zona of-gordelroos

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

chard
Lid geworden op: 03 feb 2005, 14:32
Locatie: Zandhoven

22 jan 2016, 22:14

wie zit geplaagd met deze kwaal, hoe ze bestrijden , en met wat , zij die dat ervaren hebben, had ik graag hun ervaring gehoord

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

22 jan 2016, 23:25

is een virale infectie, naar huisarts gaan, medicatie nemen , rusten.
aangetaste zone niet nat maken.
ik heb het jaaaren terug gehad, nooit nog problemen gehad.
Met de medicatie zo vlug mogelijk starten.

V4-lover
Lid geworden op: 03 mar 2013, 12:19

25 jan 2016, 22:03

Vorig jaar gehad in mijn gezicht.
Geen lachertje hoor en zware pillen mogen slikken voor gevaar aantasting oogzenuw.
3 weken werk onbekwaam. Maar achteraf gezien was 3 weken niet voldoende hersteld.
Snok en de keet af

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

28 jan 2016, 16:07

Jaaaren geleden Zona gehad in mijn gezicht, dat is geen pretje.
Ik ging tegen de pijn fietsen in de koude buitenlucht, dat deed goed.
Zeker mee naar de dokter gaan, zware medicatie , maar echt wel nodig. Ben daar toen een hele tijd werkombekwaam mee geweest en het heeft zeer lang geduurd eer alles achter de rug was.

chard
Lid geworden op: 03 feb 2005, 14:32
Locatie: Zandhoven

30 jan 2016, 21:09

Ik zit 6 weken met deze plaag heb 2verpakkingen (gabapentine EG) genomen voor schrif apoth in de late namiddag moet ik een pijnstiller nemen , voor den avond min of meer pijn vrij te zijn ;ik heb het ook aan men hooft , en heb het gevoel dat het de goede richting uit gaat ; dank voor
uw berichten

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

03 feb 2016, 23:06

Heb voor 15 jaar een zona gehad in de streek die ging vanonder mijn linkerborst tot over geheel mijn rug . Zona is een ontstekingsziekte van de zenuwuiteinden . Als de zona wordt vastgesteld ALVORENS de blaasjes opgetreden zijn , kan het duur medicijn Zovirax ( in pilvorm ) helpen . Dit kosttte 8000 belgische frank en niet terugbetaalbaar . Zelfs nu is een kleine tube zalf van Zovirax nog altijd erg duur .

Het is een heel erge pijnlijke aandoening en de gewone pijnstillers hielpen geen zier . Alleen Valtran-druppels ( synthetische morfine ) kon de pijn wegnemen . Het heeft drie maand geduurd eer dat de korstjes van de blaasjes weg waren en de enige behandeling toen toch was het bestrijken met eosine en een anti-jeuk poeder . Erna nog jaren lang last gehad van wat ze noemen "" sequellen ) .

Als de zona in de buurt van het oog zit is een opname kliniek te overwegen .

Dit nog , een zona zoals de mijne was besmettelijk ( lichamelijke aanrakingen ) en surtout uit de geburen van kleine kinderen wegblijven . Orders van de geneesheer . Ook het vermijden van een hand geven was uit den boze .

Hopelijk dat ge met mijn wedervaren iets meer weet . Anders best eens ""googelen "" op een goeie medische web-site .

werewoef
AMEN en AUM

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

04 feb 2016, 12:35

Heb vorig jaar zona gehad een band van +- 15 cm, van aan de navel tot midden de rug, ja mocht geen lichamelijk contact hebben.
Werd verzorgd door de thuisverpleging.
Geen pijn gevoeld, kreeg pillen van opium plus een pil dafalgan codeinne
Tegen het einde waren al mijn krachten weg en kon met moeite nog stappen
gelukkig is alles in orde gekomen.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.