Boete voor niet naleven van afspraak UZ Jette

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

29 okt 2016, 11:28

Een tijd geleden had ik een afspraak gemaakt in het UZ Jette.
Ik kom op de afspraak en blijkt dat ik een maand te laat ben.

Ik krijg een boete van 15 euro maar weiger die te betalen omdat ik altijd de gegevens die het personeel mij geeft aangaande het uur van afspraak herhaal.

Ik meen dus dat het personeel de fout heeft gemaakt.

Ik heb dan een brief gekregen waarbij ze het annuleren.

Gisteren ben ik dan naar de nieuwe afspraak gegaan en had om 15 u een afspraak bij de dokter maar pas om 17.30 u kwam ie me halen. Moet ie dan geen boete krijgen ?
fijne dag verder

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

29 okt 2016, 14:19

:D Zo zou het moeten zijn.

Maar als men daar aankomt moet men zich inschrijven bij de secretaresse van de afdeling. Dat kan men de dag daarvoor doen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

29 okt 2016, 17:51

angel22 schreef:... Gisteren ben ik dan naar de nieuwe afspraak gegaan en had om 15 u een afspraak bij de dokter maar pas om 17.30 u kwam ie me halen ...
Wat zou uw reactie zijn indien een dokter, laten we een gynaecoloog nemen, waarmede je om 15u00 een afspraak hebt, je effectief om 15u00 in zijn spreekkamer binnen laat, eerst je verhaal aanhoort, je heel vriendelijk verzoekt om plaats te nemen in die speciale stoel, je daar ligt met je benen in die steunen, en hij aanstalten maakt om met zijn onderzoek te beginnen, en je dan zegt "sorry mevrouw, het is 15u30, en ik heb nu een afspraak met een andere patiënt".

Die kunnen toch niet op voorhand weten hoeveel tijd ze met iedere patiënt gaan nodig hebben ...

Trouwens, het woordje patiënt betekend letterlijk geduld :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

30 okt 2016, 12:15

Je hebt natuurlijk een punt Danny, maar twee en een half uur uitlopen vind ik niet normaal. In ziekenhuizen volgen de consultaties elkaar veel te snel op. Ik heb een afspraak bij het ITG voor vaccinaties. Elke 10 minuten wordt er een patiënt ingepland. Op die tien minuten moet je een hele vragenlijst doorlopen en moeten je vaccins worden gezet, wat nooit lukt binnen die tijd. Tegen het einde van de consultatie zitten ze daar ook met zeer lange wachttijden. Geef dan gewoon iedere patiënt een kwartier.
Gast

30 okt 2016, 14:57

Danny,

Hier ben je toch even verkeerd.
Het woord patiënt komt eigenlijk uit het Engels.
De betekenis van patiënt wordt hier gebruikt als zelfstandig naamwoord en de betekenis is dan wel degelijk de zieke ( persoon ) .....
De betekenis van patiënt gebruikt als bijvoeglijk naamwoord dan moet je inderdaad geduldig zijn. :wink:
En dit enkel voor de Engelse taal.

Het gebruik van het woordje patiënt wordt door Angel22 gebruikt als zelfstandig naamwoord, het aanduiden van de persoon. :wink:
Denk zelfs dat het woordje patiënt in onze Nederlandse taal niet kan gebruikt worden om aan te duiden dat men geduldig moet zijn. Het is enkel van toepassing voor de Engelse taal.
" The patiënt must be patiënt " :D
Gast

30 okt 2016, 16:04

MyriamC schreef:Je hebt natuurlijk een punt Danny, maar twee en een half uur uitlopen vind ik niet normaal. In ziekenhuizen volgen de consultaties elkaar veel te snel op. Ik heb een afspraak bij het ITG voor vaccinaties. Elke 10 minuten wordt er een patiënt ingepland. Op die tien minuten moet je een hele vragenlijst doorlopen en moeten je vaccins worden gezet, wat nooit lukt binnen die tijd. Tegen het einde van de consultatie zitten ze daar ook met zeer lange wachttijden. Geef dan gewoon iedere patiënt een kwartier.

Volledig mee akkoord Myriam.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

30 okt 2016, 20:02

Draai het en keer het zo veel als je wilt, wij zijn met ons allen ongeduldig ...

En of je nu die afspraken om de 15 minuten plant in plaats van om de 10 minuten, steeds zal er iemand op iemand moeten wachten, de dokter omdat hij rapper met zijn onderzoek gedaan heeft en de volgende aan de beurt nog niet aanwezig is, waarom zou hij daar reeds in de rij moeten staan, hij heeft toch nog tijd om een koffie te drinken ...

Maar ja, wij zouden dat veel beter organiseren, of de beste stuurlui ...

Er is een afspraak waar niemand aanwezig wil zijn (ik toch niet), en toch komt die er, wees daar maar zeker van, ze komen ons allemaal halen waar we ons dan ook proberen te verstoppen, en wie zou er dan nog gaan reclameren als "die" te laat op de afspraak is ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

30 okt 2016, 21:06

Danny. schreef:Die kunnen toch niet op voorhand weten hoeveel tijd ze met iedere patiënt gaan nodig hebben ...
Ik weet natuurlijk niet hoe het er in andere ziekenhuizen aan toe gaat, op Gasthuisberg zijn ze anders behoorlijk op tijd (lap, en nu gaat er eentje komen vertellen dat hij/zij uren moeten wachten heeft) en zelden langer dan een kwartiertje moeten wachten, die ene keer was het dan nog omdat een machine in panne lag. In de wachtzalen staat aangegeven dat je opgeroepen wordt volgens uur van afspraak, niet volgens volgorde van binnenkomst, er zijn patiënten die het daar blijkbaar moeilijk mee hebben.

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

31 okt 2016, 09:39

MichelN schreef:
Danny. schreef:
Ik weet natuurlijk niet hoe het er in andere ziekenhuizen aan toe gaat, op Gasthuisberg zijn ze anders behoorlijk op tijd (lap, en nu gaat er eentje komen vertellen dat hij/zij uren moeten wachten heeft)

Dat zou dan wel de allereerste keer zijn dat men daar zo vlug gediend is, heb het nooit meegemaakt. Misschien hangt het af van de afdeling waar men moet zijn.
Als men een afspraak om 10 u. heeft wacht men gegarandeerd tot 12u30, als ze ondertussen niet gaan eten zijn.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

31 okt 2016, 09:54

AL DIEGENE DIE KRITIEK HEBBEN OP HET WACHTEN BIJ EEN DOKTER, GELIJK WAAR OF GELIJK VOOR WAT, DIE HEBBEN NOG NOOIT IETS SERIEUS VOORGEHAD. MEN KAN NIET ZOMAAR NA EEN ZEKER AANTAL MINUUTJES BUITEN GEZET WORDEN. SOMMIGE DENKEN DAT ZE MEER ZIJN DAN EEN ANDER. ECHT DOMME MENSEN.
O JA EN NOG IETS. BIJ ONS HIER MOET MEN OOK ZIJN VISITE BETALEN BIJ DE TANDARTS ALS MEN NIET OP DE AFSPRAAK KOMT EN DIT IS OOK O.K.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

31 okt 2016, 10:58

Danny. schreef:Draai het en keer het zo veel als je wilt, wij zijn met ons allen ongeduldig ...
Ik heb er alle begrip voor dat een afspraak kan uitlopen en ik heb er geen probleem mee om een half uur te wachten, maar twee en een half uur ... dan was ik al lang weggeweest. Mijn tijd kost namelijk ook geld. De uren dat ik daar mijn broek zit te verslijten kan ik niet werken.
Mijn huisarts had er ook zo'n handje van weg om mensen te laten wachten. Je kreeg een afspraak om 9u 's morgens en mocht (in de regen en de kou) buiten blijven wachten tot ze om half tien in haar peignoir de deur kwam open doen. Voor tien uur was je daar niet binnen, maar ondertussen zaten we daar al wel met vier te wachten. Ik heb daar meerdere keren iets van gezegd, maar het heeft helaas niet geholpen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

31 okt 2016, 11:17

Danny. schreef: Er is een afspraak waar niemand aanwezig wil zijn (ik toch niet), en toch komt die er, wees daar maar zeker van, ze komen ons allemaal halen waar we ons dan ook proberen te verstoppen, en wie zou er dan nog gaan reclameren als "die" te laat op de afspraak is ...
Hoeveel je te laat komt speelt weinig rol, maar toch wordt er ook een "boete" voor uitgeschreven hoor........dit noemt men dan "successierechten". :roll:

zibet
Lid geworden op: 08 apr 2005, 19:34
Locatie: brugge

07 nov 2016, 12:20

als de dokter zelf 3/4u te laat is ga ik naar de receptie en zeg mijn afspraak af
ik maak dan een nieuwe afspraak bij hem en bij een andere dokter, hij die eerst is, blijft dan mijn dokter, de andere laat ik vallen, mijn gmd verhuist mee
ook in een AZ geef ik nooit mijn huisarts op, de info komt dan bij mij thuis en beslis ik zelf ( want ja, ik doe de brief open)
ik heb nu wel goesting om naar de dokter te gaan
uit Brugge; de mooiste stad van vlaanderen en omstreken