Moeilijk stappen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

15 jul 2021, 16:57

Noriem,
Niemand geeft antwoord op de vraag " vasculair parkinsonisme", heb evenwicht problemen , Die vrouw schrijft heb herseninfarct gekregen en kan ook nu moeilijk stappen , alles komt van de hersenen.
onze PC die niet goed meer werkt de kop, moeten er mee leren leven .Is er nu niemand die vasculaire parkinsonisme heeft ( GEEN PARKINSON)
groetjes
gigi2

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

07 feb 2022, 11:36

Bekske schreef:
12 jun 2021, 14:26
ik laat u weten ik gebruik al jaren een rollator als ik ver moet gaan .Binnen in huis ga ik zo omdat ik me gemakkelijk kan vasthouden als het nodig is .Als ik korte afstanden doe of mee ga voor boodschappen gebruik ik een kruk .Heb ondervonden dat ik meer steun heb met kruk dan wandelstok .Nochthans was ik maar amper 60 jaar als ik op deze manier ging .Begrijp niet goed als je het hulpmiddel staan heb dat het niet zo gebruiken voor lange afstanden .Ik doe het op alle manieren .Ik neem zelf het openbaar vervoer (bus) met de rollator .In begin is het een aanpassing om met rollator te gaan vooral hoe je een stoep op of af stap maar wat een gemak is het om lange afstanden af te leggen .Je kunt daarmee even uitrusten maar voordat je gaat zitten moeten de handremmen gezet worden .Kortom ondanks ik nog niet oud ben ,ben ik blij dat ik zo me kan behelpen met rollator,kruk of gewoon in huis zonder hulpmiddel .Dit laat ik maar gewoon weten dat je u gerust op allerlei manieren kunt verplaatsen en het is geen gewennig eenmaal je een rollator gebruik dat je u op geen ander manierkunt verplaatsen nog een fijn weekend groetje
Geachte ,
Denkt U dat reizen per vliegtuig en per trein U zouden afschrikken of zou U daar geen problemen mee hebben .
Nog een vraagje : Soms als ik " geeuw " en mijn hoofd omhoog hou , zou ik draailoos worden . Herkent U dat .
Mvg
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

08 feb 2022, 00:02

ik heb nog nooit een vliegreis gemaakt alsook een treinreis .Zo zelfs niet weten waar ik naartoe zo moeten gaan .Heb het hier thuis enorm gezellig rustig .Ik kom dagelijks hier in de omgeving buiten .Wat dat geeuwen betreft daar kan ik geen antwoord op geven .Ik ga soms wel met bus met de rollator naar stad maar nu zal het wel even duren .Want ik ben verleden week donderdag in stad mijn geldbeugel en sleutel kwijt .Dat stak in mijn jaszak en ik heb niks gevoeld .Ja ik wist het pas als ik in een winkel wilde betalen .Kortom reizen zegt me niks nog nooit gedaan ik geniet hier in mijn omgeving ondanks sommige er kommentaar op hebben.Omdat ik met rollator buiten kom ja ik ben nog niet zo oud .Maar als ik die niet gebruik kom ik totaal niet buiten dus voeten aan vegen .Van wat ze in de omgeving zeggen en genieten van buiten stappen .Als ik moe ben zet ik me er even op en ga daarnarustig verder .Zoals vandaag de zon scheen wel maar het was een vijnige wind goed ingeduffeld heb enorm er van genoten .Vraag me af waarom zo ik reizen als ikme hier goed voel .Dus nooit een vliegtuig of trein van binnen gezien wel eenbus van de lijn dat wel .En het is ook niet simpel om op of te stappen want soms staat de bus tever van de stoep maar toch doe ik het .Afijn ja ik kan het alleen aanraden om een rollator te gebruiken als je moeilijk heden heb om te gaan geeft veel steun groetje

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

08 feb 2022, 06:43

STAPPEN...!?
De mens is en blijft een weliswaar veredeld zoogdier, dat op 2 benen loopt, maar...
dat blijft bij elke stap (onbewust) een evenwichtsoefening.
Ga maar na als men een baby die in het begin kruipt leert stappen

De mens zet telkens één been tegelijk vooruit en laat dan het andere volgen.
En dat vergt van de hersenen inderdaad coördinatie!
En telkens men beide voeten naast elkaar zet is er een correctie gebeurd.

Bij trappen beklimmen is men vaak blij een leuning te hebben om zich vast te houden.

Dus... een rollator kan vergrijzende senioren helpen.
Wel goed opletten, dat men de remmen beheerst!
Maar... blijven bewegen is nuttig en nodig, om niet totaal immobiel te worden.

H.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 feb 2022, 08:18

En ga naar een thuiszorgwinkel die geven U informatie over hoe en wat je moet doen voor eventueel tegemoetkoming (voorschrift van een dokter of........) als je daar recht op heeft, ook kan je sommige huren om uit te proberen om later dan een type te kopen.
Stel het niet langer uit, je wacht nu al meer dan 8 maanden, dat zijn 8 maanden minder comfortabele verplaatsingen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

11 feb 2022, 21:19

sommige kunnen niet goed omgaan om iets te gebruiken om hen toch te helpen met gaan enz .Ze zijn soms te fier te trots om hulpmiddelen te gebruiken .Ik begrijp het niet waarom sommigen het zo lang uitstellen .Ik gebruik mijn rollator al 15 jaar en ik was iets meer 50 jaar oud .Heb toen gezegd nog liever dat gebruiken dan niet meer buiten te gaan .In begin is het een aanpassing dat wel maar moeilijk gaat ook .Afijn ja iedereen beslist wat ze doen maar als je graag buiten komt zet dan je trots opzij en gebruik een hulpmiddel .Daarvoor zijn die toch gemaakt om de mensen mobiel te maken zeker .Ik kom dagelijks buiten om in beweging te blijven .Ik ben super blij dat ik een hulpmiddel heb om me te verplaatsen .Ondanks ik hier in de buurt maar ga maar ik kom mensen tegen enz .Kortom ik geniet enorm moest het met de rollator niet meer gaan dan zoek ik iets anders om buiten te gaan .Waarom zo je u beschaamd of trots moeten om het niet te gebruiken .De enige die je er mee straft ben jezelf .Afijn ja ik kan alleen maar zeggen die hulpmiddelen zijn er niet zo maar maar om de mensen meer vrijheid te geven .Sorry dit wilde ik gewoon even kwijt groetje fijn weekend iedereen