Fentanyl werkt niet!?

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

19 jul 2019, 10:51

Het kenniscentrum hoofd-halskankers zit in Middelheim (associatie met UZA en Sint-Augustinus en anderen).
Jan Palfijn is van Middelheim, ik denk dus dat ge in goede handen zijt.
Moest het ooit nodig zijn: in Middelheim zit Dr.Lenssens, stomatoloog-oncoloog, een topdokter voor operaties in het hoofd-halsgebied.
Johan

Borsalino
Lid geworden op: 31 jul 2016, 14:16

19 jul 2019, 10:58

Denk volgens uitleg NKO arts dat een operatie zelfs niet kan wegens de plaats, de tongbasis.

De secundaire tumor als die niet zou inkrimpen bij chemo-bestraling kan dan weer wel.

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

19 jul 2019, 11:23

gaan ze niet opereren neen, krijgen ze wel weg met bestraling, en die klier ook, bij mij toch.
johan

Borsalino
Lid geworden op: 31 jul 2016, 14:16

19 jul 2019, 12:30

Hoelang zat er tussen chemo-bestralen en begin krimpen tumor lympheklier?

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jul 2019, 12:44

Fijn te lezen dat je toch iets hebt kunnen slapen.

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

19 jul 2019, 23:08

Die aangetaste klier die ze weten zitten gaan ze bestralen en na 36 bestralingen is die gegarandeerd weg. Als er meer klieren zijn aangetast door de uitzaaiingen van de primaire kanker( meestal te zien op de PET-scan) gaan ze meestal eerst die klieren wegnemen en na herstelling bestralen.
Zo is mij toch in Middelheim ooit uitgelegd.
johan

Borsalino
Lid geworden op: 31 jul 2016, 14:16

20 jul 2019, 00:05

Dat is wel snel 36 uur.
Hoe groot was de grootste?


Bij mij is de grootste ter grote van een mandarijn.

Borsalino
Lid geworden op: 31 jul 2016, 14:16

20 jul 2019, 11:56

Gisteravond was het 72uur dat de pleister gebruikt was, dus tijd om die te vervangen.

Die plakte op de bovenarm daar er op het bovenlichaam haar groeit en de pleister niet op een net afgeschoren huid mag geplakt worden.

Had dus woensdag 2 plaatsen op bovenlichaam net onder het sleutelbeen geschoren.
Gisteren dus daar de pleister geplakt.
Nu valt het me op dat deze daar precies beter werkt dan op de bovenarm!?

Heb zelfs vannacht 4 uur aan 1 stuk geslapen, had mijn pil van 3 uur gemist :D

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

21 jul 2019, 21:34

mijn aangetaste lymfeklier was een erwt groot, die van u is wel bangelijk groot hoor; nu zolang die nog ingekapseld is krijgen ze die weg met bestraling.
36 bestralingen, 1 per dag (20 minuten), dus dikke 7 weken bestraling.
Johan

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

23 jul 2019, 22:26

Borsalino schreef:
20 jul 2019, 11:56
Gisteravond was het 72uur dat de pleister gebruikt was, dus tijd om die te vervangen.

Die plakte op de bovenarm daar er op het bovenlichaam haar groeit en de pleister niet op een net afgeschoren huid mag geplakt worden.

Had dus woensdag 2 plaatsen op bovenlichaam net onder het sleutelbeen geschoren.
Gisteren dus daar de pleister geplakt.
Nu valt het me op dat deze daar precies beter werkt dan op de bovenarm!?

Heb zelfs vannacht 4 uur aan 1 stuk geslapen, had mijn pil van 3 uur gemist :D
Borsalino
Hoop op volledig herstel voor jouw.Mijn broer die volledig uitgezaaide kanker had heeft ook Fentanyl gehad.Hij had daar pillen bij MS Direct.Bij doorbraakpijnen door de fentanyl heen moest hij van die pillen nemen.En naarmate het aantal pillen werd de dosis Fentanyl verhoogd.Maar hem is toen gezegd door arts en apotheker om die pleisters te plakken waar je nog het meeste vet hebt.Dat medicijn lost daar beter op.Bij hem was dat op zijn billen.
lieve groetjes,mamacalypso

Borsalino
Lid geworden op: 31 jul 2016, 14:16

24 jul 2019, 11:13

MamaC,

Heb van gisteren zwaardere Fentanyl de 50.
Heb ook MS Direct 10mg.
Na 1 MS Direct en de Fentanyl 50 was het stukken beter, de stekende en kloppende pijnen zijn weg.
En zeer goed geslapen vannacht, ondanks het warme weer.

Tot zover het goede nieuws.

Door de grote van de secundaire tumor kan er niet meteen gestart worden met bestraling.

Dus eerst op 1 dag 3 verschillende chemo, voor zover ik aan het gekrabbel aan uit kan;
Cartoplaten
Docetal
Sen, deze wordt via pompje nog 5 dagen toegevoegd!

Dit alles 2 keer om de 3 weken.

Dan radiotherapie + chemo Cisplatrium, elke dag voor 7 weken.
Dit 2 à 3 keer om de 3 weken.

Nu vrijdag wordt het poortsysteem geplaatst en de chemo start volgende week woensdag.

Een voedingssonde wordt ook geplaatst, maar vergeten te vragen hoe en wanneer.

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

24 jul 2019, 13:02

Van chemo weet ik niks,bij mijn broer was zijn longkanker overal al uitgezaaid.Pancreas,hersenen enz.Hij heeft de chemo niet gedaan omdat het hem geen extra tijd zou geven.Hij heeft wel stralen op zijn hoofd en longen
gehad.Hij is van verleden maand al 17jaar overleden.Hij was pas 48j.Heb hem tot zijn laatste hier bij mij verzorgd!Hoop dat het voor jouw beter gaat,is een andere soort en we zijn zoveel jaar verder.Dus zijn er intussen misschien ook andere en betere middelen voorhanden!Minder pijn maakt al een héél verschil hé.
Ik duim mee voor jou en hoop op het beste!!wens je een zo goed als pijnloze dag toe.
lieve groetjes,mamacalypso

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 jul 2019, 15:26

Borsalino heel veel moed gewenst voor de komende tijd!

En gelukkig ben je nu quasi pijnloos.

Borsalino
Lid geworden op: 31 jul 2016, 14:16

28 jul 2019, 11:50

Dank U allemaal voor de steun :D

Vorige vrijdag hebben ze de poortkatheter gestoken.
Had ik weer pech bij de 15% gelukkigen te horen waar ze geen ader vinden, dus 2 snede moeten doen hoger.

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

29 jul 2019, 11:28

Als ze geen aders vinden heb je inderdaad pech.Is vervelend als ze het meermaals moeten doen.Hoop dat het niet te veel pijn deed?
Morgen begin van de chemo,hopelijks met goed resultaat!
Veel sterkte in elk geval wens ik je toe.
lieve groetjes,mamacalypso