Probleem met gsm Doro Primo 406

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Mémévan7
Lid geworden op: 20 dec 2019, 12:33

20 dec 2019, 12:50

Dag allemaal, ik ben nieuw op dit forum en heb al meteen een vervelend probleem. Mijn 85-jarige vader heeft enkele maanden geleden een Doro Primo 406 gsm gekocht. Volgens de verkoper was dit een ideale gsm voor senioren. Sinds gisteren kan hij echter niemand meer bereiken en zelf niet opgebeld worden. Het toestel maakt geen verbinding meer en op het scherm verschijnt NOODSITUATIE. Bij het hulpcentrum van Doro hebben ze mij niet kunnen helpen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik vrees als ik naar het verkooppunt ga, ze de gsm gewoon terug sturen voor herstel.
Kan iemand mij aub helpen? Alvast vriendelijk bedankt!

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

20 dec 2019, 15:44

Hellokes, heb je reeds geprobeerd de batterij te verwijderen en daarna terug van nul op te starten?

En als de batterij verwijderd is kan je ook meteen kijken of de simkaart goed geplaatst is (eventueel eruit halen en terug plaatsen)

En misschien eens nazien of de betalingen van het abonnement ok zijn

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Mémévan7
Lid geworden op: 20 dec 2019, 12:33

20 dec 2019, 20:39

Met de betalingen is alles oké hoor. De batterij en simkaart zal ik er idd eens uithalen. Bij het zoeken naar een oplossing heb ik ondervonden dat nog mensen last hebben van dit probleem. Jammer genoeg stond er niet bij hoe dit op te lossen was. Alvast bedankt voor je raad Danny!

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

20 dec 2019, 21:25

Er is een knop voor noodsituatie. Zijn de instellingen voor het gebruik van deze toets juist?
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Mémévan7
Lid geworden op: 20 dec 2019, 12:33

21 dec 2019, 12:37

janneke dust2
Ik ben momenteel niet bij mijn vader maar ik ga daar zo vlug mogelijk naar kijken.
Wat zijn de juiste instellingen voor het gebruik van deze toets?
Alvast bedankt voor je reactie.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

21 dec 2019, 13:48

misschien per ongeluk op knop n°15 geklikt?
zie printscreen

Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 dec 2019, 16:00

redpoppy schreef:
21 dec 2019, 13:48
misschien per ongeluk op knop n°15 geklikt? …
Ik geloof niet dat dit het probleem is (ik kan verkeerd zijn), op onze Doro is de functie van die knop automatisch een vooraf ingeschreven SMS bericht te sturen naar de nummers die daarin geprogrammeerd zijn, en met het eerste nummer proberen een telefonische verbinding tot stand te brengen, en dit alles zonder dat er iets moet gedaan worden buiten gebruik te maken van die SOS toets.

Bekijk anders eens de handleiding op volgende site
https://www.gebruikershandleiding.com/D ... 08173.html

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

21 dec 2019, 17:10

Heb je die functie getest en wordt de telefoon verbinding gemaakt en alle SMS's verstuurd?
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

21 dec 2019, 19:17

Het verschijnen van "noodsituatie" wil meestal zeggen dat er geen simkaart aanwezig, of een defecte, of een inactieve simkaart.
Test de simkaart in een andere smartphone of gsm.

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

21 dec 2019, 20:46

Tip ???
Bij de melding " noodsituatie" ( wat ik dikwijls 's morgens voor heb )
moet ik de code van de simkaart ingeven, nadien vraagt men de ontgrendelingscode van het toestel ( HUAWEI )

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 dec 2019, 21:06

Eén van m'n eerste toestellen deed dat ook. Als er iets mis was met de SIM kaart of beveiliging kon je er alleen nog mee naar 112 bellen. Op 't schermpje kwam de tekst ALLEEN NOODOPROEPEN

Mémévan7
Lid geworden op: 20 dec 2019, 12:33

23 dec 2019, 11:35

Goedemiddag iedereen,
Het blijft raar met die gsm. Op het scherm verschijnt 'NOODSITUATIE' niet meer. Ik heb er de telefoonnummers van de te contacteren personen in geval van nood ingezet. Volgens de handleiding moet je deze nummers opslaan. Ik krijg echter de vraag 'Opslaan?' niet. Kan iemand mij hierbij helpen?
Wat betreft het bellen, ondervinden wij nu dat de plaats waar mijn vader zich bevindt in huis een rol speelt. Bij een raam of deur heeft hij contact, midden in huis niet. Ik vind dit zeer eigenaardig aangezien deze gsm nog maar 2 maanden oud is en het probleem zich pas nu voordoet.
Verder heb ik jullie raadgevingen allemaal opgevolgd maar het probleem is nog niet opgelost.
Groetjes

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 dec 2019, 17:58

Hebben andere mensen met dezelfde provider (Proximus, Telenet, Orange, Scarlet …) recent ook problemen binnen in de woning?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

24 dec 2019, 07:39

Signaal sterkte, dat toestel geeft toch de signaalsterkte aan door middel van staafjes (boven links te zien).

Kwestie van provider, wij hadden vroeger als provider Telenet, en steeds hadden wij problemen met de signaalsterkte, we zijn overgeschakeld naar Orange, en de problemen waren weg, het ligt dus niet enkel aan de plaats waar je je in huis staat, maar ook aan de sterkte van het signaal dat door de provider aangeboden wordt.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

spelertje
Lid geworden op: 08 jan 2008, 13:47
Locatie: Bissegem

24 dec 2019, 11:05

Mémévan7 , ook een doro gsm gehad veel miserie mee gehad ,andere gekocht .
Spelertje