Vaccin

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

18 nov 2020, 15:33

Maakt men ons nu blazen wijs of wa
Vaccin gaat van 90 % plots naar 95 % rendement op een week tijd
Omdat een ander vaccin dat behaalt of wa
Hoe voel gisteren hoe geleerde op tv niet willen zeggen we gaan voor het beste. Ook voor resultaat maar ook voor het vervoer
Geen 80 graden bewaar tijd wat nu nog een groot probleem is
Vertrouw pharma bedrijven voor geen cent

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 nov 2020, 15:58

Best nog even afwachten op de echte, de wetenschappelijke cijfers. Voorlopig is het gewoon gazettenpraat.

Koeling is in de meeste landen niet echt een probleem.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

22 nov 2020, 07:52

marcelvm schreef:
18 nov 2020, 15:33
Maakt men ons nu blazen wijs of wa
Vaccin gaat van 90 % plots naar 95 % rendement op een week tijd
Omdat een ander vaccin dat behaalt of wa
Hoe voel gisteren hoe geleerde op tv niet willen zeggen we gaan voor het beste. Ook voor resultaat maar ook voor het vervoer
Geen 80 graden bewaar tijd wat nu nog een groot probleem is
Vertrouw pharma bedrijven voor geen cent
Ge zijt niets verplicht als ge het niet vertrouwd weiger het dan maar

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

22 nov 2020, 09:30

Gazette praat
Dokters hebben dat wel op tv komen zeggen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 nov 2020, 09:40

De wereldgezondheidsorganisatie ziet het liefst dat het vaccin voor 70 procent ­beschermt, maar stelt als minimumeis een effectiviteit van 50 procent.
Vijftig procent is niet voldoende om alle maatregelen, zoals de anderhalve meter afstand, te laten varen.
Om die anderhalve meter afstand te laten varen zou IEDEREEN zich moeten laten inenten om aan 70% bescherming te bieden.
Dus als velen denken we laten ons niet inenten blijven we er mee zitten , in feite moeten we kiezen niet inenten en hopen dat anderen zich massaal laten inenten zodat jij die je niet laat inenten je vrij kan tussen bewegen.
De hamvraag is : De een krijgt milde klachten, de ander belandt op de ic of overlijdt zelfs aan Covid-19. Een grote groep merkt ook helemaal niets van een besmetting. Hoe meet je dan of het vaccin werkzaam is?
Tweede hamvraag: Hoeveel antistoffen moet de gevaccineerde hebben om het virus tegen te houden of minder klachten te krijgen?” Bij mijn weten is daar weinig van geweten.
Derde hamvraag: Kun je na vaccinatie het virus nog over­dragen?
Ik denk dat het afhangt hoeveel antistoffen het vaccin opwekt, belangrijk hoelang blijven ze daar?, en nog belangrijker hoe snel het immuunsysteem nieuwe aanmaakt.
Dus als je je laat inenten of niet , we zijn er dan nog lang niet denk ik ( met mijn boerenverstand) :) , maar langs de andere kant op de gestelde vragen heb ik nog maar weinig antwoorden gehoord , we zitten in een beginfase van vaccins met veel vragen , een groot opbod en vooral een goudmijn voor de farmaceutica en als ze een oplossing vinden mogen ze van mij een serieuze euro aan verdienen want iedereen heeft er baad bij.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

22 nov 2020, 09:58

Een griepvaccin is ook niet 100 procent efficient maar als ge de griep alsnog krijgt is het minder erg (volgens mijn huisdokter) Als het met het corona vaccin hetzelfde is dan zijn we toch al een grote stap verder vind ik

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 nov 2020, 10:03

Ja, maar als het type griep niet in het griepvaccin zit , heeft je prik opdat moment niet veel zin , en ik weet niet of wetenschappers vooraf weten dit soort type griepvirus is dit jaar van tel.
Maar zeker spelen is de boodschap zeker als je al wat ouder bent.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 nov 2020, 10:18

Als een onderzoek (2018) van de Universiteit Antwerpen aantoont dat 46% van de verpleeg- en zorgkundigen van spoedgevallendiensten in Vlaanderen zich niet laat vaccineren tegen griep kan men zich de vraag stellen hoe ze denken over een coronavaccin. Zeker ook eens een onderzoek waard. :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 nov 2020, 17:21

We zijn nu 2 jaar later en de verplegende maken corona van dichtbij mee. Je zal ze in 't voorjaar nogal zien lopen voor een spuitje. :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

24 nov 2020, 11:46

Nu gaat men een vactin aankopen dat maar 70% rendement heeft
Dat is maar 7 op 10 mensen. resultaat gaan oudere en risico mensen die krijgen
Ik wil toch aan de dokter vragen mij de verpakking te late zien

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

26 nov 2020, 10:03

Heb ik gisteren goed gehoord op tv
Dat 1/3 van dokters zich niet laat vaccineren
Ice

26 nov 2020, 15:02

marcelvm schreef:
26 nov 2020, 10:03
Heb ik gisteren goed gehoord op tv
Dat 1/3 van dokters zich niet laat vaccineren
Natuurlijk willen dokters zich niet laten vaccineren...dokters willen het dodelijke coronavirus niet in hun lichaam laten inspuiten.. :roll:
Geen normaal mens wil dat, maar mensen beseffen blijkbaar niet dat het dodelijke coronavirus IN het vaccin zit? 8O

De bedoeling van een vaccin is om de ziekteverwekker (coronavirus) in te spuiten zodat het afweersysteem van het lichaam dan antistoffen gaat aanmaken om het virus te overwinnen zodat je beschermd zou zijn tegen de ziekte (covid-19) dat veroorzaakt wordt door de ziekteverwekker: coronavirus.

Door vaccinatie wordt dus het dodelijke coronavirus, dat covid-19 veroorzaakt, ingespoten...je kunt dus zeggen dat een gezonde mens door het vaccin net besmet wordt en het coronavirus binnen krijgt...natuurlijk met het risico om daardoor ziek te worden.

Wie laat zich dus vrijwillig besmetten met het coronavirus door vaccinatie
met meer risico om ziek te worden en covid-19 te krijgen,
enkel uit schrik om covid-19 te krijgen...? :roll:
maar om de ziekte covid-19 te vermijden,
laten ze dan wel de ziekteverwékker, het coronavirus, dat covid-19 veroorzaakt en IN het vaccin zit, vrijwillig inspuiten? 8O
Dan ben je goed gek volgens mij... :mrgreen:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

26 nov 2020, 15:11

Ice schreef:
26 nov 2020, 15:02
marcelvm schreef:
26 nov 2020, 10:03
Heb ik gisteren goed gehoord op tv
Dat 1/3 van dokters zich niet laat vaccineren
Natuurlijk willen dokters zich niet laten vaccineren...dokters willen het dodelijke coronavirus niet in hun lichaam laten inspuiten.. :roll:
Geen normaal mens wil dat, maar mensen beseffen blijkbaar niet dat het dodelijke coronavirus IN het vaccin zit? 8O

De bedoeling van een vaccin is om de ziekteverwekker (coronavirus) in te spuiten zodat het afweersysteem van het lichaam dan antistoffen gaat aanmaken om het virus te overwinnen zodat je beschermd zou zijn tegen de ziekte (covid-19) dat veroorzaakt wordt door de ziekteverwekker: coronavirus.

Door vaccinatie wordt dus het dodelijke coronavirus, dat covid-19 veroorzaakt, ingespoten...je kunt dus zeggen dat een gezonde mens door het vaccin net besmet wordt en het coronavirus binnen krijgt...natuurlijk met het risico om daardoor ziek te worden.

Wie laat zich dus vrijwillig besmetten met het coronavirus door vaccinatie
met meer risico om ziek te worden en covid-19 te krijgen,
enkel uit schrik om covid-19 te krijgen...? :roll:
maar om de ziekte covid-19 te vermijden,
laten ze dan wel de ziekteverwékker, het coronavirus, dat covid-19 veroorzaakt en IN het vaccin zit, vrijwillig inspuiten? 8O
Dan ben je goed gek volgens mij... :mrgreen:
. Zo werken alle vaccins Ook het griepvaccin dat ik al 20 jaar krijg De dokters willen eerst meer uitleg over de werking
Ice

26 nov 2020, 15:58

dafke schreef:
26 nov 2020, 15:11
Zo werken alle vaccins Ook het griepvaccin dat ik al 20 jaar krijg De dokters willen eerst meer uitleg over de werking
En de seizoensgriep-doden 2017-2018 waren enorm ondanks en na vaccinatie door het griepvirus ín het vaccin...dat niet beschermde en waardoor mensen wél de griep kregen.
Sommigen hadden er geen last van, anderen hadden milde symptomen en velen stierven eraan...je zal maar bij de pechvogels zijn die overlijden... :roll:

Natuurlijk werken alle vaccins zo maar waarom, in Godsnaam, zou je als gezonde mens jezelf vrijwillig gaan besmetten met eender wélk virus dat in vaccins zit?

Waarom zou je onnodig jezelf blootstellen aan een mogelijke ziekte als gevolg van het inspuiten met een vaccin dat net de ziekteverwekker bevat tegen de ziekte die je wil vermijden? Om gezónd te blijven? Uit angst? 8O
Waar is de logica?

De ironie: doodgaan aan de ziekte (covid-19) waartegen het (corona)virus in het vaccin je had moeten beschermen maar dat de ziekteverwekker is waardoor je nét de ziekte kreeg die je wou vermijden...en nog erger: je hebt het dan zelf gewild en ook nog vrijwillig laten inspuiten... :roll:

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

26 nov 2020, 23:28

Ice, je zou je beter eens informeren over een vaccin voor je hier weer paniek zaait.
Een vaccin zorgt ervoor dat je lichaam antilichamen maakt tegen de ziekte.
Men wordt niet besmet door een vaccin!
Jij beweert dus dat kinderen die gevaccineerd worden voor polio, polio krijgen?
Mensen die gevaccineerd worden voor Ebola, Ebola krijgen?
Wat ga je de mensen nog wijsmaken?
Je kan beter over biochemie zwijgen, als je daar niets over weet. Jij verdraait de wetenschap met uw verzinsels. Misschien kan je eerst een cursus begrijpend lezen volgen en daarna een kinderencyclopedie lezen, voor je leugens op het net gooit.
Laatst gewijzigd door Seppe123 op 27 nov 2020, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.