blaasontsteking

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

31 jul 2021, 16:43

hallo ik heb om de 2maand een blaasontsteking ,neem iedere dag uri cran en drink 2 liter water, ben naar uroloog geweest medicatie gekregen en 3maand een bacterie nemen voor de blaas, en ik heb terug ontsteking kan maar binne 2weken terug gaan iemand ervaring mee bedankt

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

01 aug 2021, 09:03

t962459 schreef:
31 jul 2021, 16:43
hallo ik heb om de 2maand een blaasontsteking ,neem iedere dag uri cran en drink 2 liter water, ben naar uroloog geweest medicatie gekregen en 3maand een bacterie nemen voor de blaas, en ik heb terug ontsteking kan maar binne 2weken terug gaan iemand ervaring mee bedankt
Ik ben een man en mijn ervaring met een blaasontsteking was 1 maand antibiotica 3 keer 1 tablet per dag na eten, klink veel maar de bacteriën die dit veroorzaken wonen in een zeer zure omgeving en zijn zeer moeilijk te bestrijden, branderig gevoel tijdens plassen, uw uroloog weet dat, heeft hij dat niet verteld aan U?

Daarnaast drinkt U 2 liter water per dag, drink U enkel dan maar water?
Geen koffie of thee of soep andere dranken?
Een mens heeft 1,5 tot 2 liter vocht per dag nodig naargelang zijn gewicht, een persoon van 60 kilo heeft minder nodig dan een persoon van 120 kilo.
Naargelang uw gewicht is teveel vocht ook niet goed voor uw nieren, dat weet ik van een diëtiste,
dus alle producten tellen mee zoals fruit (zit sap vocht in) en yoghurt (melk product).

En ik raad U aan enkel naar uw uroloog, diëtiste of dokters te luisteren en niet naar andere niet professionele of medisch opgeleide mensen want elke persoon is anders.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

01 aug 2021, 09:37

Uricran helpt niet en veel drinken ook niet, moet ge nog meer plassen en nog meer pijn. Heb het allemaal gedurende veel jaren meegemaakt, zelfs met alle mogelijke behandelingen, de blaasontstekingen kwamen altijd terug.
Ben er tenslotte definitief vanaf geraakt door laserbehandeling in U.Z. kan het aanraden in zo'n geval en is volledig pijnloos.

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

01 aug 2021, 16:41

bedankt voor de antwoorden

amjjf
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:35

03 aug 2021, 20:39

Probeer eens Prosta (tisane) thee te krijgen bij de apotheek (+/- € 10)
Ik help mij daar goed mee, in het verleden veeeeeel prostaatontstekingen gehad.