1968 - 6 de gepanserde Genie(Kassel)

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

frog
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:24

16 jun 2006, 00:03

Ik ben op zoek naar wapenbroeders die in kassel bij de 6de genie 2de compagnie (kazerne De Gete)hebben geweest in de lichting van 1968.
Ik was er toen fultrackchaufeur.
Theo
geniet van elke dag,want hij is uniek

pluche
Lid geworden op: 21 jan 2004, 00:40
Locatie: Antwerpen

16 jun 2006, 16:55

goede dag
ik ben niet echt een "wapenbroeder" maar ik was wel in de 6 de genie Kassel - Noordvaart kazerne - stafcompangie lichting 1962
dus: groetjes latere wapenbroeder - waar is de tijd ??????

frog
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:24

18 jun 2006, 23:32

Gegroet

Ja inderdaad waar is de tijd,het was een zéér mooie tijd ook al besefte wij het toen niet echt.maar nu weet ik het zeker het was één van de mooiste uit ons leven hé,en je hebt gelijk het is inderdaad de kazerne noordvaart in kassel want de GETE dat was de groote kazerne hé waar we naar de cinema moesten gaan en waar de ardense jagers lagen enz.
Heb jij nog een paar van de wapenbroeders van uw lichtingsjaar ontmoet nadien?

Groetjes van Theo
geniet van elke dag,want hij is uniek

pluche
Lid geworden op: 21 jan 2004, 00:40
Locatie: Antwerpen

19 jun 2006, 00:03

ja ik heb er nog 2 ontmoet: eentje in 1963 toen we voor dezelfde job op sollicitatie gingen en een tweede ergens in de 80-ger jaren op zijn werk in de Bekaert fabrieken - dat was het zowat
ooit heb ik op de luchthaven Zaventem nog een luitenant van onze toemalige dienst (C4) ontmoet - dat was een luitenant Bette - toen ik hem heel kort terugzag was ie Luitenant-Kolonel
groetjes

frog
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:24

19 jun 2006, 23:39

Spijtig genoeg heb ik alle kontact verloren,ik heb na onze afzwaai niemand meer gehoord of gezien.Ik hoopte langs deze weg iemand terug te vinden maar het lukt niet erg zo te zien.Ik weet ook niet hoe ik er aan moet beginnen om een soort reunie te organizeren waarop we dan de oude herineringen eens konden boven halen en eens praten over het leven dat we al beleefd hebben.Dat moet wel intresant zijn denk ik.
Groetjes
geniet van elke dag,want hij is uniek

alfons
Lid geworden op: 24 feb 2003, 17:42
Locatie: Merksem

30 jun 2006, 16:14

Hé toevallig beland ik hier terwijl ik zelf al een oproep had geplaatst,ben van de klas 52 en heb 14 maanden in de "Noordvaart"kazerne geweest,als Kro afdeling zware uitrusting.

frog kennen wij elkaar of was je van een andere lichting??

fortuna
Lid geworden op: 03 jul 2006, 15:30
Locatie: houthalen

03 jul 2006, 15:49

hallo,

Ken de kazerne De Gete in Kassel, ben van de lichting 64, eerst bij het 7 de Recce geweest.
Nadat deze naar de 7 de brigade verhuist waren ( volledig franstalig).
Werden we A escadron; 2 de jagers te paard. Het is natuurlijk een hele tijd geleden.
Maar sommige dingen vergeet men niet.
Men onthoud alleen de fijne zaken, niet

groetjes

alfons
Lid geworden op: 24 feb 2003, 17:42
Locatie: Merksem

03 jul 2006, 17:21

Dank voor de reactie,maar ik zoek mensen van lichting 52 en denk dat frog dat kan zijn.

frog
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:24

06 jul 2006, 16:42

Spijtig ,maar ik was daar in 1968 ,ik ben dus nog altijd op zoek naar wapenbroeders van die lichting.
Wat zou ik er toch graag een paar van terug willen zien!!! :lol:
Ik denk dat het bij jullie ook wel zo zal zijn.
Groetjes
geniet van elke dag,want hij is uniek

alfons
Lid geworden op: 24 feb 2003, 17:42
Locatie: Merksem

06 jul 2006, 17:36

ja frog en ik dan die mensen zijn 73 a 74 jaar,en dan vraag ik mij af wie leeftt nog en hebben ze een pc en en en....?

u053795
Lid geworden op: 18 jul 2006, 10:03

27 jul 2006, 20:44

heb in kassel in kazerne de gjite gelegen in het jaar 1958. was bij stafcie trnsport in de garage ordenamse wachtmeester was ostijns afk uit boechoutde chef was een limburger zijn naam van loon. in het magazijn zat raf bogaart van hulste ?er waren twee b.v.carel vet ant_WERPENEN FONS VAN STICHELEN VAN ST GILLIS DENDERMONDE?
en mil rene verbinnen langdorp
kan niet chatten te veel connecties hoe los ik dat op

Piepeloentje
Lid geworden op: 19 aug 2006, 23:49
Locatie: Kessel

20 aug 2006, 01:56

Hallo allemaal,
Het is niet waar hé! Ik log in op Seniorenweb (wat worden we verdorie oud zeg!) en ik zie daar een rubriek staan om oude legervrienden op te zoeken. Ik denk: ik ben van de lichting van 68 (nummer 68/58232 staat op mijn plaatje dat we altijd om de nek moesten hangen, weet je nog) en ik ga eens zoeken of er nog andere (oude) rakkers zijn. En plots valt mijn oog dan op jullie geschrijf! Fantastisch. Mijn naam is Bruno Dewispelaere en ik ken nog een paar namen van mensen die op mijn kamer lagen: Geldof en Totté (die laatste is chirurg in Antwerpen!!) en heeft mijn zoon geopereerd aan het oor. Ikzelf heb in Kassel mee de verhuis gedaan naar Delbrück. Daar ben ik met mijn stomme botten bij het uitladen van aardappelen in een kelder gevallen en uiteindelijk met een hersenschudding in Brussel beland in het militair hospitaal..., maar ik had al veel spijt dat ik zoveel komedie had verkocht want ik zat daar bij de zwarte plastrons! Op onze kamer lag ook nog een klein ventje dat met Kerstmis de glazen ballonetjes kon opeten! Ken ik iemand van jullie?? Ik hoop van wel, want we zouden écht eens een reünie moeten kunnen houden! Maar hoe begin je daar aan?? Laat aub eens iets weten! Ik ben heel benieuwd. Het was inderdaad een schone tijd. Ik herinner me nog dat we met z'n allen naar de tv keken bij de eerste maanlanding. Weten jullie het nog? Zijn we nu héél oud aan het worden als we behoefte hebben om al die oude koeien op te diepen? Ik denk van wel... Maar laat ons aub in contact blijven! Beloofd?

e605
Lid geworden op: 24 jun 2007, 01:44

24 okt 2007, 22:55

[quote="frog"]Ik ben op zoek naar wapenbroeders die in kassel bij de 6de genie 2de compagnie (kazerne De Gete)hebben geweest in de lichting van 1968.
Ik was er toen fultrackchaufeur.
Theo[/quote]
Hehehe Theo, ik herinner me je toch niet, ik was ook van lichting '68 èn fulltrackchaufeur in de 2de cie, fulltrackTS (de 9, radio), ken je Nachtegaele nog ?? En Fred Vercruyse uit Blankenberge was TS-ser en drinkebroer.
Ik was binnengegaan in Leopoldsburg voor m'n opleiding en daar waren nog enkele miliciens van de Noordvaart bij die al een maand binnenwaren en afgekomen waren van Kassel ook voor die opleiding.
Groetjes,
Mat
Laatst gewijzigd door e605 op 22 apr 2012, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

alfons
Lid geworden op: 24 feb 2003, 17:42
Locatie: Merksem

25 okt 2007, 08:42

Ben van de lichting 1952 en heb in kassel gelegen in "De noordvaart" sorry mannen,maar er bestaat een url van oud gediende want via deze link heb ik een collega gevonden,probeer google eens,ik zal eens op zoek gaan want ben die kwijt..maar ik zal mee zoeken.Ps je kan er fotos plaatsen en bekijken of een vraag stellen.

frog
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:24

25 okt 2007, 09:29

joepie zou ik zeggen,eindelijk iemand gevonden die ik moet kennen.
Mijn geheugen laat me soms in de steek wat betreft namen,maar ik ben in januari 1968 in dienst gegaan in de noordvaart waar ik een opleiding van 6 weken heb gekregen en daarna moest ik naar leopoldsburg voor opleiding fulltrackchaufeur daarna terug naar de noordvaart 2e cie en onze sergant mt nachtegaele heb ik zeker gekend :?
Laat nog eens iets meer weten van u,mischien weet ik nog wie je bent.
een paar namen zoals koalski,parmentier,de waele,bracke,zeggen die u iets ?
groeten
Theo Moras
geniet van elke dag,want hij is uniek