Legerdienst Siegen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

25 jan 2006, 16:20

Ebo
Eral zeker wel een club van de bevrijding zijn waar u alle gegevens kunt opvragen,wij hebben de carpat die 4 x per jaar uitgegeven wordt.
En er zijn samenkomsten die doorgaan in iederen provincie.

Stel uw vraag eens in zoekertjes of spoorloos.

Ik heb wel websites van al de kazernes.

Kent u de jogems cafe nog van toen.

U was dan in dezelfde kazerne van ons en de MP'S !


groeten Willy.c

ebo
Lid geworden op: 27 okt 2004, 18:15
Locatie: Temse

25 jan 2006, 18:57

Willy
De website van de Carpatten die ken ik,zit overigens knap in elkaar.
Bat.Bevrijding heeft ook een site, maar daar is geen informatie van vroeger te verkrijgen.
Volgens ik mij nog herinner lagen de carpatten onder ons en 2A boven.
De naam "jogems" zegt mij niet veel,maar we kwamen nogal veel in
t´plat dak,zegt u dat iets.
En fritten gingen we eten bij de Mechelaar,was frit met mosterd(haha)
Maar veel uitgaan was er zeker niet bij,om 10u moest ge op de kamer zijn.
Ik heb al een zoekertje geplaatst bij spoorloos,maar geen reactie gekregen.
Maar mocht u een tip hebben om aan namen te geraken van legermakkers,altijd welkom.
mvg.
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

26 jan 2006, 11:29

Ebo,

Plat dak kende ik natuurlijk en uitgaan ook want ik was een BV dus geen uur om binnen te komen,sommigen moesten via door de draad kruipen.
Wij gingen ook naar seelback gaan zwemmen.
En ik moest iedere week naar beneden (juist voor de overweg rechts af) in de ordenance om wisselstukken.

Ik heb zelfs een boek (het verhaal en belevenissen van) de acht van Stanleystad,de 8 carpaten die vast zaten in Congo,droevig.


De kantine van de bevrijding was mooier dan de onze.

Ik zal eens informeren naar de namen van de bevrijding,misschien weet er iemand meer.


groeten Willy.c

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

26 jan 2006, 12:36

hallo ebo,

ik lees dat we buren waren in die goeie ouwe tijd, ik was er karpat van klasse '66, en vond dat een toffe tijd. Natuurlijk herinner ik mij ook nog het "plat dak" en kennen jullie nog het café bij "dikke tet.." was juist bovenaan de straat toen wij van de kazerne kwamen (aan de frituur).
Ja ebo , als ik mij goed herinner waren jullie van de "lip (b) " of zoiets en jullie kwamen bij ons naar de cinema kijken.Spijtig maar uit die tijd ken ik ook maar een persoon meer, al had ik vroeger alle adressen want ik was bediende CSM, maar wie dacht er toen aan om die bij te houden hé.

groetjes nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

Flupke
Lid geworden op: 19 nov 2003, 19:38
Locatie: Vlaams Brabant

26 jan 2006, 16:34

Waar was die cinema juist gelegen ??
Heb daar verschillende maanden dienst gelopen als bediende van de CSM doch ik herinner mij niet meer waar dat juist was.

Flupke

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

26 jan 2006, 17:19

hallo flupke,

als ge de kazerne binnenkwam altijd recht door langs de hangars van de fulltracks.

groetjes nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

Flupke
Lid geworden op: 19 nov 2003, 19:38
Locatie: Vlaams Brabant

26 jan 2006, 18:30

Heel juist, de herinneringen beginnen terug te komen

Al bij al was dat toch een goeie tijd

ebo
Lid geworden op: 27 okt 2004, 18:15
Locatie: Temse

26 jan 2006, 19:40

Ik zal eens informeren naar de namen van de bevrijding,misschien weet er iemand meer.
Willy,als ge dit eens kon doen.Ik weet in alle geval niet hoe het moet.
Juist Nonkel,de" lib" is de afkorting van Liberation (Bevrijding).
Veel ben ik niet naar de cinema geweest,als we niet van dienst waren zaten we op cafè,allè die paar uurtjes toch.
Volgens ik mij herinner lagen er bij de Carpatten tamelijk veel jongens uit het Antwerpse.
Bij ons waren de meeste West-Vlamingen,wat in t´begin niet gemakkelijk was,ge verstond er (bijna) niets van :D :D
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

26 jan 2006, 20:12

Hallo carpatten en anderen,

Wij, carpaten hadden medelijden met de "bevrijding", het was er zeer streng, ik hoor nog altijd de clairon hunne " bataljon bevrijding, koeken en cachot" blazen, daar werden ook alle nieuwe dingen uitgeprobeerd, hunne korpskomandant was denk ik generaal piron.
Bij de carpatten ging het er zeer gemoedelijk aan toe, onze comandant
" Framboetje" was net een vader voor zijn telgen,zijn slagzin was" kijk in mijn ogen carabinier" in de staf kie hadden wij " molleken" als comandant en luitenant Vande Botermet als S2.
in de M T O hadden wij capitain Toisoul en chef Van Nerum, ik had twee voertuigen te onderhouden, ne open jeep en een camion F6.
Het eten was zeer goed, wij hadden immers onze eigen varkens die de afval van de keuken kregen, maar--------de vis , nee, die kon ik niet meer binnen krijgen, alle vrijdagen dezelfde vis in fritvet gebakken.
Dan gingen we naar de kantien, twee penny wafels en een cola voor 10 fr en 's avonds gingen wij dan frit eten in den" belaac" daar konden we betalen met transit bons die we achterhielden ofwel met bezettingsgeld.
Roken, nee, één pakje per maand en dan had ik ze nog de helft weg gegeven. Een Pakje belga koste toen 3,05, in de stad konden we ze verkopen aan 1 mark( 12 fr), spijtig dat de stad 20 min stappen was maar wij konden ze verkopen ergens langs de baan aan 1,5 mark dus deden we zaken met onze kameraden.

leonard10
Lid geworden op: 19 jan 2006, 10:45
Locatie: Antwerpen

26 jan 2006, 21:59

hallo,Siegen mannen
Lag ook in Siegen om jullie te verzorgen k'was chauffeur van den doktoor van het medish huis met zo'n ne VW kever.
Ik zag jullie iedere morgen mooi staan op de vlaggengroet.
Opleiding in Heverlee in aug.58 daarna naar Ludensheid vervolgens Siegen.
Groeten Leonard

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

27 jan 2006, 11:39

ik vraag mij af als er een mogelijkheid bestaat om op dit forum fotyo's als bijlage mee te sturen ?.

Via zoekertjes en spoorloos gaat dat maar via deze site ?,wie weet dat.

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

27 jan 2006, 13:41

De uitleg om foto's op dit forum te plaatsen kan je terugvinden in de rubriek Oefenforum
Oefenen en alles uittesten kan je in diezelfde rubriek :idea:



Tilly

ebo
Lid geworden op: 27 okt 2004, 18:15
Locatie: Temse

27 jan 2006, 15:19

Afbeelding
Ik weet nu niet of mijn legermakkers mij nog zullen herkennen,het is maar 40 jaar geleden.
Maar ik ben nog niet (veel) veranderd :oops: :oops:
Dat waren mijn laatste 3 maanden in de mess officieren.Daar heb ik goed gegeten en gedronken,want het eten in de kazerne was niet veel soeps.
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.

Bibi
Lid geworden op: 02 mar 2005, 20:47
Locatie: Brasschaat

27 jan 2006, 15:57

Hallo Fons...legerdienst in Siegen :wink:
Kan geen "dienstmakker" van je zijn...
want ben in '57 geboren :wink:
Maar mijn vader was beroepsmilitair
en toen ik 18 werd heb ik mijn rijlessen gevolgd...
jaja in Siegen :wink:
Ik heb bijna 20 jaar in Attendorn gewoond ...
niet zo ver van Siegen!
Ik hoop dat je langs deze week
enkele "makkers" kan terugvinden!
Succes ermee!
Groetjes
*BiBi*
Zoals één zonnestraal een bloem doet opengaan kan een vriendelijk woord een gezicht doen stralen.

willy-m
Lid geworden op: 06 jun 2005, 13:37

27 jan 2006, 18:05

Hallo hier nog een oude rakker van Siegen, van B.N. Bevrijding 59-60
ik lees hier nog van het 2A wel in mijn tijd lagen daar de Ardeense jagers,
over de jogems gesproken heb ik toen mee gemaakt dat de joke-box door de klapdeurkens naar buiten wier gekipperd, ja dat viel toen meer voor ,wat wil je twee vlaamse eenheden Bevrijding en Carpaten en dan die Adeense jagers met hun varken op hun baret dat was telkens bij het passeren knuf knuf en dan zat het er tegen, kun je wel begrijpen.
Weten jullie nog dat wij van Bevrijding kooper en sidol als bijnaam haden.
Was het Ebo of Willy c die ik geloof in 58-59 bij de carpaten heeft gelegen dan moet die van de 1cie sergant Verwimp toch kennen ??

Was een mooie tijd en die komt niet meer terug. groeten aan allen van Siegen Willy-m :wink: