1977/1989 - 2 de cie militaire politie uit Neheim - Soest

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

gerard1957
Lid geworden op: 16 jun 2008, 11:53
Locatie: hoevenen

27 jun 2008, 21:31

graag had ik in contact gekomen met oud leden van de 2 de compagnie militaire politie
mijn naam is bocken gerard ik was in dienst van 1977 tot 1989 en was ingedeeld bij het peloton B te soest duitsland en nadien bij de staf van de compagnie te neheim

Dragonhead
Lid geworden op: 02 jan 2009, 14:30
Locatie: Ninove

02 jan 2009, 17:21

Hallo gerard 1957,

Ik was bij de 2e MP maar in Ludensheid, van 1976 tot maart 1978. Mijn neef Eddy was bij de 2e MP in Soest, zelfde periode maar die is jammer genoeg reeds overleden.
Zoals iedereen dacht ik er ook reeds aan eens op zoek te gaan naar onze oude (inmiddels al letterlijk) makkers. Mocht het er van komen laat het me dan weten. Ik zelf ben François en was soms dagelijks in Neheim als estafette om er poststukken op te halen. De kleine STRUYS en den Meeuwissen kenden me dus ook goed. Wij gingen nog skiën in Winterberg.
Groeten en misschien tot ziens

JackS
Lid geworden op: 03 jan 2009, 23:37

03 jan 2009, 23:53

Dag Gerard,

We hebben samengewerkt gedurende enkele jaren -'77-'80-
Maes, Vansteene :evil: , de BOO's Wouters en Craps, TOO D'Hollander, de Leo, De Caluwe, de Pol, de Charel, Wachtelaer, en niet te vergeten, onzen inwonenden grenadier, den Adjt Viane.

Beste groeten,
Yves

JackS
Lid geworden op: 03 jan 2009, 23:37

03 jan 2009, 23:59

Dag Dragonhead,

Virtueel saluut en nen dikke pol.
Justus et Tenax

Bluefalcon31
Lid geworden op: 14 apr 2009, 21:32
Locatie: Brussel

14 apr 2009, 21:49

Hoi iedereen... en vooral ex collega's van de 2 de Cie MP
Ik typte in Google 2 Cie MP en kwam op senioren net uit, alhoewel ik nog geen senior ben heb ik me toch geregistreerd op dit net :)
Ik ben in Peloton Soest toegekomen in 1989 en ben daar tot het bittere einde gebleven... ik werk nu in Brussel en zie de Marc Wachtelaer alias Flurk regelmatig... ook heb ik emails van vele ex collega's van Neheim en Soest die trouwens in 1992 samen kwamen naar Soest.
Ik ben bezig om via Facebook een groep samen te stellen om alle fotos van de 2 Cie MP te verzamelen, en waar iedereen die lid is ze ook kan downloaden. De Charel Laeveren heb ik voor de laatste keer bezocht in 2002 in Soest (Die woont trouwens vlak naast de oude Adams kazerne!) en die is nog geen haar veranderd.. buiten dat hij niet meer rookt!!! :D
Emails van de Nant Wouters, Erwin Van den Driessche, Chico (Kellens) enz.. heb ik allemaal... dus jullie laten maar iets weten als jullie contact wensen maar.... enkel na hun toestemming natuurlijk!
Alvast vele groetjes! Peter alias Boffie

fallo
Lid geworden op: 29 aug 2009, 20:10
Locatie: riemst

29 aug 2009, 20:36

hallo Bluefalcon31 ik ben ook toevallig op deze site terechtgekomen en vond uw inhoud interesant , ikzelf was van 1984 tot 1987 ook bij de 2cie mp peleton b te soest gestationeerd , ik heb sindsdien niet veel oud colegas meer gezien , juist (chico) kellens ben ik nog eens tegengekomen 5jaar geleden in een kazerne in braschaat , maar ik zou graag weten hoe het is met watelet en flurk en immerix en vandhoute vandendrieche enz. . . , van kennes weet ik dat hij bij de politie van leopolsburg is gegaan maar verder niks . ik heb nog foto s van die tijd en zou die ook graag doorsturen als je intresse hebt groeten gerry

Tex
Lid geworden op: 10 apr 2010, 11:33
Locatie: Katerlee

10 apr 2010, 13:50

Hallo mannen van de 2e cie M.P.
Ik kwam als jonge Serg. Mil. van de 24e sessie K.R.O.O. in 1962 in Lüdenscheid.
Bekende namen:
Chef Six - 1 sgt. Van Bever - 1 sgt. Van Dale - serg. R. Panis - sgt.Mil. Troch
Kpls. Buyle - Van den Einde - Linthout
Bezit nog enkele foto's uit die tijd.

Groetjes

Eddy
Ik kwam als jong militien bij de 2é cie MP in lüdenscheid 1962, Pel. cmd. Chef Six

Bluefalcon31
Lid geworden op: 14 apr 2009, 21:32
Locatie: Brussel

10 apr 2010, 15:10

Hoi beste!
Nieuw is ook dat we op Facebook een prive pagine met vele fotos hebben aangemaakt en waar je verschillende MP's en EX-MP's kan op terug vinden.
De Facebook pagina noemt 2 Cie MP of klik gewoon op de onderstaande link. Ikzelf ben manager van de groep, indien je het lidmaatschap aanvraagd zal ik die dan natuurlijk ook onmiddellijk goedkeuren. Ik heb besloten om deze groep prive te houden om de privacy van iedereen een beetje te sparen :) Alvast welkom daar!

http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 071&ref=ts

FLIKSKE22436
Lid geworden op: 21 aug 2010, 01:23

21 aug 2010, 01:48

Hallo rakkers van de 2 Cie MP. Mijn naam is Dirk Stevens
Eerder toevallig kwam ik op deze site terecht. Ik was Ooffr in de 2 Cie Pl B te SOEST van 1980 tot 1989. Ik heb dus een aantal van jullie gekend.
Ik heb in de tijd permutatie gemaakt van de Grenadiers naar de 2 Cie MP en dit met den Boelle (Geert Bourry). Ik heb eerst een aantal maanden in Neheim verbleven en na een 4 tal maanden kwam ik over naar Soest bij den Wouters en den Craps. Leden van wie ik de naam is bijgebleven zijn :
De Pl Comd allias De Fonz, Wouters, Craps, Wathelet, Vandendriessche, Kellens, Muys, Bomberna, Soetewey, Heuninckx, Bastiaans, Immerickx, Vanhoutte, De Wachtelaere, De Caluwe, Laeveren, een Ex legionair van wie mij de naam ontsnapt, Jantje ? Sorry voor deze die ik vergeet de namen zullen mij wel te binnen schieten.
In 1989 moest ik mutatie maken naar Weiden 1 BE Corps en van deze gelegenheid heb ik gebruik gemaakt om naar België terug te keren en dit naar de Rijkswacht te Gent 1 mobiele groep en dit om de militiens te begeleiden die in die tijd werden ingezet bij de Rijkswacht. Nadien ben ik nog dichter bij huis gekomen en dit bij manier van spreken in mijn achtertuin in Brugge. Ik behoor nu tot het Calog personeel van de Federale Politie te Brugge.
Zo dat was een eerste kennismaking met jullie.
Groeten en tot later

Rikkert
Lid geworden op: 02 sep 2010, 21:31
Locatie: Bissegem

02 sep 2010, 21:39

Hallo Dirk,
ja ik (Rik Vancayseele)heb je ook nog enige tijd gekend.[/img]

FLIKSKE22436
Lid geworden op: 21 aug 2010, 01:23

04 sep 2010, 00:54

Hé hallo Rik,
Dat is lang geleden zeg. Hoe gaat het ermee. Wat spook je tegenwoordig nog uit en waar?
Het waren toch soms mooie tijden hé in het verre Soest.
Het doet deugd om nog eens wat oude foto's te kunnen bekijken waarop je enkele bekende gezichten ziet.
Voor de rest heb ik van de oude werkmakkers van toen maar weinig meer gehoord.
Heb jij nog contact met sommigen van toen?
Via deze site kun je hier en daar nog eens iemand opvissen.
Zo laat nog maar eens iets van je horen.
Tot later

Rikkert
Lid geworden op: 02 sep 2010, 21:31
Locatie: Bissegem

04 sep 2010, 10:18

Hallo Dirk,
zo te zien (uur verzenden bericht)ga je ook niet vroeg slapen.
Sinds ik afgezwaaid ben in 1990,werk ik in de metaalfabriek LVD te Gullegem. De laatste 4 jaar doe ik dit enkel nog in de voormiddag. S'namiddags onderhoud ik de velden van de 1° ploeg van KV Kortrijk.
Als hobby rijd ik nog steeds met mijn rallybakje,zij het niet meer pure snelheid.
Alé tot hoors.

KBA
Lid geworden op: 29 sep 2010, 20:56
Locatie: Beringen

29 sep 2010, 22:14

Hoi, ex-collega's van de 2 de compagnie MP te Soest. Ik, Bart Kennes, werd in 1984 als tijdelijk vrijwilliger gekazerneerd te Soest bij de 2 de Cie MP. Wouters, Stevens, Immerix, Froidmont, Bastiaens...., al deze kerels heb ik gekend. In 1987 heb ik de compagnie verlaten om veiligheidsagent te worden. In 1988 ben ik dan bij de politie gegaan te Beringen. Heden ben ik lid van het middenkader van de Lokale Politie Beringen/Ham/Tessenderlo. Decaluwe Roger heb ik, voor hij kwam te overlijden, nog enkele keren bezocht. Hij was komen wonen te Beringen-Paal. Ook Immerix Freddy heb ik na 1987 nog enkele keren ontmoet. Wouters Amandus zie ik nog regelmatig. Ook hij woont in Beringen-Paal. Dankzij hem ben ik een bezoekje gaan brengen aan de facebook opgericht door Bluefalcon31. Prachtig hoeveel foto's daar te bewonderen zijn van onze compagnie. Zeker een aanrader.
Ik wens ieder nog het beste en tot wederhoren.

PeterDV
Lid geworden op: 03 nov 2010, 09:41
Locatie: Hoboken

03 nov 2010, 09:56

Groot was mijn verrassing toen ik toevallig op dit forum terecht kwam.
Ik (Peter De Vos) zat in Soest van 1988 tot 1993.
Ik heb me dikwijls afgevraagd hoe het zou zijn met de ex collegas van toen.
De enige die ik later nog heb terug gezien is Serge Beels en de Muys.
Het zou leuk zijn terug contact te hebben met de kerels van toen.

maxxx
Lid geworden op: 20 sep 2010, 16:04
Locatie: omgeving brussel

18 nov 2010, 17:18

Ik was als kroo in dienst in 1971 in Soest, onder Adj. Maes en Chef Vansteene. ook Kp Craps, Sgt Van Overmeeren, Kpl Buysse, kpl de Caluwe herinner ik mij nog. En zeker niet te vergeten de verkenner Chef Viaene. Benieuwd hoe het met al deze mannen nog gaat.