heup operatie

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

24 sep 2021, 16:28

Ik heb al geruime tijd pijn in de lies en de dokter zei onmiddellijk dat het
slijtage van het kraakbeen in de heup is. Ik moest een radiografie
laten maken en die bevestigde wat de dokter gezegd had.
Hij voegde eraan toe : als ge teveel pijn hebt, neem dan een Dafalgan.
En mocht het te erg worden dan moet een operatie voor een nieuwe
heup overwogen worden.
Aan 86 jaar nog opereren aan de heup. Daar heb ik zeker schrik
voor.
Is er iemand die zo een operatie gehad heeft en wat is nadien het
resultaat.
Alvast bedankt.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 sep 2021, 11:38

mijn man, 70 jr weliswaar, is eind juni een nieuwe heup gestoken. Woensdag ll zijn laatste controle gehad én alles is dik in orde. Hij kan terug alles doen wat hij voordien kon én alles is verlopen zonder noemenswaardige problemen. De pijn is een héél stuk minder en nog te wijten aan de operatie zelf. Hij kan al terug vrij lang wandelen zonder dat hij moet rusten of zo. Hij is content dat hij het heeft laten doen, 4 dagen hospitaal.

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

26 sep 2021, 16:15

iedereen reageert verschillend, mensen die ouder zijn hebben over het algemeen wel een langere periode vandoen om terug te herstellen. 4 tot 7 dagen kliniek is normaal, soms tot 3 à 4 weken met rolstoel in revalidatiecentrum, dan nog 3 maand redelijk goed stappen met rollator en daarna zonder en wordt het alsmaar beter zonder pijn aan de heup.
Maar het is individueel, het herstel kan langer of korter zijn maar het resultaat is goed. Geen zorgen maken, operatie valt mee.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 sep 2021, 16:53

Janna schreef:
26 sep 2021, 16:15
iedereen reageert verschillend, mensen die ouder zijn hebben over het algemeen wel een langere periode vandoen om terug te herstellen. 4 tot 7 dagen kliniek is normaal, soms tot 3 à 4 weken met rolstoel in revalidatiecentrum, dan nog 3 maand redelijk goed stappen met rollator en daarna zonder en wordt het alsmaar beter zonder pijn aan de heup.
Maar het is individueel, het herstel kan langer of korter zijn maar het resultaat is goed. Geen zorgen maken, operatie valt mee.
Heeft mijn man al een geluk allemaal niet moeten doen, zelfs niet naar het revalidatiecentrum. Kinesist is de eerste maand wel aan huis geweest.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

28 sep 2021, 20:34

Buur vrouw 87 paar weken terug nieuwe heup alles normaal verlopen

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

20 nov 2021, 23:02

Mijn mama heeft 3 jaar geleden een heupoperatie gehad. Ze is nu 87 jaar.
Zeer belangrijk is om nadien te bewegen.
fijne dag verder