dancing with the stars

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

01 jan 2022, 23:41

Dicksy schreef:
01 jan 2022, 21:25
vagelis 26 dec 2021, 13:07
dan is er nog eens het feit dat één van de vorige jaren cook MOEST winnen gewoon omdat hij homo is, er waren toen veel betere kandidaten ! net zoals nu, kan er zo meerdere opnoemen die beter waren dan cook maar nee, cook moet 1e eindigen ! zielig eigenlijk...
Kun jij mijn Lotto-formulier eens invullen? 😂😂
het stond in de sterren geschreven... james for president ! :D
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

02 jan 2022, 10:55

Omdat er niks anders te zien was hebben wij gisteren ook gekeken. Uiteraard moest cook winnen, vriendje van natuurlijk, maar hij was verre van de beste danser. Nu ja, het is een geregisseerde show, tot amusement van jan en alleman, geen olympische discipline.
Eendracht maakt macht

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

02 jan 2022, 11:14

wat de doorsneekijker er van vindt kan je nalezen in de lezersbrieven als reactie op het artikel op hln.be !
het was een statement... niks te maken met wie de beste danser of danseres was dus, maar even door onze strot rammen dat dit
"het nieuwe normaal is..." :roll:
niks tegen homo's enz maar er zijn gelegenheden waar ze kunnen dansen, zoenen, mekaar bepotelen enz en hier zijn hetero's niet gewenst, wat ik normaal vind ! hetero's hebben daar niks te zoeken... langs de andere kant denk ik niet dat het gewenst is dat homo's in een gewoon (volks)café samen dansen, zoenen, mekaar bepotelen enz en ook dat vind ik normaal... ze mogen echter wél binnen hoor terwijl wij in "hun" cafés of bars min of meer geweigerd worden, buiten "gekeken" worden, niet bediend worden enz. mij niet gelaten, daar heb ik geen enkel probleem mee ! :)
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 jan 2022, 12:06

vagelis schreef:
02 jan 2022, 11:14
wat de doorsneekijker er van vindt kan je nalezen in de lezersbrieven als reactie op het artikel op hln.be !
het was een statement... niks te maken met wie de beste danser of danseres was dus, maar even door onze strot rammen dat dit
"het nieuwe normaal is..." :roll:
niks tegen homo's enz maar er zijn gelegenheden waar ze kunnen dansen, zoenen, mekaar bepotelen enz en hier zijn hetero's niet gewenst, wat ik normaal vind ! hetero's hebben daar niks te zoeken... langs de andere kant denk ik niet dat het gewenst is dat homo's in een gewoon (volks)café samen dansen, zoenen, mekaar bepotelen enz en ook dat vind ik normaal... ze mogen echter wél binnen hoor terwijl wij in "hun" cafés of bars min of meer geweigerd worden, buiten "gekeken" worden, niet bediend worden enz. mij niet gelaten, daar heb ik geen enkel probleem mee ! :)
Wat een dikke zever, zoals altijd hé. Wij zijn nog nooit ergens geweigerd of niet bediend in een homobar (dat ga je wel eerder hebben in café's waar bijna uitsluitend lesbiennes komen). Als je vriendelijk bent tegen die mensen zijn zij vriendelijk terug én heb je geen problemen. Dus dat zuig je gewoon uit je duim! Ik durf te wedden dat je het hebt van 'toogpraat' en dat je er zelf nooit ooit bent binnen geweest. En net zo min als hetero's staan potelen en kussen en weet ik wat op een dansvloer word dat idd ook niet gedoogd voor homo's en/of lesbo's in gewone (volks)café's. Ook zij dienen zich te gedragen. Niet meer dan normaal. Ze hebben zich altijd te gedragen, eender hoe.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

02 jan 2022, 12:53

vagelis schreef:
02 jan 2022, 11:14
wat de doorsneekijker er van vindt kan je nalezen in de lezersbrieven als reactie op het artikel op hln.be !
het was een statement... niks te maken met wie de beste danser of danseres was dus, maar even door onze strot rammen dat dit
"het nieuwe normaal is..." :roll:
niks tegen homo's enz maar er zijn gelegenheden waar ze kunnen dansen, zoenen, mekaar bepotelen enz en hier zijn hetero's niet gewenst, wat ik normaal vind ! hetero's hebben daar niks te zoeken... langs de andere kant denk ik niet dat het gewenst is dat homo's in een gewoon (volks)café samen dansen, zoenen, mekaar bepotelen enz en ook dat vind ik normaal... ze mogen echter wél binnen hoor terwijl wij in "hun" cafés of bars min of meer geweigerd worden, buiten "gekeken" worden, niet bediend worden enz. mij niet gelaten, daar heb ik geen enkel probleem mee ! :)
Tja, als je de commentaren op de hln site als voorbeeld van de doorsneekijker neemt, dan verklaart dat veel over jouw houding. Het is bijzonder erg dat een tv programma nog een statement moet maken omdat 2 mannen samen dansen. Trouwens van bepotelen en zoenen heb ik helemaal niets gemerkt. Het zwart bruine volkje mag ook statements maken op tv, zelfs een politieke partij vormen.
Van homo's kun je tenminste niet zeggen dat ze kinderen verkrachten zoals de katholieke priesters of een jonge student vermoorden tijdens een doop omdat hij een kleurtje heeft.
Of moest dat ook allemaal maar onder de mat geveegd worden ? Net als homo's die liefst niet in het openbaar komen.
Trouwens, na die danspartij hebben wij op la trois nog naar het nieuwjaarsconcert gekeken en daar waren zeer mooie mannelijke dansers bij die veel intiemer dansten dan die 2 op vtm.
Eendracht maakt macht

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jan 2022, 14:42

meredith schreef:
02 jan 2022, 12:53
Van homo's kun je tenminste niet zeggen dat ze kinderen verkrachten zoals de katholieke priesters of een jonge student vermoorden tijdens een doop omdat hij een kleurtje heeft.
Homo's verkrachten geen minderjarigen? Daar ben ik niet van overtuigd.

Mensen die er meer ervaring mee hebben, schrijven dit:

"Seksueel geweld bij mannen en jongens komt, net als bij vrouwen en meisjes, voor in alle lagen van de bevolking. Binnen het eigen gezin of daarbuiten, onder homo’s en hetero’s, onder gelovigen en niet-gelovigen en in alle etnische groeperingen. Jongens hebben in iets meer dan de helft van de gevallen (59%) een dader van hun eigen geslacht."

Bron

Het kan zijn dat de mannen die jongens verkrachten geen homo's zijn maar het is in elk geval een contact tussen mensen van hetzelfde geslacht.

Het idee dat kinderverkrachters in eerste instantie katholieke priesters zijn, is wellicht een vooroordeel aangezien dit soort feiten in alle lagen van de bevolking wordt gepleegd. Over sportcoaches wordt ook het een en het ander gezegd in dat verband. Ook leerkrachten zijn niet onbesproken. En een uroloog durft ook al eens over de schreef gaan.
En over imams die kinderen misbruiken wil je met mij niet beginnen discussiëren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

02 jan 2022, 15:29

Ik heb gisteren toch maar weer met plezier naar het programma gekeken.
En ik moet zeggen dat ik de kledij van de mannelijke jury, op het clowneske af, meer verwijfd vond dan het gedrag van de homofiele deelnemers. En ja goed, James heeft niet echt 'verdiend' gewonnen, maar hij mocht volgens mijn bescheiden mening gerust tweede of derde zijn geworden.

En de jury ...? Die zaten daar enkel maar met bloemetjes te smijten, maar ja, ook goed, ze 'moesten' daar zijn om de show wat meer kleur te geven, maar verder zaten ze daar voor spek en bonen.
Ik had gelukkig dit programma opgenomen, zodoende heb ik hun onnozel commentaar gewoon doorgespoeld. :P

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

03 jan 2022, 16:51

meredith schreef:
02 jan 2022, 12:53


Het zwart bruine volkje mag ook statements maken op tv, zelfs een politieke partij vormen.
Dat is inderdaad juist en ik verheug me daarover. Ik kan er niet naast kijken dat onze TV-zenders hun uiterste best doen om zwarte en bruine mensen op hun scherm te krijgen. Zo hoort het want racisme is ons vreemd. Zij mogen inderdaad ook een politieke partij oprichten maar zo ver me bekend deden ze dat nog niet. Misschien is dat niet slecht want een partij stichten op basis van huidskleur neigt wat naar racisme. Gelukkig bestaan er geen groene mensen want anders kwam Groen in een raar daglicht te staan.
Tenzij ik je verkeerd begrepen heb

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 jan 2022, 19:17

Het personeelsbestand van de VRT bestaat voor 3,5 % uit wat men gemeenzaam " nieuwe Vlamingen" noemt. In de beheersraad zitten er 0 % nieuwe Vlamingen...
Lang geleden had ik op mijn lessenaar een pot met knikkers staan- 100 knikkers waarvan er 1 pikzwart was en 99 een lichte kleur hadden. Op mijn vraag wat hen opviel aan die pot kwam zo goed als steeds hetzelfde antwoord...Vervolgens vroeg ik hen hoeveel donker gekleurde knikkers er eigenlijk zouden moeten inzitten als die pot de Vlaamse samenleving zou voorstellen...waarbij ik de donkere knikkers gemakshalve gelijk maakte aan het aantal inwoners van Vlaanderen met andere nationaliteit( die cijers zijn nl. makkelijk te vinden)
Laatst gewijzigd door frits1955 op 03 jan 2022, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

03 jan 2022, 19:26

'Dancing with the stars', or 'dancing with marbles' ??? 8)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 jan 2022, 19:28

Fazal -mijn antwoord verwijst naar een opmerking van Figaretto hierboven.Zo werkt dat in een discussie namelijk.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

03 jan 2022, 19:33

Jama, da was maar om te lachen hé. :wink:

Afbeelding