Syndroom van Tietze

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Moovy
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:24
Locatie: Wichelen

17 apr 2016, 16:09

Wie weet een goede behandeling hiervoor?De meeste pijn treed s'nachts op,waardoor ik wakker wordt.Na het nemen van een pijstiller kan ik de slaap terug vatten.Neem pijnstillers zoals;Dafalgan,Brexine en een straffe pijnstiller,maar s'nachts wordt ik terug wakker van de pijn.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

17 apr 2016, 16:35

Moovy,
Wie weet een goede behandeling hiervoor? De meeste pijn treed s'nachts op, waardoor ik wakker wordt. Na het nemen van een pijnstiller kan ik de slaap terug vatten. Neem pijnstillers zoals: Dafalgan, Brexine en een straffe pijnstiller, maar s'nachts wordt ik terug wakker van de pijn.


Mijn vrouw neemt Valtran (minstens 2 flesjes per maand).
3 maal 30 druppels per 24 uren (En soms daarbij 2 Ibuprofen 600 mg).

Als de apotheker geen Valtran heeft, dan wordt het Tinalox.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

theor950
Lid geworden op: 13 feb 2015, 17:17

17 apr 2016, 21:21

voor zo'n problemen zijn er dokters !!! consultatie min of meer 25€ plus dat je een deel terug krijgt . ieders mens heeft een ander lichaamsgestel ! Ibuprofen niet zomaar nemen ! lees de bijsluiter . googlen ! :oops:

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

18 apr 2016, 06:56

Moovy,

Wie weet een goede behandeling hiervoor? De meeste pijn treed 's nachts op, waardoor ik wakker wordt. Na het nemen van een pijnstiller kan ik de slaap terug vatten. Neem pijnstillers zoals; Dafalgan, Brexine en een straffe pijnstiller, maar 's nachts wordt ik terug wakker van de pijn.


Ik ken geen pijnstillers die 8 uren lang de pijn weghouden.
Dat is onder andere ook afhankelijk van uw eigen lichaam.
Indien men chronische pijn heeft is het goed regelmatig van pijnstiller te veranderen.
Dat moet je met de dokter bespreken, zeker voor het Tietze syndroom.

* * * * *

Dafalgan is gemaakt op basis van paracetamol. Als men dat heel veel neemt krijgt men het zogenaamd "maangezicht" (een rond hoofd) wat verdwijnt bij het stoppen van die medicatie.
Brexine ken il niet.
Valtran is gemaakt op basis van synthetisch gemodificeerd opium. (geen echte opium)
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

22 sep 2016, 22:46

Moovy,

Dafalgan, Brexine en een straffe pijnstiller, maar 's nachts wordt ik terug wakker van de pijn.

Dat heeft niet geholpen bij mijn vrouw.
Op voorschrift van de dokter dan maar Valtran.

Met 3 maal per dag 30 druppels is het volledig pijnloos (niet alleen Tietze, de rest ook). Ondanks dat heeft ze 3 maal ischemie gehad, letterlijk een "grijs gezicht".

Het is gelijk bij u, ze staat 's nachts op voor de 3de dosis van 30 druppels.

Ik heb er met de dokter over gesproken. We gaan proberen met antipijnplakkers juist voor ze gaat slapen, in de hoop dat de pijn wegblijft tijdens de nachtrust.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.