Vloeibaar rubber & hergebruik water

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 sep 2019, 19:17

Beste klussers, in de waterbak van mijn 35 jaar oude keramieken wc is waarschijnlijk een barstje met gevolg dat er een klein beetje waterverlies is in de 'pot'. Ik denk er nu aan om de bodem van de voorraadbak te behandelen met vloeibaar rubber bestaat de kans dat het water dat vaak een dag stilstaat gaan kleuren?

Heeft er iemand ervaring met zulks product gebruikt in bv. dakgoot en de gevolgen ervan op het opgevangen regenwater?

Is vloeibaar rubber wel geschikt om constant onder water te staan?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 sep 2019, 20:43

Zal geen probleem geven dat het constant onder water staat, er worden zelfs scheuren mee gedicht in visvijvers.
Koop wel goeie kwaliteit .

paul phillemon
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:24

19 sep 2019, 22:04

Als het water in de "pot" loopt, kan het ook het waterslot zijn dat lekt; eventueel vervangen of reinigen. Als het een barst is in de voorraadbak kan dat gedicht worden met vloeibaar rubber. Zelf heb ik een gemetste regenput van +/- 25.000L gedicht met vloeibaar rubber. Maar inderdaad een goede kwaliteit kopen. Indien gewenst stuur ik het merk per pm door.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

20 sep 2019, 01:11

Zoals paul phillemon, en uzelf, zegt loopt het water IN de pot. Waarschijnlijk dus door aankalken van de "joints" van het waterslot.
Zelf heb ik een verbrijzelaar/broyeur op een WC. Omdat die soms wel een paar keren per week "vanzelf" in gang schoot wist ik dat er een miniem verlies van water was langs de pot omdat dat voornoemd beest in gang schiet als het afvalwater een bepaald niveau bereikt.
Het enige wat ik gedaan heb, en nu nog doe, is regelmatig zo'n blauw blokje in de jachtbak kieperen. Het lost kalk op, verminderd het wc borstel gebruik en geeft het water een mooie blauwe kleur.
BTW, ik gebruik blauwe blokjes van het huismerk van het grootwarenhuis "Del....ze". Kost eigenlijk twee keer niets en werkt perfect hier.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 sep 2019, 12:00

Beste klussers, alle dichtingen en waterslot zijn reeds gereinigd & vervangen. Daar was ik mee begonnen :wink:
Ik dacht zelf in eerste instantie aan R*b*s*n maar de naam van een ander goed product is zeker welkom.
Dank bij voorbaat.