Ontsteking onder teennagel

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

21 feb 2016, 10:53

Ik heb te kampen met een ontsteking onder de nagel van mijn grote teen.
De nagel is niet ingegroeid, dat weet ik na een behandeling door een pedicure. De ontsteking zit aan de rechterkant van mijn nagel zo ongeveer op een halve centimeter van de onderste rand van de nagel.
Ik ben er mee naar de dokter gegaan en heb ontstekingsremmers gekregen en ik moest de nagel twee maal daags insmeren met een antibacteriële zalf.
We zijn nu een week verder en ik ben nog niets opgeschoten met de behandeling omdat ik na drie innames van de ontstekingsremmers zo ziek werd als maar mogelijk is (duizelig, misselijk en maagpijn). Ik heb een verleden met maagproblemen dus heb ik die pillen aan de kant gezet.
Heeft er iemand een gouden tip om van dit pijnlijke gedoe af te raken?
Ik ben ten einde raad!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 feb 2016, 10:55

Feldène spuiten Artesia. Vraag er achter. Ze zijn goed te verdragen aangezien ze niet in de maag terechtkomen én het zijn goede ontstekingsremmers. :wink:

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

21 feb 2016, 14:57

Dag Prima Vera

Een ontsmettend voetbad tweemaal daags. Water verdund met javel werkt ook al voldoende, alleen er voor zorgen dat je geen pure javel neemt. Ik heb er al allerlei wonden die moeilijk te bereiken zijn kunnen mee genezen en de maag wordt gespaard.

Groetjes
Littlestar

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 feb 2016, 14:59

littlestar schreef:Dag Prima Vera

Een ontsmettend voetbad tweemaal daags. Water verdund met javel werkt ook al voldoende, alleen er voor zorgen dat je geen pure javel neemt. Ik heb er al allerlei wonden die moeilijk te bereiken zijn kunnen mee genezen en de maag wordt gespaard.

Groetjes
Littlestar
Ik zou dan eerder opteren voor soda, helpt ook. En Artesia kan mss de twee opties proberen. Ik weet dat zij niet zo gek is medicatie! :wink:

Trouwens tegen javel kan ik niet tegen, allergische reactie.

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

22 feb 2016, 10:26

Ik had er enkele jaren geleden ook problemen mee, en ik heb twee maal per dag een compress gelegd dat doordrongen was met appelazijn. Ik ben er na lange tijd toch van af geraakt.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid