TV programma Durf te vragen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

03 sep 2019, 21:33

Dwerggroei

Ik vond het een interessant programma.
Je komt dingen te weten die je niet weet.

Ik vind het knap om die mensen aan het woord te laten en ons mee te nemen in hun gedachten-gevoelens-en ervaringswereld.

We hebben meer gemeen met anderen dan onze verschillen.

Wat ik niet begrijp is dat er nog altijd mensen zijn die mensen met een beperking nastaren.
fijne dag verder

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

04 sep 2019, 06:50

CITAAT :roll: angel 22

Wat ik niet begrijp is dat er nog altijd mensen zijn die mensen met een beperking nastaren.

Allicht niet omtrent dit onderwerp, maar wel aanleunend bij de vaak ongepaste of ziekelijke nieuwsgierigheid van heel wat mensen, is het ramptoerisme.
Er zijn de kijkfiles, waardoor vaak nog extra ongevallen gebeuren.
En (zie o.a. gisteren in Wilrijk) de gapers, die nieuwsgeil staan te drummen omheen het puin na een gasontploffing. :evil:
Zeker wanneer TV-ploegen in de buurt zijn, wil blijkbaar iedereen in beeld komen.

Tja, het gevolg van o.a. de (roddel)-boekskes en een zelfs als "nieuws" verpakte gluurder mentaliteit.

P.s.: ik weet nog wanneer ikzelf als nog onwetende snotaap aan de hand van moeder zaliger op straat liep, ze alvast preventief een ruk aan mijn arm gaf, wanneer een persoon met een enigszins ander uiterlijk naderde.
Dat was haar signaal om NIET te staren! Ook op school paste het in onze opvoeding (van toen).
Maar nu de sociale media als een ziekte het leven van mensen lijken te domineren, is er van enig empathisch sociaal gedrag nog weinig sprake. :(

Hobo

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

04 sep 2019, 14:06

Prima programma, ik hoop dat er veel mensen naar gekeken hebben

Littlestar