cortisone inspuiting

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 jul 2019, 07:04

Deschutter schreef:
18 jul 2019, 07:51
De bijwerkingen van cortisone zijn talrijk: botontkalking (met als gevolg spontane botbreuken), spierverzwakking, verzwakking van de pezen en ligamenten; dunne huid (met als gevolg vroegtijdige rimpels), verslapping van de bloedvaten (met als gevolg vroegtijdige spataders), cognitieve stoornissen, enz.
Ooit zei een huisarts me dat cortisone een van de beste middelen was die men ooit ter beschikking had. Alleen moest men er op letten het zo weinig mogelijik te gebruiken.

En al die vervelende eigenschappen die je daar opnoemt, daar twijfel ik niet aan dat die zich kunnen manifesteren, maar laat dat nu toevallig zaken zijn waar veel mensen op leeftijd mee af te rekenen hebben en die nooit cortisone gebruikten.

Ik denk niet dat er een medicatie bestaat zonder nevenwerkingen. Mensen die dag in dag uit krom lopen van de pijn en door een spuitje een ander leven ontdekken, zullen maar al te gelukkig zijn dat ze op cortisone kunnen terugvallen.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

27 jul 2019, 10:05

lea*** schreef:
17 jul 2019, 12:54
Die spuiten, dat is zeker op voorschrift hé Lowie?
Ja !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

27 jul 2019, 18:30

Merci Lowie!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jul 2019, 20:36

Toby,

Cortisone is geen aanrader om lang te gebruiken zeker bij hoge dosis !!
Maar op latere leeftijd kan wel de kop opsteken dat alles veel brozer wordt , zeg nu niet bij iedereen .
Uiteraard medicatie is nooit goed , maar je kan niet altijd zonder medicatie moet houdbaar zijn .
Is net zelfde met goudinjecties ook geen aanrader om lang te gebruiken !!
En dat geven ze soms ook voor ontstekingen maar meestal wordt gebruikt voor reuma .

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

27 jul 2019, 21:09

Kan ik alleen maar beamen, goudspuiten, 6 maand geleden 3*ostenil plus schouder ( geen tussenkomst mut.) periode pijnloos geweest,
nu terug van af... :(

Deschutter
Lid geworden op: 24 dec 2005, 16:49

31 jul 2019, 11:48

Toby schreef:
27 jul 2019, 07:04
Deschutter schreef:
18 jul 2019, 07:51
De bijwerkingen van cortisone zijn talrijk: botontkalking (met als gevolg spontane botbreuken), spierverzwakking, verzwakking van de pezen en ligamenten; dunne huid (met als gevolg vroegtijdige rimpels), verslapping van de bloedvaten (met als gevolg vroegtijdige spataders), cognitieve stoornissen, enz.
En al die vervelende eigenschappen die je daar opnoemt, daar twijfel ik niet aan dat die zich kunnen manifesteren, maar laat dat nu toevallig zaken zijn waar veel mensen op leeftijd mee af te rekenen hebben en die nooit cortisone gebruikten.

Natuurlijke ouderdomsverschijnselen zijn niet te vergelijken met ouderdomsverschijnselen veroorzaakt door cortisonegebruik. Bijvoorbeeld spier-, pees- en ligamentverzwakking ten gevolge van cortisone is een niet te onderschatte bijwerking. Deze kunnen spontaan scheuren.

Met een cortisone lichaam door het leven gaan, is absoluut geen pretje.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

22 aug 2019, 16:25

Hallo iedereen .
Mijn vrouw werd 45 jaar geleden ziek ( gewrichtspijnen, moe ,kon nog met moeite stappen enz...) diagnose in St Rafael Leuven ( Gasthuisberg bestond toen nog niet ),was lupus is een vorm van bindweefselontsteking Als medicatie 60 mg cortisone na een week op 50 mg tot op het laatste nog 2 mg en dit heeft ze ongeveer 25 jaar genomen . Nu is ze al een jaar of 20 zonder Medrol en zonder pijn . Dit om te zeggen Medrol is soms een wondermiddel .
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

23 aug 2019, 11:22

Beed schreef:
22 aug 2019, 16:25
Hallo iedereen .
Mijn vrouw werd 45 jaar geleden ziek ( gewrichtspijnen, moe ,kon nog met moeite stappen enz...) diagnose in St Rafael Leuven ( Gasthuisberg bestond toen nog niet ),was lupus is een vorm van bindweefselontsteking Als medicatie 60 mg cortisone na een week op 50 mg tot op het laatste nog 2 mg en dit heeft ze ongeveer 25 jaar genomen . Nu is ze al een jaar of 20 zonder Medrol en zonder pijn . Dit om te zeggen Medrol is soms een wondermiddel .
Groetjes
Beed
Ik neem no ook al een paar jaar 3mg

1mg meer dan je vrouw, en ben ook al jaren zonder pijn, ik schrikel veel een dag over wat dan maar op 1,5mg komt , ja dit is een wondermiddel !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)