Bloedverdunner

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Okapi
Lid geworden op: 16 mar 2006, 20:44
Locatie: Zwitserland

15 feb 2016, 21:44

Bij het gebruik van medicamenten als bloedverdunner (Sintrom) mag men sommig voedsel niet eten ... maar die gegevens zijn soms tegenstrijdig (zoals kaas)... wat mag men NIET eten ?
Met dank.
Okapi
Kabisa

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

28 feb 2016, 14:15

Waar staat dit of wie zegt dit, dat je sommig voedsel niet mag nemen?
Misschien voor zekerheid toch even nakijken met je dokter !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

odilon
Lid geworden op: 12 nov 2007, 18:03
Locatie: West-Vlaanderen

28 feb 2016, 14:32

Sinds mijn openhartoperatie ( ongeveer 3 jaar geleden) neem ik dagelijks één pilletje “azaflow 80 mg”. heb hiervan geen negatieve bijwerken ondervonden.
Anders was het met “marcoumar” (is in feite rattenvergif)
Hoefde ik -.gelukkig - na 3 maanden niet meer te nemen.
Laatst gewijzigd door odilon op 28 feb 2016, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
desktop
Q-force - HD Seagate 500 GB Sata II - 3GB
Windows XP.

Laptop - Acer Aspire V3-771
Windows 7 home. /idem windows 10

paul phillemon
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:24

28 feb 2016, 14:35

Sinds november '83 neem ik Marcoumar (2 metalen hartkleppen). Toen is mij ook gezegd dat ik sommige voedingsmiddelen moest mijden, maar de tijd heeft mij geleerd dat een gevarieerd voedingspatroon geen dramatische invloed heeft op mijn bloedstollingsgraad (wordt nu nog elke maand gecontroleerd). M.a.w.: ik eet alles, en durf zelfs af en toe een verboden geneesmiddel(ontstekingsremmers bv) te nemen.
Mijn I.N.R. schommelt tussen 2,5 en 3,5.
Veel succes,

odilon
Lid geworden op: 12 nov 2007, 18:03
Locatie: West-Vlaanderen

28 feb 2016, 14:44

Zit met aortaklep en mitrasklep van een kalf. Natuurlijk moet je op je voeding letten en in beweging blijven, maar af en toe eens “zondigen” kan wel.natuurlijk het blijft opletten geblazen.
PS: de enige bijwerkingen van “azaflow” die ik heb zijn koude handen en voeten, omdat het hart trager klopt en het bloed dus minder snel vloeit.
Laatst gewijzigd door odilon op 28 feb 2016, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
desktop
Q-force - HD Seagate 500 GB Sata II - 3GB
Windows XP.

Laptop - Acer Aspire V3-771
Windows 7 home. /idem windows 10

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

28 feb 2016, 14:50

Manlief hier neemt al 20 jaar Asaflow en heeft geen bijwerkingen tot nog toe.
Bewegen blijft altijd belangrijk en matig eten, niet in overvloed, trouwens als men ouder wordt heeft men zoveel brandstof niet meer nodig toch :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Bik
Lid geworden op: 16 feb 2016, 15:22

05 mar 2016, 18:43

Aha en de aha.
Ik ben er bijna van overtuigd dat geen bloedverdunnende voeding bestaat tenzij alcohol daar ook toe behoort. Ik neem zelf asaflow en zelfs bij het bloedprikken hebben ze geen bezwaar. Akkoord, dit is geen al te zware medicatie en begrijp dat je bij sommige verdunners moet opletten o.a. voor bloedafname.
Indien ik wist welke voeding hetzelfde resultaat zou geven dan nam ik dit in.
Saluut

abon
Lid geworden op: 21 nov 2005, 18:53
Locatie: thuis

15 mar 2016, 09:11

Bij het nemen van bloedverdunners, Sintrom- Marevan - Marcoumar kan de voeding een rol spelen voor schommelingen in de stollingswaarden. Daarom is het regelmatig controleren via huisarts nodig. Ik zou me hier niet druk over maken, als alles met mate gegeten wordt zal alles wel ok blijven. Af te raden is wel het eten van pompelmoes. Ik eet alles maar drink geen alcoholische dranken en heb al jaren geen problemen met schommelingen stollingswaarden. Nog dit Asaflow of cardio-aspro behoort niet tot deze groep bloedverdunners en zijn in feite slechts kleine bloedverdunners in vergelijk met SIintron - Marevan en Marcoumar.
groeten
abon

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

04 apr 2016, 23:02

volgens mij hebben heel veel mensen een verkeerd gedacht over die Asaflow ;dit is eigenlijk maar een mini-aspirine ALs je een gewone Aspirine als pijnstiller zou nemen ,heb je al minstens 4 Asaflows binnen !
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet