Asaflow of flecainide

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Alpine
Lid geworden op: 05 mar 2006, 13:12
Locatie: Lint

24 mar 2021, 15:14

Ik gebruik al 7 jaar Asaflow 80 mg en heb geen bijwerkingen. Asaflow zou terug verkrijgbaar zijn vanaf 30 april.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 mar 2021, 12:15

De ASA 100 van EG is NIET hetzelfde als de Asaflow80. Het formaat van pil is onbelangrijk wel de werkzame stof. Volgens uw apotheker is de werking hetzelfde ... T is dat hij daarvoor gestudeerd heeft anders zou ik zeggen dat ik dat moeilijk kan geloven ... Trouwens de lijst van bijwerkingen en de lijst van andere geneesmiddelen die best niet gecombineerd worden is verschillend.

Is ASA100 het generiek geneesmiddel van Asaflow?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

25 mar 2021, 12:57

Ofwel een truk andere naam minder pillen in de doos en de zelfde prijs
Bert

25 mar 2021, 19:55

Ik gebruik ook Asaflow 80mg. en heb geen bijwerkingen.

Is voorlopig niet verkrijgbaar in België.
Met deze link kan u van elk medicijn nazien of het verkrijgbaar is.
https://farmastatus.be/
Laatst gewijzigd door Bert op 16 mei 2021, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

27 mar 2021, 16:25

E.T. schreef:
25 mar 2021, 12:15
De ASA 100 van EG is NIET hetzelfde als de Asaflow80. Het formaat van pil is onbelangrijk wel de werkzame stof. Volgens uw apotheker is de werking hetzelfde ... T is dat hij daarvoor gestudeerd heeft anders zou ik zeggen dat ik dat moeilijk kan geloven ... Trouwens de lijst van bijwerkingen en de lijst van andere geneesmiddelen die best niet gecombineerd worden is verschillend.

Is ASA100 het generiek geneesmiddel van Asaflow?
Het is inderdaad niet hetzelfde product. EG is den Aldi van farmaceutica. De schil van de pillen heeft inderdaad een andere samenstelling. Wie een jaartje het alternatief moet slikken, zal het verschil wel voelen aan zijn maag en dan zeker a rato van 160 mg per dag. Ronduit schandalig en onbegrijpelijk dat een dergelijk product maanden niet beschikbaar is, vooral daar een gecombineerd gebruik met bv Brilique wordt voorgeschreven. Nog schandaliger: Het FAGG is nooit verantwoordelijk voor de niet beschikbaarheid. De apotheker is eveneens niet verantwoordelijk voor het stockbeheer.Enkel de patient is verantwoordelijk voor het stockbeheer voor zijn persoonlijk gebruik.
Als het geneesmiddel toevallig eens beschikbaar is, gaat men best hamsteren.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

28 mar 2021, 09:05

De kannibaal schreef:
27 mar 2021, 16:25
gaat men best hamsteren.
Daar krijg je dikke kaakjes van :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

16 mei 2021, 16:09

asaflow of mini aspirine bestaat nog altijd vraag het aan de dokter of apotheker
gigi2!

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

17 mei 2021, 09:45

mijn echtgenoot heeft jaren geleden een kleine hersenbloeding gehad en toen heeft de prof bevestigd dat het door asaflow veroorzaakt was, waarschijnlijk te hoge dosering, iedereen reageert natuurlijk anders.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

17 mei 2021, 12:44

Asaflow was enkele maanden terug niet meer voorradig bij de apotheker maar dat is al zeker van april terug in orde. De oorzaak van schaarste was mogelijk een grotere afname in het buitenland .
Asaflow zou men daar gebruiken samen met het COVID vaccin om bloedklonters te voorkomen.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

17 mei 2021, 13:12

acetylsalicylzuur is asperine, mag niet dagelijks gebruikt worden door mensen met nierklachten, nieraandoeningen. Waren de poederkes van 'de man' in vorige eeuw. Is ook Iboprufen.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

01 jun 2022, 11:21

"Asaflow" wordt ook wel eens een kinderaspirine genoemd.
Het wordt meestal gegeven als supplement bij een andere antistollings medicatie (in de volksmond "bloedverdunner"), dan bedoel ik naast Plavix of Clopidogrel.

Dat het een tijd niet te verkrijgen was of is, is best mogelijk. Vraag dat eens aan je apother hoe dat komt. Het zijn de grote producenten die kunstmatig er voor zorgen dat een bepaald geneesmiddel (tijdelijk) niet meer verkrijgbaar is en dat je verplicht bent om een alternatief te nemen.

Gegarandeerd dat de verkoop van dat alternatief, hoge toppen scheert ....

"Platte commerce". :lol:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

04 jun 2022, 07:11

Asaflow is sinds enkele maanden terug verkrijgbaar in de apotheek. Het medicament is inderdaad een aantal maanden uit circulatie geweest.
Nooit bijwerkingen gehad bij inname. Het best innemen 's avonds, de meeste CVA of hartproblemen doen zich voor 's morgens bij het opstaan.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.