gebroken heup

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

01 jun 2019, 10:54

Wie heeft hier van dichtbij of veraf ervaring mee en wat kan men doen om te helen.

Ik heb vernomen dat veel mensen snel sterven na een breuk van de heup.
fijne dag verder

amjjf
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:35

01 jun 2019, 11:06

Onze buurvrouw is door haar heup gevallen, met de ziekenwagen naar de spoed, nieuwe heup geplaatst, wat kine gevolgd en nu volledig hersteld, is wel nog geen 70 jaar.
Een vriend van ons, ook door zijn heup gevallen, die is er van gestorven (?) heeft er wel een ontsteking op gehad, was wel in de 70 jaar.
De meesten genezen er van, maar sommigen krijgen er een ontsteking op en dan ...

kwezelein
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37

01 jun 2019, 15:37

Bij een gebroken heup kan je merg verliezen en kan dit gevaarlijk worden.
Maak je een cyste aan of littekenweefsel genees je ervan.

Bij een familielid van ons staken ze gewoon een nieuwe heup nadat ze een heupbreuk opgelopen had.

Ze springt nu weer rond als een kangoeroe, gaat fietsen en wandelen.
niks is eeuwig!

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

10 jun 2019, 19:49

is wel allemaal schromelijk overdreven, iedere persoon reageert verschillend na een operatie voor een nieuwe heup. Als ge geluk hebt kunt ge misschien wel springen als een kangourou, als ge tegenslag hebt kunt ge maanden sukkelen doordat ze een zenuw geraakt hebben waardoor ge dag en nacht pijn hebt in voet en been,zoiets moet ge afwachten.
Sterven na een heupoperatie dat was vroeger, en daar moet ge nu niet meer in geloven met de huidige kennis en medicatie ,maar wel uw best doen zelfs met veel pijn om zo veel mogelijk te bewegen en niet blijven zitten in de zetel want dan gaat ge achteruit.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

14 jun 2019, 17:23

Het is nog steeds algemeen geweten dat de helft van de patienten boven de 80 ,die een nieuwe heup krijgen ,sterven binnen het jaar ,en ik heb er zo 2 gekend !
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 jun 2019, 17:31

Flowerlady, veel mensen boven de 80 sterven zonder enige ingreep ondergaan te hebben ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

14 jun 2019, 18:28

Flowerlady ,

Springen zeg je toch bij heupbreuk .
Heb ik nog niks van gemerkt bij mijn eigen en heb zware heupbreuk gehad , en was toen te jong voor nieuwe heup .Heb zeer zware ravalidatie gehad een jaar om te beginnen , en na een jaar hebben ze kunnen zeggen dat ik mijn heup kon behouden met gevolgen van dien , ben nooit niet meer goedgekomen want mijne heupkop was toen middendoor .
Iedereen is verschillend , en is te zien welke breuk dat je hebt opgelopen .

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

14 jun 2019, 19:55

flowerlady schreef:
14 jun 2019, 17:23
Het is nog steeds algemeen geweten dat de helft van de patienten boven de 80 ,die een nieuwe heup krijgen ,sterven binnen het jaar ,en ik heb er zo 2 gekend !
Dat zijn dan wel uitzonderingen, sommige mensen worden na een operatie zo depressief en zwartgallig dat ze gewoon geen goesting meer hebben om voor hun herstel nog iets te doen of om nog verder te leven, ze hebben veel pijn en ja dan doen ze het jaar niet meer uit.
Mijn tante was 92 als ze nog een nieuwe heup geplaatst hebben, ze heeft nog geleefd tot 98. Men moet positief in het leven staan en trachten van er nog iets uit te halen.