Blaasontsteking

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

27 dec 2020, 10:15

"Cranberry sap 0 % toegevoegde suiker " tegen E.Colli bij chronische blaas / urineweg ontsteking :

Mag men dagelijks 1 glas " Cranberrysap 0 % toegevoegde suiker " drinken ondanks men een lichte suikerziekte heeft ttz nog geen inspuitingen maar wel medicatie " Glucophage 850 mg " .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

27 dec 2020, 10:22

Noriem,


over dergelijke zaken moet je met een arts praten en niet zelf gaan experimenteren.

Een ontsteking kan verder gaan tot in de nieren en wat dan???
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 dec 2020, 11:40

Noriem schreef:
27 dec 2020, 10:15
"Cranberry sap 0 % toegevoegde suiker " tegen E.Colli bij chronische blaas / urineweg ontsteking :

Mag men dagelijks 1 glas " Cranberrysap 0 % toegevoegde suiker " drinken ondanks men een lichte suikerziekte heeft ttz nog geen inspuitingen maar wel medicatie " Glucophage 850 mg " .
Je mag dat gerust elke dag drinken waarom niet? Maar ik zou de raad van Red Poppy toch maar opvolgen! Je hebt trouwens speciale medicatie voor een blaasontsteking die je vrij kan verkrijgen bij de apotheker. Die lijkt mij eerder aangewezen om zo vlug als mogelijk van een blaasontsteking af te raken. Gaat het niet met die medicatie zeker en vast een dokter raadplegen. Dat cranberrysap is nu weer hot item én wordt volgens mij zwaar overschat, maar preventief zal het mss bij sommige mensen wel helpen. Ik weet dat die cranberry zelfs een reclame item is in het boekje van de suikerliga. Maar het is en blijft een lapmiddel volgens mij.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 dec 2020, 15:59

Prima Vera schreef:
27 dec 2020, 11:40
Maar het is en blijft een lapmiddel volgens mij.
Ik heb verschillende keren een blaasontsteking gehad tijdens het gebruik van Jardiance (heb diabetes type 2 en Glucophage verdroeg ik niet meer). Heb daarvoor antibiotica moeten nemen en sindsdien neem ik - op aanraden van mijn huisarts - elke dag preventief een tablet Uri-Cran (cranberry). Geen blaasontsteking meer gehad.
Ter info, ik ben de laatste die gelooft in natuurlijke middeltjes, homeopathie en dergelijke. Maar het werkt wel bij mij.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 dec 2020, 16:34

MyriamC schreef:
27 dec 2020, 15:59
Prima Vera schreef:
27 dec 2020, 11:40
Maar het is en blijft een lapmiddel volgens mij.
Ik heb verschillende keren een blaasontsteking gehad tijdens het gebruik van Jardiance (heb diabetes type 2 en Glucophage verdroeg ik niet meer). Heb daarvoor antibiotica moeten nemen en sindsdien neem ik - op aanraden van mijn huisarts - elke dag preventief een tablet Uri-Cran (cranberry). Geen blaasontsteking meer gehad.
Ter info, ik ben de laatste die gelooft in natuurlijke middeltjes, homeopathie en dergelijke. Maar het werkt wel bij mij.
Des te beter natuurlijk. Al wat helpt is mee genomen. Maar hier hebben wij de ervaring dat al die voedingssuplementen geen zier helpen. Heb er al een fortuin aan uitgegeven, niets helpt én dan heb ik het vnl over mijn man. Al een geluk heb ik geen last van blaasontsteking, daar blijk ik niet gevoelig voor.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

28 dec 2020, 16:37

Voedselsupplementen Uri-Cran of CranFytPlus neem ik reeds maanden maar geen betering .
Ben reeds in behandeling geweest bij 2 diverse urologen ( zelfs hospitalisatie met scan) en die geven antibiotica . Ik ben allergisch aan antibiotica , daarom moet ik bij antibiotica medicatie bijnemen tegen Quincke Oedeem . Nu neem ik voorlopig /tijdelijk " Munoril 3 g " 1 zakje per week , en tot nu toe gaat het goed. De urine is onderzocht en het is de bacterie E. Colli die een rol speelt .
Ik heb gehoord van een dokter dat over enkele weken tijdens een dokterscongres over blaas/urineweg ontsteking gezegd is dat " Cranberrysap " beter zou zijn dan de capsuls .
Als men daar mee zit , zoekt men van alles .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

28 dec 2020, 16:39

Had daar ook veel last van en neem ook Glucophage 500mg. en drink geregeld dat Cranberrysap (wel opletten dat je het echte neemt want er zijn veel anderen en daar zit bijna geen Cranberry in) en neem elke dag preventief een gelulle van Lucovitaal Cranberry Extra Forte en heb ook geen blaasontsteking meer gehad.
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

28 dec 2020, 17:21

JAGUAR schreef:
28 dec 2020, 16:39
Had daar ook veel last van en neem ook Glucophage 500mg. en drink geregeld dat Cranberrysap (wel opletten dat je het echte neemt want er zijn veel anderen en daar zit bijna geen Cranberry in) en neem elke dag preventief een gelulle van Lucovitaal Cranberry Extra Forte en heb ook geen blaasontsteking meer gehad.
Beste ,
Het Cranberrysap dat ik drink is " Ocean Spray Cranberry 0 % suiker toegevoegd" .
" Lucovitaal Cranberry Extra Forte " had ik nog niet van gehoord .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

28 dec 2020, 18:51

Noriem schreef:
28 dec 2020, 17:21
JAGUAR schreef:
28 dec 2020, 16:39
Had daar ook veel last van en neem ook Glucophage 500mg. en drink geregeld dat Cranberrysap (wel opletten dat je het echte neemt want er zijn veel anderen en daar zit bijna geen Cranberry in) en neem elke dag preventief een gelulle van Lucovitaal Cranberry Extra Forte en heb ook geen blaasontsteking meer gehad.
Beste ,
Het Cranberrysap dat ik drink is " Ocean Spray Cranberry 0 % suiker toegevoegd" .
" Lucovitaal Cranberry Extra Forte " had ik nog niet van gehoord .
[/quote

Beste, ik neem ook dat want er bestaat er ook één van Carrefour maar ik vind dat niet zo goed.
En die "Lucovitaal Cranberry X - Extra " haal ik in't Kruidvat als het 1+1 is kost dan*/- 20€.voor 2 doosjes van 120stuks
is mooi meegenomen zeg ik 8)
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

28 dec 2020, 19:35

[
Beste ,
Het Cranberrysap dat ik drink is " Ocean Spray Cranberry 0 % suiker toegevoegd" .
" Lucovitaal Cranberry Extra Forte " had ik nog niet van gehoord .
[/quote

Beste, ik neem ook dat want er bestaat er ook één van Carrefour maar ik vind dat niet zo goed.
En die "Lucovitaal Cranberry X - Extra " haal ik in't Kruidvat als het 1+1 is kost dan*/- 20€.voor 2 doosjes van 120stuks
is mooi meegenomen zeg ik 8)
[/quote]

Vriendelijke dank voor de informatie .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem