vermoeide en droge ogen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 dec 2019, 14:45

Voor droge ogen zijn er verschillende mogelijke oogdruppeltjes , ik gebruik al jaren Hyabac ( apotheker maar zonder voorschrift want compleet onschadelijk), met goed gevolg, ook al eens Dr Vogel geprobeerd maar dat is wat duurder en met hetzelfde effect.
Maar ik heb enkel droge ogen, vermoeid soms maar dat is dan na lange inspanning zoals uuuuuren lezen, of zeer lang borduren.
Zeker ook altijd genoeg drinken, misschien raar , maar dat heeft ook een invloed.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

09 dec 2019, 15:11

Ik gebruik al zeker 15 jaren Thealoz Duo (beschermt, bevochtiht en smeert het oppervlak) - zonder bewaarmiddel. Zo staat het erop gedrukt.
's morgens, 's middags en 's avonds 1 druppel in ieder oog. Gemakkelijk te gebruiken.
De prijs weet ik zomaar niet en nadat ik het begin te gebruiken is dit voor 2 maanden goed. Ik schrijf altijd de datum op wanneer ik het begin te gebruiken. En die duur is ook niet voor alle oogdruppels.
Deze oogdruppels zijn mij door de oogarts aangeraden en als er geen problemen bijkomen moet ik niet terug op controle.

Cedo Nulli
Lid geworden op: 30 okt 2019, 11:38

09 dec 2019, 15:58

Ik zou je aanraden om een afspraak te maken bij de oogarts. En ik denk dat het verstandig is om niet te experimenteren met oogdruppels. Je hebt maar twee ogen nietwaar. Beter voorzichtig zijn en laten onderzoeken wat er scheelt. Als ik het zo lees ik het meer dan enkel droge en/of vermoeide ogen.
En ik ben geen arts hoor, maar als zorgkundige in een wzc zie ik wel oogproblemen en daar wordt steeds door een arts naar gekeken voor er iets opgestart wordt van oogdruppels.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

09 dec 2019, 16:59

Ze zijn me door de oogarts aangeraden. Maar omdat men ze zonder voorschrift kan krijgen gebruik ik niet voorgeschreven maar aangeraden. Verscheidene jaren op controle geweest en zoals gezegd moet ik alleen terug naar de oogarts als er een ander gevoel of zicht is.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 dec 2019, 14:24

Aan de topicstarter:
Toch maar eens een oogarts consulteren.
Ogen die droog zijn kan aan de leeftijd liggen en wat je doet:veel op schermen bezig zijn of lezen of in een omgeving met droge lucht verblijven.
Maar dat dichtvallen is niet gewoon me dunkt.
En eer je een consult bij een oogarts vast hebt dat duurt wel een paar maanden dus....
Misschien eens de huisarts aanspreken.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

11 dec 2019, 06:13

@ scarletkay...

ik heb jou een privébericht gezonden met mijn eigen (jarenlange) ervaringen en ook tips.

Hobo