geen corona, geen ....
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ja maar vallen dat is iets vervelends hoor!
Hoe ik ook voorzichtig ben en alle valpreventie voorschriften toepas, om de zoveel tijd moet ik de grond eens van heel dichtbij gaan inspecteren...Hoe dat komt? Wie weet dat?
Hoe ik ook voorzichtig ben en alle valpreventie voorschriften toepas, om de zoveel tijd moet ik de grond eens van heel dichtbij gaan inspecteren...Hoe dat komt? Wie weet dat?
-
doggy - Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02
We zijn weer zover : geen corona = geen ziekenhuis = geen operatie.
Vandaag in verschillende ziekenhuizen reeds van toepassing, maar nu geeft men toe dat het niet de zieke mensen zijn die niet meer durfde komen, maar dat de klinieken en artsen zelf wel de zieke mensen weigeren.
De burgemeester van Aalst was de eerste en toen de enige die alle Aalstenaars in de plaatselijke klinieken niet wilde weigeren, maar die klinieken beslisten wel dat de coronapatiënten uit o.a. Brussel voorrang kregen.
En nu ?????
Vandaag in verschillende ziekenhuizen reeds van toepassing, maar nu geeft men toe dat het niet de zieke mensen zijn die niet meer durfde komen, maar dat de klinieken en artsen zelf wel de zieke mensen weigeren.
De burgemeester van Aalst was de eerste en toen de enige die alle Aalstenaars in de plaatselijke klinieken niet wilde weigeren, maar die klinieken beslisten wel dat de coronapatiënten uit o.a. Brussel voorrang kregen.
En nu ?????
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Hoe ze zijn niet meer beschikbaar? Je kan de vaccinatiespuiten toch gewoon gaan afhalen in de apotheek? Al diegene die ik ken, hebben die reeds in huis.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Bij ons zijn er geen griepvaccins meer te krijgen (ook niet voor risico patienten) , je kan je op een wachtlijst laten plaatsen en dan zul je er naar alle waarschijnlijkheid ze bekomen ergens in december als er nog geleverd worden.
Begin september heeft iedereen zo rap mogelijk er één besteld ,nog voor ze beslisten dat niet iedereen nog een griepvaccin kon krijgen, dus de lijsten waren gemaakt en nu kan die apotheker niet terug krabbelen.
Begin september heeft iedereen zo rap mogelijk er één besteld ,nog voor ze beslisten dat niet iedereen nog een griepvaccin kon krijgen, dus de lijsten waren gemaakt en nu kan die apotheker niet terug krabbelen.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
neen, nergens meer te krijgen,Prima Vera schreef: ↑14 okt 2020, 18:16Hoe ze zijn niet meer beschikbaar? Je kan de vaccinatiespuiten toch gewoon gaan afhalen in de apotheek? Al diegene die ik ken, hebben die reeds in huis.
ze plaatsen ons zelf niet meer op een wachtlijst want de leveringen komen niet.
weeral dank aan ons spaarzame Magie .............. maar ja die weet zoals gewoonlijk van niets of het is haar verantwoordelijkheid niet volgens haar.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen
-
Hier nog geen problemen gehoord. Wij hebben die wel in augustus laten opschrijven én we mochten die begin oktober komen halen. Al onze kennissen hebben ze.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier heb ik ze zonder vragen meegekregen bij de apotheek.
Niets vooraf bestellen.
Niets vooraf bestellen.
-
dafke - Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Ik sta al 3 weken op de wachtlijst voor een spuit De apotheker heeft mij verzekerd dat ik die ook krijg Als ik ze niet krijg dan is hij zeker een klant kwijt En een goeie klant jammer genoeg (voor mij)want ik moet elke dag 9 pillen nemen
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Ik denk dat onze gezagsdragers weer te laat de apothekers verwittigd hebben dat zorgpersoneel en risico patienten 65+ voorrang hebben omdat de hoeveelheid vaccins beperkt is , half september zijn ze ermee op de proppen gekomen , maar toen waren de wachtlijsten al volzet , zo te horen denken velen dat de griepprik ook bescherming zal bieden tegen Covid - 19.
De overheid zou moeten de apothekers de (raad) moeten geven de wachtlijsten door te nemen en volgens hun digitaal bestand te zien hoeveel de prik besteld hebben die geen 65+ zijn en ze naar achter plaatsen op de lijst, maar dat zullen ze niet doen omdat 65+ ers niets meer opbrengen voor de maatschappij en enkel in deze omstandigheden een last zijn , maar ze zijn te laf om het ons in ons gezicht te zeggen.
De overheid zou moeten de apothekers de (raad) moeten geven de wachtlijsten door te nemen en volgens hun digitaal bestand te zien hoeveel de prik besteld hebben die geen 65+ zijn en ze naar achter plaatsen op de lijst, maar dat zullen ze niet doen omdat 65+ ers niets meer opbrengen voor de maatschappij en enkel in deze omstandigheden een last zijn , maar ze zijn te laf om het ons in ons gezicht te zeggen.
-
littlestar - Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42
Wees niet bang van de griep dit jaar, alle maatregelen voor corona zullen ook wel helpen bij de griep, afstand, ontsmetten, mondmasker... Wees maar gerust, 85 % van alle coronabesmettingen zullen ergens wel een steekje laten vallen hebben en toch te nauw contact gehad hebben. De rusthuisbewoners niet meegeteld.
-
alfa - Lid geworden op: 22 mei 2020, 19:41
Tja....die griepspuiten....
Wij hebben ze ook vroeg gereserveerd.
Maar toen kwam er een onduidelijke periode waarin mensen " zonder voorschrift" hun spuit konden ophalen bij de apotheek. ( was nog niet bevestigd door een ministerieel besluit)
In diezelfde week kregen wij onze voorschriften van de dokter en leverde ik ze in bij onze vaste apotheker ( al bijna 40 jr klant)....en wat denk je ??
Geen griepvaccins meer beschikbaar.
We staan nu op de lijst voor de (?) levering van eind oktober.
We zullen tijdig onze afspraken vastleggen bij de huisarts zodat de griepprik geen "vijgen na pasen" wordt.
Maar toen kwam er een onduidelijke periode waarin mensen " zonder voorschrift" hun spuit konden ophalen bij de apotheek. ( was nog niet bevestigd door een ministerieel besluit)
In diezelfde week kregen wij onze voorschriften van de dokter en leverde ik ze in bij onze vaste apotheker ( al bijna 40 jr klant)....en wat denk je ??
We zullen tijdig onze afspraken vastleggen bij de huisarts zodat de griepprik geen "vijgen na pasen" wordt.
-
Dan is jouw apotheker toch in fout? Zij hadden de spuiten moeten voorbehouden voo de reserveringen. De overschot voor diegenen die niet gereserveerd hebben. Is echt niet mooi van je apotheker om dat zo te lappen. Wij hadden al vroeg ons voorschrift gekregen én dat tussentijds binnen gebracht bij onze apotheker, dus geen enkel probleem. Begin oktober gaan halen én gewoon mooi meegekregen. Eind van de week naar onze huisdokter maar ik denk niet dat hij de spuiten al zal zetten. Er is nog geen griep in 't land (officiëel) dus hij zal liever hebben dat we nog dik 3 weken wachten. We zijn beiden trouwens risicopatiënt.alfa schreef: ↑19 okt 2020, 09:41Tja....die griepspuiten....