1963/64 Marine basis Kallo

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

de zweed
Lid geworden op: 31 okt 2005, 19:42

18 mar 2007, 17:55

Heb mijn dienst in kallo gedaan van augustus 1963 tot september 1964.
Marine basis Kallo bestaat dat nog en zijn er nog oudgedienden .

den bostroei
Lid geworden op: 21 mar 2007, 21:18
Locatie: Baasrode

21 mar 2007, 21:25

Vandaag las ik jou vraag . Basis Kallo is niet meer bestaande als Marinebasis . De gebouwen ,kazematten enz wel . Ons ouwe trouwe fort Saint-Marie . Ikzelf heb aldaar dienst gedaan van juni 1967 tot en met januari 1968 . Onze com. was De Cleyn . Ikzelf was dekmatroos maar meestal was ik in de afdeling mekaniek te vinden . Ikzelf woon van deze basis ongeveer een 4O km. af . Mijn schip "Oudenaarde " was gedecomisioneerd . Kende jij chef MP Kamiel , chef Opdorp ; chef Van Goethem , chef Bosman enz.....

Vic2
Lid geworden op: 24 mar 2006, 14:08

01 apr 2007, 18:54

:) Hallo Zweedje, ik diende in Kallo van jan tot juli '64. Daarna via mutatie naar varende eenheid in Oostende de "M933""Koksyde" tot eind '64.
Wij moeten elkaar in Kallo zeker gekend of ontmoet hebben. Ik was op de MSI "Merksem". Ik herinner mij nog chef Weemaes, chef Fierens en matroos F Broekx. Ook chef "chippy" doet bij mij nog een belletje rinkelen! Zegt jou dat nog iets? In ieder geval vele groetjes!!

josefbl
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:56
Locatie: Zuidzande/Zeeuws Vlaanderen / Nederland

12 mei 2007, 08:59

Hoi scheepsmakkers ,
Allemaal bekende namen voor mij ! Cdt Fons de Cleijn , de kampioen van de hufters ,later gedegradeerd tot 1e matroos !
De Mac Mergits , de chef MP , hoeveel woog die niet 100 Kg ?
En ik ? Ik was chef kok ( 2e meester ) in diverse periodes maar zeker ergens in de jaren 70.De korpsoverste was Fregattenkapitein Devillers.
groetjes , jos

redskin
Lid geworden op: 17 jun 2007, 10:02
Locatie: bruid

17 jun 2007, 10:05

Hi kan het zijn dat ferdinand fiers rond deze tijd daar ook zat?

greets

John

Vic2
Lid geworden op: 24 mar 2006, 14:08

19 jun 2007, 12:41

Hallo Redskin,

Ik denk dat inderdaad in die periode er een chef was genaamd Fiers of Fierens uit Oostende.

:?: Maar heb jijzelf ook niet op de msc "Merksem" gediend?

Groetjes,

Vic

redskin
Lid geworden op: 17 jun 2007, 10:02
Locatie: bruid

19 jun 2007, 17:48

Nee hoor Fiers was van Gistel en was in die tijd waarschijnlijk chef
Ik ben niet bij demarine doch bij luchtcomponent
greets

john

Vic2
Lid geworden op: 24 mar 2006, 14:08

20 jun 2007, 09:25

:oops: ja, kan kloppen redskin, maar is ook al zo lang geleden hé.

groetjes,

Vic

krullejo
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:32

06 jul 2007, 22:03

Ik was gekazerneerd in Soest bij de 6de artellerie in de A batterij
de periode van 69 tot 70 ik herinner me nog enkele namen van mannen die bij mij lagen in dezelfde batterij,ik was daar het nummer 2 van het 3de stuk een Howitser M109: ANTOON
Op mijn kamer lag:Hygen Eddy-De Vleeshauwer Willy-Versweyfeld Jef-Vanhoecke Ferdinand-Lambrechts Jef en de rest een 2tal ben ik vergeten
Zouden ze nog in leven zijn die mannen???????????
Graag had ik eens nieuws gehoord

Johan Favere
ik was gekazerneerd in kanaal van wessem 6de artellerie lichting 69 -70 in de a batterij onze kapitein was Lenaerts ik herinner me nog polle de pisser-knockaert-Bentein en vanhoutte dit waren de wachtmeesters
wie lag bij mij???? KAMER 77

Dennis5
Lid geworden op: 20 sep 2007, 13:02
Locatie: Stekene

20 sep 2007, 14:55

Beste makkers,

Ik heb op de marinebasis st Marie dienst gedaan van julie 1973 tot Nov 1974, ik woonde toen in zwijndrecht, heb gekend, Chef Mergits( De Mac) Kamiel De Grijse (de mad ) chef van Goethem,chef Kimpe,de Keersmaecker,Cdt devillers, cdt de Loose,Cdt de Cleyn,Cdt de Grande,1 ste matroos de miele van Gent(keuken)John beton(onderhoud)enz.

Ik ben eigenlijk op zoek achter vrienden uit die tijd, zoals Jos Van Haren uit diest,hij speelde in die tijd voetbal bij Diest, Hugo Willems, hij was een zeer goede turner,

En natuurlijk alle anderen uit die tijd,

Indien er iemand deze jongens kent laat ze mij dan aub kontakteren,dank bij voorbaat !!

Janssens Dennis(François)

mobieltjes
Lid geworden op: 20 aug 2005, 20:56
Locatie: Oostvleteren (in de Westhoek, aan den Yzer)

04 dec 2007, 18:27

hoi,

ben - na dienst op de A960 Godetia - in januari 1968 gemuteerd naar Kallo.
Nu is fort St. Marie een opleidingsschool voor binnenschippers.

Onze divisiecommandant was VTZ Krott, cdt De kleyn heb ik ook gekend, maar daarna werd het LTZ1ste klasse De Grande, juist terug uit Australie met de "De Moor".
De chef MP woog inderdaad meer dan 10 kg.
De schipper van de Libération noemde Grignac, en had enkele paarden in de weiden rond het fort.
Infirmier van dienst was jonkheer Otton Geelhand de Merxem, chef- transport 1MC Maremans (heeft daarna een benzinestation gehad in Deurne. De MAC zijn vrouw en schoonouders hadden de wijnhandel Valencia in de zirkstraat in antwerpen Ik ben beiden later nog tegengekomen toen ik bij de politie was in Deurne en Antwerpen.
de wereld is als een boek, wie niet reist leest slechts één bladzijde