Gebruik van Prostatex bij goedaardige prostaatvergroting.

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Clintje
Lid geworden op: 13 mar 2020, 19:52

13 mar 2020, 20:18

Ben heden 65 jaar jong en heb al enkele jaren last van goedaardige prostaatvergroting waarvoor geen andere dan een genetische verklaring kan worden gevonden. Uit een recente MRI-scan blijkt een gewichtsvolume van 84g. Ik laat dit regelmatig onderzoeken om tijdig te kunnen laten ingrijpen bij eventuele ontwikkeling van prostaatkanker. De uroloog heeft mij 1 pil Prostatex 0,5 mg/dag voorgeschreven voor prostaatreductie doch de bijsluiter vermeldt de volgende passage (citaat) “In een klinische studie bij mannen met een verhoogd risico op prostaatkanker, hadden mannen die Prostatex Apotex innamen vaker een ernstige vorm van prostaatkanker dan mannen die geen Prostatex innamen. Het effect van Prostatex op deze ernstige vorm van prostaatkanker is niet duidelijk” (einde citaat). Als ik dat lees, dan begin ik te twijfelen aan de wenselijkheid om deze medicatie op te straten.

Wie heeft gebruikservaring met deze medicatie (of heeft die ooit zelf gehad) en kan daar zinvolle feedback over geven?

tjue
Lid geworden op: 23 feb 2013, 12:25
Locatie: wuustwezel

10 apr 2020, 12:14

Beste,
ik kreeg ongeveer 2maanden geleden Tamsulosine voorgeschreven om een goedaardige vergroting
van de prostaat,,ben sinds eergisteren er mee gestopt omdat ik verschillende bijwerkingen heb,zoals erge hoofdpijn en duizeligheid,, ben beginnen zoeken naar een alternatief,dit is niet gemakkelijk,nu ben ik toch begonnen met prominal , dit is een supplement,geen geneesmiddel, ben 3 dagen bezig,en weet dus nog niet veel, wel is mijn hoofdpijn weg,,en soms nog wel een beetje duizelig(bij het uit bed stappen s morgens).dus ik zal afwachten wat het word,, er word zoveel over geschreven....grt tjue
kijk af en toe achteruit,zo zie je hoe ver je al geraakt bent....

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 apr 2020, 14:12

Wat is de waarde van de PSA (PSA is de afkorting voor Prostaat Specifiek Antigeen) in uw bloed? Daar weet je of weet je niet of daar kanker aanwezig is of niet. Een huisdokter weet dat toch of zou dit moeten weten.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

tjue
Lid geworden op: 23 feb 2013, 12:25
Locatie: wuustwezel

06 sep 2020, 11:55

momenteel gebruik ik "Prosta Urgenin,, doordat ik teveel bijwerkingen had van "Tamsulosine,, dit is een supplement dat vrij verkrijgbaar is in de apotheek,
mijn bloedwaarden zijn OK, volgens de huisarts,ik heb ook ....nieren,blaas,, prostaat, urinewegen,laten nakijken bij een uroloog, deze heeft mij bevestigd dat er geen sprake van kanker was.maar dat bij het ouder worden de prostaat wat brozer kan worden door het uitzetten.door het gebruik van "prota ugenine, word de prostaat terug soepeler,
dit is wat men mij verteld heeft...en zal het maar geloven,,,het eeuwig leven bestaat niet zeker..??
kijk af en toe achteruit,zo zie je hoe ver je al geraakt bent....

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

09 sep 2020, 08:58

Er is nu een.veilige methode om de prostaat te opereren daarvoor
Gewoon met water niks van bijwerkingen en zo binnen en naar huis

tjue
Lid geworden op: 23 feb 2013, 12:25
Locatie: wuustwezel

09 sep 2020, 10:26

dat zou een vooruitgang zijn marcelvm ,in welk ziekenhuis doen ze het...
kijk af en toe achteruit,zo zie je hoe ver je al geraakt bent....

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

12 sep 2020, 23:11

id. met stoom
ziekenhuis Aalst

Steve5
Lid geworden op: 13 dec 2020, 07:33

13 dec 2020, 07:51

Hallo,
Met stoom zegt u.
Wat is de exacte naam van dit toestel en voor wat is het specifiek van toepassing?
Dank voor uw antwoord.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

19 dec 2020, 08:46

De naam van het toestel is er niet bij gezegd,maar doet er ni toe
Gebeurt toch in het ziekenhuis
Word ik geopereerd vraag ik ook niet naar het merk van het mesje

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 dec 2020, 09:23

Een bewoner van ons gebouw heeft dit ook laten doen. Eén dag ziekenhuis.
In het begin leek het toch niet direct succesvol.
Nu is het beter.