HP Probook 4540S-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 feb 2020, 11:29

Hello de handige Harry's.

Ik heb een HP Probook 4540S waarvan de batterij niet meer bijgeladen wordt, ook niet met de batterijlader van een andere HP.

Ten einde eventjes te gaan meten aan de kant van de toevoerplug werd de handleiding op internet bekeken, hier te vinden https://www.insidemylaptop.com/how-to-d ... ook-4540s/

Moet men werkelijk die laptop volledig uit elkaar nemen voor tot aan die plug te geraken (stap 27) ?

Heeft er reeds iemand dit gedaan?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 feb 2020, 08:59

als ge nog een draad met stekker voor der in op de kop kunt tikken , dan kunt ge ene kant afsnijden , dan meten
of
aangesloten laten en met de pinnen van het meettoestel door de draad prikken ,met scherpe pinnen gaat dat , ik heb het al eens gedaan met kopspelden in de draad te prikken en dan te meten op die kopspelden , is wél een paar keer hersteken om zeker te zijn dat ge de draad binnenin raakt

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 feb 2020, 21:42

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 feb 2020, 09:04

@Verhaegen, intussen heb ik kunnen meten dat de voeding in orde is, heel voorzichtig met de meetpinnen die middelste pin kunnen aanraken, dus daar ligt het niet aan.

Maar waarmede ik had moeten beginnen was de batterij uit het toestel halen en proberen te starten, wel de laptop start normaal op, dus zal het de batterij zijn.

Toch bedankt voor de verwijzing.

Ook bedankt Charlie, maar zoals je zult merken heb ik dus jou tip niet nodige gehad, en ben ik zeer content dat ik die 27stappen niet heb moeten doorlopen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender