Vaccin

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 nov 2020, 07:54

AstraZeneca neemt toch een loopje met hun ontwikkeld vaccin , de doeltreffendheid was 70% , ze horen van anderen die 90 tot 94,5% heeft, en plots ontdekken ze een doseerfout, ze hadden maar de helft van het vaccin ingespoten?????
Geloofwaardig is dat toch niet , nog een belangrijke opmerking bij de data van AstraZeneca en Oxford University: de meest kwetsbaren maken geen deel uit van het ‘deelonderzoek’ waarbij halve doses werden toegediend. Die groep bestaat uit personen tussen 18 en 55 jaar oud.
Dus 55+ werd niet ingespoten met het vaccin , juist die groep die de meeste risico's lopen , stel mij daar toch vragen bij.
AstraZeneca is goedkoper en bewaart bij koelkasttemp.dat is ook het enige dat vast staat.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 nov 2020, 11:51

Toch normaal dat ze eerst die doelgroep nemen? Zij zijn de werkende partij, als zij beschermd zijn, gaan ze ons ook automatisch beschermen. 'k Zou niet weten waarom onze doelgroep zo direct belangrijk zou moeten gevaccineerd worden. Ik stel mijn leven niet boven de economie of jongeren hoor! Risicogroepen zullen sowieso ook eerst aan bod komen. En eerlijk? Boven de 80, die hebben hun leven gehad. Die paar maanden dat ze langer zouden moeten wachten, zullen er ook niet aan toe doen. Dat is sowieso al een zwakkere groep én als ze een goeie griep krijgen, sterven ze ook.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 nov 2020, 12:31

Prima Vera:
"Boven de 80, die hebben hun leven gehad." t'is cru geschreven; dus de mensen tussen 80 &..... jaren daar heb je het niet hoog mee op , jammer. :wink:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 nov 2020, 13:06

wardje schreef:
27 nov 2020, 12:31
Prima Vera:
"Boven de 80, die hebben hun leven gehad." t'is cru geschreven; dus de mensen tussen 80 &..... jaren daar heb je het niet hoog mee op , jammer. :wink:
Nee dat is zeker niet het geval, die mensen tellen mee maar ik vind dat we realistisch moeten zijn én niet egoïstisch.
Ik heb contact met enkele mensen bovend de 80 én ik hoor daar toch altijd dezelfde intentie hoor.
Ik vind het niet oké om een hele economie failliet te laten gaan voor een groep mensen die daar zelf niet om vragen. Tenslotte zijn zij het grootste slachtoffer geweest door eenzaamheid, verwaarloosing door de beslissingen van die kloefkappers van bovenaf.
Ice

27 nov 2020, 16:16

Seppe123 schreef:
26 nov 2020, 23:28
Ice, je zou je beter eens informeren over een vaccin voor je hier weer paniek zaait.
Een vaccin zorgt ervoor dat je lichaam antilichamen maakt tegen de ziekte.
En vertel jij, betweter, dan maar eens hoe een vaccin het afweersysteem zou kunnen triggeren om voor antilichamen te zorgen zonder dat de ziekteverwekker, het dodelijke coronavirus dus, IN het vaccin aanwezig is? :roll:
Hoe weet je afweersysteem waartegen het zich moet gaan verdedigen en antilichamen voor immuniteit moet opbouwen als de ziekteverwekker, VIRUS dus, die de ziekte veroorzaakt, NIET in het vaccin zit? 8O
Man, man.... :evil:
Uiteraard moet het coronavirus in het vaccin zitten, dat is een FEIT want dat is het DOEL van een vaccin: door besmetting met de ziekteverwekker het afweersysteem triggeren om antilichamen op te bouwen tegen de ziekte, daarvoor werden vaccins net ontwikkeld!
Nét zoals het pokkenvirus in het pokkenvaccin zit, net zoals het griepvirus in het griepvaccin zit etc.
Seppe123 schreef:
26 nov 2020, 23:28
Men wordt niet besmet door een vaccin!
Wat voor onzin kraam jij nu wel uit?!
Men wordt zonder enige twijfel áltijd wél besmet, ook met het coronavirus, de ziekteverwekker van de ziekte covid-19, anders kan je afweersysteem geen antilichamen aanmaken tegen het virus om je immuun te maken tegen covid-19===> het DOEL van vaccins!
Je lichaam gaat geen antilichamen aanmaken als er geen virus in het vaccin herkend wordt - dus MOET het virus wel in het vaccin zitten en wordt je dus wél besmet door het vaccin - de logica zelve!

De rest van je gezever is niet eens de moeite om op te reageren.
Google jij nu eerst maar eens wat het doel van een vaccin is en hoe en waardoor het zou kunnen werken voor je je verder belachelijk maakt door zelfs het doel waarom vaccins ontwikkeld worden, te ontkennen: om immuniteit tegen een ziekte te bekomen door antilichamen van het afweersysteem op te wekken door ingespoten ziekteverwekkers/virussen in de vaccins....tsss.... :roll:
Maw: iedere gezonde mens zal door het coronavaccin besmet worden met het dodelijke coronavirus. PUNT! En gevaccineerden gaan dan óf antilichamen opbouwen óf ze overleven het niet. PUNT
En mij proberen zwart te maken terwijl je niet eens weet hoe een vaccin zou werken, verandert daar NIKS aan! :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 nov 2020, 17:29

Vergeet je pilletjes niet hé schat
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

27 nov 2020, 17:57

Ice schreef:
27 nov 2020, 16:16
Seppe123 schreef:
26 nov 2020, 23:28
Ice, je zou je beter eens informeren over een vaccin voor je hier weer paniek zaait.
Een vaccin zorgt ervoor dat je lichaam antilichamen maakt tegen de ziekte.
En vertel jij, betweter, dan maar eens hoe een vaccin het afweersysteem zou kunnen triggeren om voor antilichamen te zorgen zonder dat de ziekteverwekker, het dodelijke coronavirus dus, IN het vaccin aanwezig is? :roll:
Hoe weet je afweersysteem waartegen het zich moet gaan verdedigen en antilichamen voor immuniteit moet opbouwen als de ziekteverwekker, VIRUS dus, die de ziekte veroorzaakt, NIET in het vaccin zit? 8O
Man, man.... :evil:
Uiteraard moet het coronavirus in het vaccin zitten, dat is een FEIT want dat is het DOEL van een vaccin: door besmetting met de ziekteverwekker het afweersysteem triggeren om antilichamen op te bouwen tegen de ziekte, daarvoor werden vaccins net ontwikkeld!
Nét zoals het pokkenvirus in het pokkenvaccin zit, net zoals het griepvirus in het griepvaccin zit etc.
Seppe123 schreef:
26 nov 2020, 23:28
Men wordt niet besmet door een vaccin!
Wat voor onzin kraam jij nu wel uit?!
Men wordt zonder enige twijfel áltijd wél besmet, ook met het coronavirus, de ziekteverwekker van de ziekte covid-19, anders kan je afweersysteem geen antilichamen aanmaken tegen het virus om je immuun te maken tegen covid-19===> het DOEL van vaccins!
Je lichaam gaat geen antilichamen aanmaken als er geen virus in het vaccin herkend wordt - dus MOET het virus wel in het vaccin zitten en wordt je dus wél besmet door het vaccin - de logica zelve!

De rest van je gezever is niet eens de moeite om op te reageren.
Google jij nu eerst maar eens wat het doel van een vaccin is en hoe en waardoor het zou kunnen werken voor je je verder belachelijk maakt door zelfs het doel waarom vaccins ontwikkeld worden, te ontkennen: om immuniteit tegen een ziekte te bekomen door antilichamen van het afweersysteem op te wekken door ingespoten ziekteverwekkers/virussen in de vaccins....tsss.... :roll:
Maw: iedere gezonde mens zal door het coronavaccin besmet worden met het dodelijke coronavirus. PUNT! En gevaccineerden gaan dan óf antilichamen opbouwen óf ze overleven het niet. PUNT
En mij proberen zwart te maken terwijl je niet eens weet hoe een vaccin zou werken, verandert daar NIKS aan! :roll:
Het is nogal wat wat je anderen naar het hoofd gooit:
Wat voor onzin kraam jij nu wel uit?! , betweter..., je gezever..., je verder belachelijk maakt..., mij proberen zwart te maken..., Google jij nu eerst maar eens ...,
terwijl je niet eens weet hoe een vaccin zou werken..., Man, man....
Maar je hebt ongelijk. Geen enkel vaccin bevat het echte virus, hoogstens stukjes van het gedode of afgezwakte virus. In elk geval kan je er nooit me besmet geraken.

Wat betreft het corona vaccin, dit is een nieuwe soort. Het is een RNA vaccin.
"Om een RNA-vaccin te produceren, ontwikkelen wetenschappers een synthetische versie van een deel van het boodschapper-RNA van het virus.. "

"Wanneer dit in het menselijk lichaam wordt geïnjecteerd, lezen onze cellen het als een instructie om de eiwitten te bouwen, waaronder in dit geval het kenmerkende 'spike'-eiwit van Covid-19.",

"Ons lichaam zet vervolgens een immuunrespons op door antilichamen te produceren om de viruseiwitten die door onze cellen worden gemaakt, te bestrijden. Dit bereidt ons immuunsysteem voor om het echte virus te bestrijden als we het later tegenkomen."

Misschien moet je eens uw eigen raadgeving volgen en googelen.
... mij proberen zwart te maken ...
Niemand hoeft iets te doen, je doet dit zelf wel.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

28 nov 2020, 08:51

Ice, google jij maar verder. Het zal toch niet helpen, want je draait alle wetenschappelijke uitleg
vierkant om en je voegt er uw eigen fantasie bij. Volg eerst een cursus begrijpend lezen. Als je geen biochemie gestudeerd hebt, moet je niet komen vertellen dat jij het beter weet. Al wat jij doet met uw foute informatie: paniek zaaien: dat is crimineel.
Ice

28 nov 2020, 17:42

hovel schreef:
27 nov 2020, 17:57
Maar je hebt ongelijk. Geen enkel vaccin bevat het echte virus, hoogstens stukjes van het gedode of afgezwakte virus. In elk geval kan je er nooit me besmet geraken.
Wat betreft het corona vaccin, dit is een nieuwe soort. Het is een RNA vaccin.
"Om een RNA-vaccin te produceren, ontwikkelen wetenschappers een synthetische versie van een deel van het boodschapper-RNA van het virus.. "
....
In tegenstelling tot jullie gaat het mij helemaal niet om gelijk te hebben. 8O
De eigenschappen van een dódelijk virus veranderen niet als het afgezwakt of dood is. En áls je er niet mee besmet kan worden zoals gij beweert, dan kan het vaccin ook nooit werken...dat is altijd de manier geweest waarop vaccins werken want je afweersysteem moet een ziekteverwekker, in dit geval het dodelijke coronavirus, herkennen vóór er antilichamen kunnen worden opgebouwd tegen de ziekte van dat virus: covid-19.

En dat ze knoeien met ons DNA/RNA materiaal en synthetische replica's maken is nog een graad erger want niemand weet welke de gevolgen zullen zijn voor ons DNA, ons lichaam en onze gezondheid, dat mogelijk nog veel erger kan zijn dan het dodelijke covid-19.
Dit is dan een wereldwijd experiment op de wereldbevolking als proefkonijn... :x ..ben ik nu weer een complotter om dit "nieuwe soort vaccin", waarvan nog niets geweten is, in vraag te stellen of is het wantrouwen volledig terecht?!
En een reden temeer om die gifspuit nu zeker te weigeren! :evil:
Ice

28 nov 2020, 17:52

Seppe123 schreef:
28 nov 2020, 08:51
Ice, google jij maar verder. Het zal toch niet helpen, want je draait alle wetenschappelijke uitleg
vierkant om en je voegt er uw eigen fantasie bij. Volg eerst een cursus begrijpend lezen. Als je geen biochemie gestudeerd hebt, moet je niet komen vertellen dat jij het beter weet. Al wat jij doet met uw foute informatie: paniek zaaien: dat is crimineel.
Gij durft mij crimineel te noemen terwijl gij, als vermeende biologe, gezonde mensen aanraadt om hun gezondheid en hun leven in gevaar te brengen door risico te lopen met vrijwillig een dubieus vaccin met het dodelijke coronavirus of zelfs erger en een 'nieuw' soort vaccin met God-weet-wat voor genetisch gemanipuleerde en/of synthetische rommel dat ons DNA zal veranderen, te laten inspuiten? :roll:
En dan nog durven beweren dat je het welzijn van die mensen verdedigt? 8O
Ge moet het lef maar hebben...dit overstijgt vér het crimineel-zijn, denk daar maar eens over na, biochemicus van mn voeten. :twisted:

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

28 nov 2020, 18:19

Ice, je kan weer niet lezen! Ik heb gezegd dat paniek zaaien over een vaccin crimineel is. Ik heb NIET gezegd dat u een crimineel bent. LEES voor je een antwoord geeft! Het zoveelste bewijs dat u niet begrijpend kan lezen.
En ik heb nooit iemand aangeraden om zich te laten vaccineren. Ik weerleg UW beweringen dat een vaccin gevaarlijk is. Ik heb al dikwijls gezegd dat iedereen vrij is om zelf te beslissen of hij zich laat vaccineren. WEER niet goed gelezen!!!
Laatst gewijzigd door Seppe123 op 29 nov 2020, 10:48, 3 keer totaal gewijzigd.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

28 nov 2020, 18:27

Ice, u zegt:
'En dat ze knoeien met ons DNA/RNA materiaal en synthetische replica's maken is nog een graad erger want niemand weet welke de gevolgen zullen zijn voor ons DNA, ons lichaam en onze gezondheid, dat mogelijk nog veel erger kan zijn dan het dodelijke covid-19.
Dit is dan een wereldwijd experiment op de wereldbevolking als proefkonijn.
een dubieus vaccin met het dodelijke coronavirus of zelfs erger en een 'nieuw' soort vaccin met God-weet-wat voor genetisch gemanipuleerde en/of synthetische rommel dat ons DNA zal veranderen, te laten inspuiten?'
En u zit hier te roepen dat wij ons aan bewezen wetenschappelijke feiten moeten houden! :lol: :lol: :lol:
DNA veranderen? Laat me niet lachen.
En nu zegt u zelf dat covid dodelijk is, terwijl je al acht maanden beweert dat covid niet gevaarlijk is? :lol: :lol: :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 nov 2020, 18:50

🦢🦢🦢
Als water van een eend, Seppe.

Het dringt niet echt tot ze door wat ze allemaal zelf "lullen" of wat andere echt schrijven ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

28 nov 2020, 19:09

Ice schreef:
28 nov 2020, 17:42
De eigenschappen van een dódelijk virus veranderen niet als het afgezwakt of dood is. En áls je er niet mee besmet kan worden zoals gij beweert, dan kan het vaccin ook nooit werken...dat is altijd de manier geweest waarop vaccins werken want je afweersysteem moet een ziekteverwekker, in dit geval het dodelijke coronavirus, herkennen vóór er antilichamen kunnen worden opgebouwd tegen de ziekte van dat virus: covid-19.
Uw fantasie slaat weer op hol. Een vaccin kan je nooit besmetten! Het bevat geen elementen die besmettelijk zijn. Het afweersysteem moet niet het volledige virus herkennen maar bepaalde eigenschap(pen) ervan. Een vaccin bevat elementen met bepaalde eigenschappen die overeen komen met die van een virus. Als het vaccin wordt ingespoten zal het afweer systeem antilichamen opbouwen om elementen met deze eigenschappen aan te vallen. Als men nadien met een echt virus besmet raakt zal het afweer systeem deze eigenschappen herkennen en het virus aanvallen.

Nogmaals:
Een vaccin kan je nooit besmetten!
Een vaccin bevat geen elementen die besmettelijk zijn!
Een vaccin bevat geen virus!

U bent blijkbaar zo tegen alles (pers -> Leugenpers) , (overheid -> Roverheid) , (vaccin -> Vergif) dat u de werkelijkheid niet meer herkend, maar wel gelooft in de valse informatie waar de ongeloofwaardigheid zo afdruipt.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

29 nov 2020, 07:59

Mij is en blijft onduidelijk wat er met die "bubble" bedoeld wordt...!?

Afbeelding

Ik ken wel dit (QUOTE)
The Boy in the Plastic Bubble is een Amerikaanse televisie-film uit 1976 met in de hoofdrol John Travolta.
De film is gebaseerd op de levens van David Vetter en Ted DeVita
die door een ziekte geen immuunsysteem aan konden maken.
EINDE CITAAT

Noch ikzelf noch mijn partner bewegen ons voort in een bubble...
en/of bezoek alhier trekt zich niet terug in zo'n bubble.

Een mond-en-neuskapje volstaat (mag ik hopen)