Lipoom goedaardig gezwel

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Lerares
Lid geworden op: 18 dec 2005, 11:12
Locatie: St.-Martens-Latem

06 sep 2019, 09:47

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van een lipoom, een goedaardig gezwel in de liesstreek?
Alle reacties zijn welkom! :D

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

06 sep 2019, 11:43

Heb er al gehad op de binnenkant van mijn rechterhand (handpalm). Inderdaad pijnlijk, maar op advies van de huisarts ben ik daarop beginnen wrijven (lichtjes duwen). Steeds meer en harder en uiteindelijk (na enkele weken) is dat weg. Maar de huisarts zegde dat het wel een plaats is waar het gemakkelijk zal terugkomen.
Ik doe wat ik moet doen terug op advies van de huisarts en tot nu toe nog niet teruggekomen.
Probeer ook eens.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

06 sep 2019, 14:52

Lerares.
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van een lipoom, een goedaardig gezwel in de liesstreek?
Alle reacties zijn welkom! :D

Moet je geen schrik van hebben om te laten verwijderen .
Alleen als op zichtbare plaatsen is aan te raden ze wel aan Plastische chirurgie bij huidaandoeningen
Voor litteken , anders ga je naar gewone chirurg (Is plaatselijke verdoving)
Heeft toen onze huisarts gezegd tegen mijn echtgenote. en ook nooit mee wachten want dat vergroot telkens .

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

06 sep 2019, 17:54

Onze huisarts heeft gezegd dat het iets is dat veel voorkomt en ik denk, hem kennende, dat hij nog nooit chirurgisch verwijderen direkt heeft aangeraden. Hij zal het wel aanraden als het echt nodig is.
Een serieus gesprek met de huisarts is nodig. Voor alles eigenlijk.
Gr.