geraardsbergen

07 okt 2005, 20:37

@ webmaster

Ik heb zo het gevoel dat er hier op het forum wel meerderen zijn die graag de herinneringen van hun legerdienst zien herleven.

:idea: Het zou misschien een niet zo slecht idee zijn om in het hoofdmenu een nieuwe tread te starten waar men links, anekdotes, reunies, opzoekingen en dergelijke kan posten ... dus alles wat met het leger vroeger en nu te doen heeft.

denist
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:25
Locatie: dilsen -stokkem

07 okt 2005, 21:01

ook ik hou van herinneringen aan mijn legerdienst ben in februari 1961 binnen gegaan in Leopoldsburg na enkele dagen verbleven ,kwam men ons zeggeg deze 25 mogen het volgend weekend naar huis,maar moeten maandag naar duitsland en wel naar AROLSEN,het waren geloof ik allemaal limburgersWie herkent zich in dit verhaal misschien zijn er toch tevinden op seniorennet,het was in de tijd van luitenant Reynders ,wachtmeester Thijs
Gast

22 okt 2005, 12:27

Wie kan mij foto's van de vervallen kazerne Bon Bevrijding doorsturen.

Graag een berichtje dan neem ik wel contact op

Dank u
Gast

22 okt 2005, 15:04

beter werken dan oorlogje spelen

A.V.