St Janskruid en neusbloedingen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

KRIBBELAAR
Lid geworden op: 16 mei 2019, 15:28

16 mei 2019, 15:35

Sedert ik St Janskruid inneem krijg ik regelmatig een neusbloeding. Heeft iemand anders ook deze ervaring? Ik vermoed dat het misschien het bloed verdunt.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 mei 2019, 00:05

Wisselwerkingen
Dit medicijn heeft wisselwerkingen met andere medicijnen zoals de pil, kankermedicatie, antistollingsmiddelen, hartmedicatie, middelen tegen epilepsie, antipsychotica en antidepressiva. Dat deze wisselwerkingen kunnen optreden is al langer bekend. De meldingen bij Lareb geven aan dat de bijwerkingen en wisselwerkingen in de praktijk zich daadwerkelijk voor doen en ook ernstig kunnen zijn. Veel consumenten denken echter dat kruidenproducten veilig zijn omdat het ‘natuurproducten’ zijn. Maar ook kruidenproducten zoals Sint Janskruid kunnen bijwerkingen en wisselwerkingen met andere geneesmiddelen hebben.

Moest u antistollingsmiddelen slikken, oppassen dan.

KRIBBELAAR
Lid geworden op: 16 mei 2019, 15:28

17 mei 2019, 18:25

Bedankt voor de informatie. Deze morgen had ik weer eens prijs en heb een afspraak gemaakt met de huisarts. Alhoewel ik reeds een paar dagen gestopt ben met het nemen van St Janskruid wil ik het toch eens gaan uitleggen.